Marulićevi dani: ‘Tri zime’ i ‘Ljudi od voska’ apsolutni pobjednici
Piše: redakcija On 29 Tra, 2017 At 10:22 AM | Categorized As Kazalište, Kultura | With 0 Comments

Split…

Goran GrgićUručivanjem festivalskih nagrada jučer je na sceni Hrvatskog narodnog kazališta Split završio Festival hrvatske drame 27. Marulićevi dani koji se održavao od 21. do 28. travnja u organizaciji Hrvatskog narodnog kazališta Split i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije. Nakon što je Pavlica Bajsić Brazzoduro, jedna od nagrađenih umjetnica, proglasila festival zatvorenim, kao zadnju predstavu van konkurencije za nagrade, ansambl Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika izveo je dramu Duša od krumpira Rade Jarka.
Nagrade 27. Marulićevih dana dobili su:
Nagradu Marul za suvremeni dramski tekst dobila je Tena Štivičić za dramu Tri zime u režiji Ivice Buljana i izvedbi glumačkog ansambla Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.
Tena Štivičić, Douglas HenshallObrazloženje:
U dramskom tekstu Tri zime, Tena Štivičić donosi duboko promišljenu i pažljivo strukturiranu stogodišnju kroniku jedne obitelji, čiji članovi kroz potragu za osobnim identitetima preslikavaju i nadopisuju stožerne događaje naše nedaleke prošlosti. Likovi Tene Štivičić pritom ni jedno vrijeme ne prepoznaju kao svoje, što za posljedicu ima neprestalnu i neuzvraćenu potrebu za pripadanjem. Vještim mijenjanjem očišta između tihih osobih ratova usred tektonskih društvenih poremećaja, Tri zime bez sumnje predstavljaju jedno od stožernih mjesta suvremene hrvatske dramatike.
Marula za kazališnu adaptaciju dobila je Pavlica Bajsić Brazzoduro za predstavu Eter nad Berlinom u režiji Pavlice Bajsić Brazzoduro i koprodukciji Multimedijalne kolibe (Zagreb) i kazališta Ballhaus Ost. (Berlin).
Obrazloženje:
Pavlica Bajsić Brazzoduro svoj je autorski projekt zamislila kao iskrenu, vrlo osobnu i toplu posvetu radiju i radiofoniji, adaptiravši pritom unutarnji mehanizam radijske igre u izvedbene postavke scenskog, kazališnog čina. U čudesnom putu kroz radio kao mehaničku kutiju koja istovremeno predstavlja portal za kazališnu igru, Pavlica Bajsić svjetlu scene otkrila je male trikove iz obiteljske radiofonijske radionice, a da je istovremeno ostala dirljiva i poetična u scenskom sfumatu koji i više nego točno reflektira krhkost i nehvatljivost radija kao medija.
Nagrada Marul za predstavu u cjelini dodjeljena je predstavi Ljudi od voska Mate Matišića u režiji Janusza Kice i izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu
Obrazloženje:
Ljudi od voskaDuboko provokativan, uznemirujuć i kontroverzan dramski tekst Mate Matišića, koji motiv djeteta kao žrtve otvara i tematizira u tri potpuno različita registra, u izvedbenom je ključu Janusza Kice rezultirao snažnom i podjednako dojmljivom predstavom. U širokom luku od crne komedije, preko zavičajne groteske pa sve do pirandelovske psihodrame, Ljudi od voska donose pažljivo orkestriranu glumačku igru, koja kroz minimalne ali potpuno precizne scenske zahvate oblikuje repertoarnu predstavu oštrih emotivnih bridova i visokog senzibiliteta.
Nagrada Marul za režiju dodjeljuje se Januszu Kici za režiju predstave Ljudi od voska Mate Matišića, u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu
