Multimedijalni kulturni centar Split: Izložba Imageination!
Piše: redakcija On 12 Svi, 2015 At 02:01 PM | Categorized As LifeStyle, Moda | With 0 Comments

Split…

Odjeća, tekstil, maska i kostim kao tema i medij u suvremenoj umjetnosti

ImageinationU petak 15. svibnja 2015. godine, u 20,00 sati,  u galeriji Multimedijalnog kulturnog centra Split na programu je svečano otvorenje izložbe ‘Imageination‘. Riječ je o izložbi radova u raznim medijima i područjima suvremene umjetnosti, koji se tiču i uzimaju kao svoj materijal tekstil (draperiju, tkanje…), odjeću (modnu, anti-modnu, odjeću kao ready-made, kao kostim ili maska tj. kao potvrdu ili način promjene ili negacije identiteta) ili prisvajaju modne strategije poput omatanja, nabiranja, Imageinationcatwalka, samoprezentacije, komunikacijskog jezika mode. Kustosica izložbe je Silva Kalčić.
U okviru izložbe 16. svibnja 2015. održat se se radionica modne fotografije pod vodstvom Sofije Silvie.
Nazivom izložbe želi se asocirati na propalu hrvatsku modnu industriju za mlade, ali i vizualnu kulturu odnosno kulturu slike danas. Također, naziv izložbe ima poveznicu s anti-modom Miroslava Šuteja s obzirom na naslov knjige Andreja Smrekara iz 2005. („Image/ination – Miroslav Šutej, Drawings, Prints, Paintings and Objects 1961/72″, Skaner studio, Zagreb). Instalacija Momčila Goluba pod nazivom „Geometrijska apstrakcija od krojačke podstave za kompozitora Richarda Wagnera naručena u Diora 1980. g. na temelju Nadarove fotografije (1980. – 1986.)” re-kreirana je u suradnji s Udrugom Kamensko.
Izložbom suvremene umjetnosti na ovu temu postavlja se ne samo pitanje odnosa umjetnosti i dizajna, odnosno mode, odnosa umjetnosti i tržišta, već odnosa medija izložbe i publike. Skulptura Blasted Lenin’s Coat (Kaput raznesenog Lenjina) Dalibora Martinisa iz 2012. godine, svojevrsni tour-de-force izložbe, komemorira događaj djelomičnog raznošenja spomenika Lenjinu eksplozivom u St. Petersburgu 1. travnja 2009. Kaput je krojen i šivan od filca u dimenzijama (visok je oko 3 m) koje odgovaraju visini Lenjinove skulpture. Rupa u stražnjem dijelu kaputa načinjena je eksplozivom. Rad je dio serije Data Recovery (Povrat podataka) koja se temelji se na procesu djelomičnog povrata podataka iz memorije no bez odgovarajućeg društvenog i informacijskog konteksta koji je ranije pružao okvir za njihovo razumijevanje. Svaka rekontekstualizacija je interpretacija, historizacija ili manipuliranje izgubljenim sjećanjem. Na izložbi predstavljamo vaneuropski video rad Sharifa Wakeda pod nazivom „Chic Point 1″ iz 2003. godine, gdje je u catwalk maniri revijski prikazana humorna odjeća za flâneura. Umjetnik ovim projektom ironijski kritizira problem palestinsko-izraelskih odnosa: činjenice svakodnevnih zaustavljanja i pretresa prolaznika na sigurnosnim punktovima u gradu te na granici zona. Prolaznicima biva naređeno da se djelomično razodjenu, u potrazi za skrivenim oružjem. Haute-couture muška modna linija oblikovana je s otvorima ili redimenzioniranjem kroja tako da dijelovi tijela nositelja budu izloženi pogledu prolaznika. Odjeća je oblikovana sedimentiranjem semantičnih formi. Video rad “Volim Zagreb” iz 2008. kaptira Slavena Tolja kako šeće središtem grada noseći crni baloner, ogrtač tijela, i motorističku kacigu sa spuštenim vizirom. Crna je ne-boja koja uzima najmanje energije promatraču i čini njezinog nositelja društveno nevidljivim. Potpuna anonimnost aktera ove video-scene oprečna je ultimativnom razotkrivanju umjetnikovog tijela u Gotovčevom prethodnom primjeru. Druga razina čitanja ovog djela je rekonstrukcija lika s tjeralice, ubojice novinara Ive Pukanića, vlasnika novinske kuće koja se bavi politikom u senzacionalističkoj maniri. Sastavni dio ovog rada, kao paralelna projekcija (u dvokanalnoj video-instalaciji), dokumentarni je snimak još jedne nadzorne kamere, na kojemu pravi ubojica identično odjeven odlazi sa mjesta zločina. Ovim radom umjetnik istražuje ideju nestanka, te tranzicije tijela; nastavljajući se na lakanovsku tezu o značenju slike tijela u konstruiranju identiteta subjekta. Dubrovački umjetnik, u svakodnevnom životu vrtlar, Pasko Burđelez na svoje je tijelo otisnuo pečat kojim se rashoduje oštećena hotelska roba. Pečat je otisnuo na leđa i tako označen boravio u uglu galerije. Želja mu je bila rashodovati se iz konteksta umjetnosti, naročito umjetničke proizvodnje koja na takvim događanjima (misli se na umjetničke festivale) izdvojena iz okružja u kojem nastaje djeluje brutalno samodovoljna. Pečat otisnut na robi djeluje ne kao znak njene prenamjene nego kao znak “sramote” robe. Damir Nikšić iz Sarajeva autor je video rada “If I wasn’t Muslim” načinjenog kao mjuzikl u broadwayskom stilu, odnosno kao re-kreacija mjuzikla “Fiddler on the Roof” (Jerry Bock glazba, Sheldon Harnick libreto; mjuzikl je dobio ime po Chagallovoj slici “Violinist”) i govori o multikulturalnosti Europe.
Autori:
BUĆAN Boris (iz fundusa MSU Zagreb), BURĐELEZ Pasko, ČOP Matija, DADA Karmen, ĐUKIĆ Sandro, GOLUB Momčilo, GRUBIĆ Igor, HEWITT Nicole, ILIĆ Siniša, JURIĆ Duje, KERN Margareta, KOVAČEVIĆ Nenazić Vesna, KOPLJAR Zlatko, KUDUZ Igor, KURTELA Nina, LJUBIČIĆ Boris, MARTINIS Dalibor, NIKŠIĆ Damir, OHO (iz Muzeja avangarde), PAVELIĆ Tomislav, PETKOVIĆ Darije, PODNAR Ivana, POLJAK Renata, RADIĆ Nika, SOFIJA Silvia, STERLE Sandra, TRBULJAK Goran, TOLJ Slaven, TROKUT Vladimir Dodig, VIDOVIĆ Dubravka, VLADISLAVIĆ Ante Tonči, WAKED Sharif, WEEKEND ART, ŽANIĆ Vlasta.

Galerija Multimedijalnog kulturnog centra Split / Dom mladih, ulica Slobode 28, od 15. do 30. svibnja 2015. u radnom vremenu od 14 do 21 sat, svakim danom osim nedjelje. Ulaz je slobodan.

Foto: Silva Kalčić

comment closed

>