Branka Vučetić Atletić: CAP: Nitko ne želi biti pripravnik!
Piše: redakcija On 20 Lis, 2015 At 12:27 PM | Categorized As Branka Vučetić Atletić, Kolumne, LifeStyle, Moda | With 0 Comments

Modni osvrt…

Piše: Branka Vučetić Atletić

Branka Vučetić AtletićSvi su ‘ludi’ za Pripravnikom, filmom koji je prožet velikom količinom humora i na realan način je pokazao  istinu koliko je važno u životu znanje i iskustvo. Anne Hathaway se nalazi u ulozi glavne urednice modnog časopisa te zapošljava pripravnika znatno starijeg od sebe. Sedamdesetogodišnji pripravnik Bena Whittakera kojeg glumi oskarovac Robert De Niro kao umirovljenik i udovac  osjeća se beskorisno. Napušta starački dom kako bi se uključio u društvo i povratio duh i aktivnost. Prijavljuje se  na mjesto pripravnika u online modnoj tvrtki, a koju vodi Jules Ostin. On ulazi u svijet mladih i aktivnih uposlenika i svojim načinom odijevanja i ophodnje u prvim kontaktima izaziva podsmijeh, no upravo njegovo životno iskustvo, fini maniri i uljudna komunikacija te klasično odijevanje postaju šifra za njegov uspjeh, ali i uspjeh tvrtke.

Nitko ne želi biti pripravnik
Nakon revija ovosezonskog Cro A Portera mogli smo zaključiti kako dizajneri ne bi željeli biti pripravnici. Po završetku školovanja spremno, bez imalo pripreme, žele okrenuti naglavačke svijet modnog dizajna. Njihov zanos i polet toliko je snažan da smjelo pokazuju  svoje uratke kao nešto savršeno i predobro. Pri tome ih prati dio prijatelja koji plješću, a prate ih i oni koji pišu i najčešće upotrebljavaju senzacionalističke naslove kao što su – kolekcija koja zaustavlja dah, savršeni komadi koje svi žele odjenuti, uzbudljiva kolekcija, savršeni krojevi, besprijekoran modni izričaj.

A kako je biti pripravnik i tko je sve bio pripravnik
Kao  inženjer dizajna i sa završenom ECOLE PRIVE ESMOD, s nekoliko godina staža bila sam i sama neugodno iznenađena pri prvom susretu s osobljem iz ateljea Pierre Cardina. Životno  iskustvo i staž onih, koji su u ateljeu radili, prelazila je broj godina moje starosti. S njihovim radnim iskustvom od trideset i pet do četrdeset i pet godina izgledali su kao gerijatrijski klub u kojem nemam što raditi. No kad su uslijedili prvi zadaci, kad sam naučila s koliko ležernosti, lepršavosti, ali i ingenioznih rješenja mirno i staloženo izrađuju svaki odjevni komad, shvatila sam da vrijeme nije stalo, već naprotiv, da svakim ubodom igle mogu od njih naučiti sve više i više. Zato je dobro zaviriti u povijest i pogledati koliko godina rada je potrebno da bismo s pravom mogli reći kako smo nešto naučili i kako smo uspješni te kako je pripravnički staž bio od koristi.
Jednoj većini  nije poznato, ali je dobro znati: John Galliano, diplomirao je 1988. godine i trebalo je osam godina upornog rada, stažiranja i dokazivanja da postane dizajner u kući Dior 1996. Christopher Bailey , diplomirao 1994, stažirao, radio kao senior dizajner u poznatim modnim kućama, a nakon  deset godina kontinuiranog rada kao dizajner i rada u kući  Burberry  2014. postaje kreativni direktor.
Zara, osnovana 1975.  bilo je potrebno ‘samo’  32 godine da osnuje Zaru Hrvatska. H&M osnovan 1947., a prvi dućan u Hrvatskoj otvoren je nakon 64 godine, 2011. godine.

Pripravnički  staž
Pripravnički staž zasigurno ne može trajati cijelu vječnost. Ovisno o talentu, brzini kojom pojedinac savladava praktična znanja, o tome ovisi i brzina uspjeha. Ne treba se dizajnerima zatvarati vrata, no važno je naglasiti kako je u dizajnu, kao i u svakom radu, potreban  spoj znanja i iskustva. Licemjerno je dati podršku onoj vrsti rada koja to ne zaslužuje. Kvalitetnije je upravo, kao i svakom pripravniku, pokazati i ukazati na greške. Stoga kolekcije poznatih kreatora mogu biti inspiracija, ali ne i replika. Odjeća koja teži izgledu visoke mode ne može biti od poliesterske tkanine s niz vidljivih nedostataka i detalja, a mogu ih prepoznati svi koji su dovoljno dugo odradili pripravnički.
Znanje i iskustvo uvijek je u modi
Ne bi bilo zgorega da i sam osnivač  Cro A Portera, Viktor Drago, koji godinama  pruža mogućnost dizajnerima u predstavljanju svojih kolekcija, dobije svoje pripravnike i pripravnice koji bi mogli puno toga naučiti o produkciji i organizaciji  modnih događanja. Mogli bi naučiti kako otkriti talentirane kreativce, kako ih lansirati i izvući iz anonimnosti, kako ustrajati i voditi kreativni tim. Iz sezone u sezonu Cro a porter se mijenja kako bi se izbjegla monotonija. Zagrebačka publika  vjerno prati modna zbivanja i izvrsna su podrška svima koji prikazuju svoje modne uratke.

Znanje je uvijek u modi
Branka Vučetić AtletićOve sezone vidjeli smo one iskusne s dosta staža kao i mlade dizajnere. Svakako ćemo pisati o pojedinačnim  kolekcijama koje su prikazane na ovosezonskom Cro A Porteru kao što je rad iskusne Andrijane Subotić Pjajčik i njezine modne marke Etna Maar, Madame demode Viktorije Vrzhesnevska, pisat ćemo i o radu Ive Karačić, XD Xenia design, Sonje Lamut i njezine marke Soel i o svim dizajnerima koji znanju kako je znanje i iskustvo uvijek u modi.

Foto: Branka Vučetić Atletić priv. album

comment closed

>