Goran Grgić, Ljudi od voskaPronašavši u nadahnutom ansamblu zagrebačkog Hrvatskog narodnog kazališta iskrenog i vrlo raspoloženog sugovornika, Janusz Kica u potpunosti je iskoristio sve mogućnosti i pretpostavke Matišićeve drame, čime je još jednom potvrdio snažan osjećaj za orkestriranje vrhunske glumačke suigre. Režijski rukopis Janusza Kice u svim je svojim izvedbenim elementima posvećen zakonitostima pretpostavljenih stilskih i žanrovskih silnica dramskog teksta, a da je istovremeno suvereno precizan i autorski autentičan.
Nagrade Marul za glumačka ostvarenja dodjeljuju se Luci Anić za ulogu Lucije Kos u predstavi Tri zime Tene Štivičić u režiji Ivice Buljana, i Goranu Grgiću za ulogu Viktora u predstavi Ljudi od voska Mate Matišića u režiji Janusza Kice.
Luca Anić pažljivim je oblikovanjem mlade Lucije Kos, umješno iskoristila sve silnice vrlo atraktivne uloge širokog i kompleksnog luka, te pritom kreirala djevojku koja jedina iz svoje obitelji, čisti instinkt za preživljavanjem u okolnostima novog vremena pretpostavlja stoljeću obiteljskih patologija. Glumica je pritom kroz svježinu senzibiliteta nove generacije pokazala hrabro svođenje uloge na njezinu esenciju, koncentriranu čistoću u zahtjevnoj dobnoj transformaciji, ali i suptilan unutarnji smisao za humor.
Slučajni perverznjak, Goran GrgićU potpunosti prezentan i jasan u ideji a istovremeno bolno samozatajan, Goran Grgić ulogom pisca Viktora u Matišićevoj trilogiji suvereno je vladao svim manifestacijama izvedbe, te je minimalnim scenskim sredstvima zarezao u same temelje svoje uloge. Grgić je pritom snažno branio pretpostavljene pozicije lika u svim zadanim segmentima, dodavši mu kroz svoju interpretaciju i dimenziju izloženosti, koja je čitavom dramskom narativu donijela razinu potresne neminovnosti u suočavanju Viktora sa samim sobom i svojim životnim odlukama.
Nagrada Marul za umjetničko ostvarenje (scenografiju, kostimografiju, dizajn svjetla, originalnu glazbu itd) nije dodijeljena.
O nagradama Marul odlučio je peteročlani ocjenjivački sud u sastavu: nacionalna dramska prvakinja Ksenija Prohaska, redateljica Nenni Delmestre, dramski pisac Tomislav Zajec, dramaturg doc. dr. sc. Ivan Medenica i kostimografkinja Mirjana Zagorec.
Nagrada publike za najbolju predstavu pripala je drami Tri zime Tene Štivičić u izvedbi HNK u Zagrebu. Ta je predstava dobila najvišu prosječnu ocjenu 4,84.
Nagradu žirija čitatelja Slobodne Dalmacije, glavnog medijskog pokrovitelja Festivala, za najbolje glumačko ostvarenje dobila je glumica Jadranka Đokić.
Obrazloženje:
Nagradu za najbolje glumačko ostavarenje 27. Marulićevih dana žiri čitatelja Slobodne Dalmacije u sastavu: Tabita Vidović, Branko Krčum, Ivica Borć, Nataša Pivačić Kusić i Katja Grcić dodjeljuje glumici Jadranki Đokić za ulogu Alise Kos u predstavi „Tri zime”, autorice Tene Štivičić, u režiji Ivice Buljana.
Odluka se temelji na cjelovitosti ostvarene uloge kroz koju nam Đokić nudi multidimenzionalnu perspektivu aktualnosti na sceni. Svojim umijećem i talentom dosljedno nas vodi ka finalnoj katarzi drame. Smatramo da je uspješno realizirala iznimnu ulogu koja predstavlja okosnicu dramske radnje, te autentično i uvjerljivo oživjela pronicljivi glas Alise Kos kroz čiji se lik reflektira sva kompleksnost i težina ovog dramskog djela.

Foto: Scena.hr

comment closed

>