Marulićevi dani: Igre proljeća i smrti i (Pret)posljednja panda
Piše: redakcija On 23 Tra, 2016 At 12:55 PM | Categorized As Kazalište, Kultura | With 0 Comments

Split…

Marulićevi dani: Igre proljeća i smrtiU nedjelju 24. travnja na 26. Marulićevim danima u službenoj festivalskoj konkurenciji bit će izvedene dvije predstave. S početkom u 19,00 sati na Sceni 55 Hrvatskog narodnog kazališta Split zadarsko vaninstitucionalno kazalište Teatrro Verdi glumca Juraja Arasa prikazat će monodramu ‘Desnica: Igre proljeća i smrti‘ po predlošku romana Proljeća Ivana Galeba Vladana Desnice. Rafinirani promišljaj svijeta i vrhunski stil pisanja najznačajnijeg romana velikog hrvatskog književnika polazište je Arasove nepretenciozne i jednostavne, ali sugestivne i teatarski bogate izvedbe. Monodrama je to teškog suživota čovjeka sa samim sobom, glumca i pripovjedača, živog stvora na pozornici i lutke, no prije svega toga, posveta velikom piscu i njegovoj samoći, koja u kazališnoj tišini odzvanja još glasnije. Po riječima izbornika 26. Marulićevih dana Igora Ružića to je mala predstava velike snage, značajna i kao ‘konkretni plod nastojanja zadarskog izvaninstitucionalnog Teatra VeRRdi i Jurja Arasa samog na drukčijoj vrsti očuvanja pomalo već i zanemarene suvremene književne baštine.’
Predstavu je režirao i izvodi Juraj Aras koji je izvršio dramatizaciju prema romanu Proljeća Ivana Galeba, glazbu potpisuje Bojan Gagić, a autor skulpture je Igor Maštruko. Izvedba traje oko 70 minuta.
Marulićevi dani(Pret)posljednja panda ili statika Dina Pešuta predstava je Zagrebačkog kazališta mladih koju je režirao Saša Božić, a bit će izvedena na velikoj sceni HNK Split s početkom u 21 sat. Dino Pešut jedan je od najznačajnijih mladih hrvatskih dramatičara, dobitnik već tri nagrade Marin Držić za najbolji neobjavljeni dramski tekst. (Pret)posljednja panda ili statika tom je nagradom ovjenčana 2013. godine. Drama pisana rafalnim stilom brzih i kratkih rečenica iznose sliku odrastanja četvero mladih ljudi iz ratnog i poratnog Siska. Dva muška i dva ženska lika kreću sa istih startnih pozicija, iz podrumskih skloništa bombardiranog grada a život ih zatim oblikuje u potpuno različite ljude isprva malim pomacima koji vremenom postanu tektonski. Precizno i duboko zasjecajući neuralgično tkivo poslijeratnog tranzicijskog društva drama gotovo bez greške detektira „povijest bolesti“ naših prostora. U predstavi igraju: Katarina Bistrović-Darvaš, Hrvojka Begović, Frano Mašković, Adrian Pezdirc, Doris Šarić Kukuljica, Milica Manojlović, Rakan Rushaidat i Slaven Španović. Autorski tim osim redatelja Saše Božića i dramaturga Dina Pešuta čine i oblikovateljica scenskog pokreta Petra Hrašćanec, scenografi i oblikovatelji svjetla Bruno Pocheron i Claire Terrien, kostimografkinja Zdravka Ivandija Kirigin, skladatelji Nenad i Alen Sinkauz, asistentica kostimografkinje i likovno oblikovanje maski Ana Fucijaš, te jezična savjetnica Đurđa Škavić. Izvedba traje oko 90 minuta.
Nedjelja je ujedno i posljednji dan popratnih festivalskih programa. U 11 sati na Sceni 55 studenti glume Umjetničke akademije u Splitu javno će čitati jednu od dvije trećenagrađene drame natječaja Marin Držić za 2015. godinu Nema života na Marsu Une Vizek, a drugu trećenagrađenu dramu Zašto da išta mijenjam Sanje Porobije će, također na Sceni 55 u 11:45 pročitati studenti smjera Gluma i mediji Sveučilišta u Rijeci.
Program na Sceni 55 nastavlja se u 12:45 predstavljanjem studenata treće godine preddiplomskog studija Gluma i lutkarstvo Umjetničke akademije u Osijeku. Pod mentorstvom Jasmina Novljakovića oni će izvesti Naš razred Tadeusz Słobodzianek.

Foto: Press

comment closed

>