Hrvatski dizajn s potpisom Made in Croatia
Piše: redakcija On 9 Kol, 2015 At 11:50 AM | Categorized As Branka Vučetić Atletić, Kolumne, LifeStyle, Moda | With 0 Comments

Buy now…

Kolumna: Branka Vučetić Atletić

Buy now

Branka, Hrvatski dizajnDanas su internetske strance prepune različitih oglasa. Značajan dio oglasa promovira kupnju odjevnih predmeta. Velika ponuda i niske cijene, mogu biti razlog da samo jednim klikom kupci ulaze u virtualni svijet i selektivnim odabirom brzo dolaze do traženog artikla.
Slika jasno pokazuje izgled odjevnog predmeta, a pisani opis daje na znanje od čega je odjeća izrađena. Slika, opis i cijene mame kupce, nema gužve, a ni čekanja kod blagajne. Sve se svodi na jednostavno upisivanje broja kreditne kartice i pritiska na oznaku ‘buy now’. S pravom se pitamo kako i kojim putem treba ići prodaja odjevnih predmeta proizvedena u Hrvatskoj.

Modne revije i promocija
Aleksandra DojčinovićNedavno je bila održana ljetna modna revija u lijepom ambijentu otvorene pozornice, piste, a hrvatski dizajneri su i ove sezone pokazali što mogu ponuditi potencijalnim kupcima.
Prve večeri  promoviran je dizajn mladih još neafirmiranih kreatora koji su dobili priliku da svoje prve radove pokažu javnosti. Bilo je tu svakakvih uradaka, no osnovno pitanje koje se mora postaviti je pitanje kreativnosti i komercijalnosti. Vidjeli smo viđene ideje kao pokušaj nečeg kreativnog. Nažalost te ideje mogli smo vidjeti prije dosta godina na europskim pistama, ali u svršenom izdanju. Zato ne treba laskati o prvom uspjehu, već jasno reći i objasniti da je dobar modni dizajn sastavljen od kreativnog i komercijalnog uključujući odlično odabrane tkanine, boje i izvedbu kao i konkurentske cijene. Za art kolekcije postoje druga mjesta prezentacije i drugi mediji. Za izradu takvih kolekcija potrebno je imati mecene koji ne bi trebali biti roditelji mladih autora.
Postavlja se pitanje je li istu prvu večer trebala biti prikazana i kolekcija uvijek dosljedne Aleksandre Dojčinović.

Kolekcije s potpisom
U oštroj konkurenciji domaćeg i stranog odjevnog proizvoda možemo zaključiti kako domaći dizajn još uvijek ima svojih interesnih skupina. Ako je za ljetnih vrućina interes za odlazak na modne revije bio velik, ako se tražilo još više mjesta, tada postoji hrvatski dizajn koji konkurira stranom. Veseli nas ako kupci u Hrvatskoj razlikuju dizajnersku odjeću od one koja je proizvedena u milijunima komada, po značajno nižim cijenama. Veseli nas ako kupuju, traže, promoviraju HRVATSKO. Jednako kao što nas veseli da objektivno možemo pohvaliti ono što nastaje, proizvodi se i ima potpis hrvatski dizajn.

MADE IN CROATIA
Ove sezone mogli smo vidjeti prijedloge hrvatskih modnih dizajnera, njihove nove kolekcije za vruće ljetne dane. Potrebno je naglasiti kako u svakom poslu, pa tako i u kreiranju najvažniji je kontinuitet. Za pohvalu je upravo ta nevjerojatna upornost i čvrst stav dizajnera koji  jedino upornim radom mogu  opstati  u poslu. Na ovom  našem malom tržištu biti u konkurenciji s ponudom koja je u trgovačkim centrima, web ponudi, nije nimalo jednostavno. O dizajnu i uspjehu hrvatskih kreatora koji opstaju malo se zna i piše.

Zoran AragovićZa svaku pohvalu je kolekcija Zorana Aragovića koja je kako brojčano tako i kreativno pokazala što znači uporno graditi svoju marku.
Zoran pokazuje kako je ljeto vrijeme u kojem treba uživati u bojama. Svojim znanjem od izrade kroja sve do igre bojama i proporcijama vješto je složio različite dezene i postavio cijeli niz zanosnih ljetnih haljina. Odlično je izveo ‘body’ koji mogu biti za dnevni, ali i večernji ljetni izlazak ako se oko struka stavi dugačka široka suknja.
Pravilnim otvorima te asimetrijom u donjim dijelovima haljina i suknji dao je šansu da se lijepo žensko tijelo pokaže na najzanosniji način upravo u vrućim ljetnim danima.
Svi koji se bave stručnom ocjenom modnog dizajna i prate višegodišnji rad  Zorana Aragovića zasigurno će zaključiti da je izrastao u izvrsnog kreativca, a pozitivne kritike za njegov dizajnerski rad postale su konstanta. To je dobar znak da u Hrvatskoj već sada imamo dizajnera za čije kreacije više nije potrebna analiza, već afirmativni osvrt i potvrda valjanosti. Aragović i dalje savjesno gradi svoju marku BiteMyStyle koja postaje prepoznatljiva kao valjan hrvatski dizajn s potpisom.

Dobar rad i komercijalni dizajn
Ivica SkokoIvica Skoko također je poznato ime hrvatske modne scene. Ovosezonska ljetna kolekcija bila je dopadljiva, nosiva i zasigurno je pronašla put do oduševljene publike. Široke suknje punog kruga, i kombinezoni, koji su ovog ljeta popularni, veseli dezeni i oku ugodne kombinacije boja dale su ljepotu. To je pohvalno jer i njegov dugogodišnji rad svakako je put kojim sigurno korača na tako malom tržištu kao što je naše.

Kojim putem nastaviti dalje
Ako smo svjesni da nam je internet otvorio vrata svijeta i tako u naše domove donio sve informacije i mogućnost da vidimo, odaberemo i kupimo odjeću moramo biti svjesni i nevjerojatne konkurencije koja sve više pritišće hrvatske modne dizajnere. Zato je važno pisati i promovirati dobar rad hrvatskih dizajnera. Ovog ljeta modne revije održane su u centru Zagreba koji je postao značajna turistička destinacija, nažalost one nisu doprinijele da se na bilo koji način promovira i stranim turistima i potencijalnim kupcima pokaže ono što se proizvodi u Hrvatskoj.
Svima je važnije pozvati poznate javne osobe, nego li otvoriti i javno pozvati i omogućiti stranim posjetiteljima, turistima da prisustvuju revijama kao izvrsnoj  prilici i atrakciji sve u cilju promocije hrvatskih modnih marki. Dizajnerima koji nemaju nikakvu financijsku potporu, koji sami ulažu u opremu, prostor i kolekcije potrebna su osmišljene kampanje gdje nije važno tko sjedi u prvom redu za trajanje modnih revija, već je najvažnije tko će odjevne predmete kupiti nakon što se reflektori ugase.

Piše: Branka Vučetić Atletić
Foto: Press

comment closed

>