Ususret premijeri: Predstavljena opera ‘Manon Lescaut’
Piše: redakcija On 4 Tra, 2016 At 08:53 AM | Categorized As Kazalište, Kultura | With 0 Comments

Zagreb…

Manon LescautJučer je na pozornici Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu predstavljena opera Manon Lescaut Giacoma Puccinija, koja će premijerno biti izvedena 8. travnja 2016. godine s početkom u 19,30 sati.
Opernu predstavu zagrebačkoj su publici predstavili redatelj i scenograf Dominique Pitoiset, maestro Nikša Bareza, ravnatelj Opere HNK i Dubravka Vrgoč, intendantica Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, uz moderatora Branimira Pofuka.
Riječ je o petoj po redu opernoj premijeri sa ovosezonskog repertoara Opere HNK-a, i to nakon premijera opera Sicilijanske večernje, (zagrebačke premijere) Traviata, Mimi i Figarov pir. Dominique Pitoiset, koji je zaslužan za režiju Manon Lescaut, uspješan je operni i dramski redatelj i mi se doista radujemo nadolazećoj premijeri, izjavila je intendantica Dubravka Vrgoč.
Maestro Nikša Bareza pojasnio je da je glavni princip kojim se vodio pri osmišljavanju repertoara Opere postavljanje djela visoke vrijednosti koja dugi niz godina nisu bila na repertoaru Hrvatskoga narodnog kazališta. Manon Lescaut je posljednji put u nacionalnoj kazališnoj kući izvedena 1958. godine, što znači da će ova nova premijerna izvedba biti prikazana nakon 58 godina. Što se ovosezonskih opernih naslova tiče, riječ je o esencijalnim djelima operne umjetnosti, izjavio je maestro Bareza. Puccini je specifičan po tome što je postupak i tijek kompozicije djela prekinuo – dotad su libreta pisana isključivo na temelju predloška. On je to preokrenuo, isključio je nevažne detalje i u prvi plan stavio tu očajničku strast i pustio tok svijesti da ide u smjeru nad kojim razum više nema kontrolu. Sve je postalo koncentrirano na tu enormnu emociju, dodao je maestro Bareza.
Redatelj i scenograf Dominique Pitoiset otkrio je kako je Puccinija otkrio kada je počeo intenzivno putovati po Italiji. Prilikom bavljenja Puccinijem i njegovim opusom, shvatio sam u kojoj mjeri je njemu bilo stalo do ljudskog karaktera. Zanimljivo je što je Puccini bio feminist i anarhist. U Manon Lescaut on progovara o zlostavljanju žena, Manon je žrtva niza muškaraca u svojem životu, uključujući vlastitog brata. Ona je nažalost osuđena na smrt i to od strane svijeta moći. Pitoiset je usporedio tadašnje prilike, u doba nastanka Manon Lescaut s današnjima, osvrnuvši se da danas živimo u Europi kakvu nismo sanjali i željeli. Danas sam ovdje jer mi je jedan od osnovnih ciljeva pri svojem djelovanju potaknuti razmjenu među generacijama. Danas se prvenstveno želim posvetiti mladima i podučavanju, jer mislim da nam je zaista nužno da vjerujemo u mlade naraštaje, dodao je Pitoiset.
Manon LescautSolisti predstave izveli su pjevane ulomke iz opere uz klavirsku pratnju: Renzo Zulian ariju Des Grieuxa iz I. čina (Donna non vidi mai), Rebeka Lokar ariju Manon iz II. Čina (L’ora o Tirsi), Rebeka Lokar i Siniša Hapač ariju Manon i duet iz II. čina (In quelle trine morbide), Rebeka Lokar i Renzo Zulian duet Manon i Des Grieuxa iz III. čina. Crisantemi je izveo gudački kvartet u sastavu: Mojca Ramušćak i Mislav Pavlin – violine, Natalia Anikeeva – viola, Adam Chelfi – violončelo.

Foto: Press

comment closed

>