Ekskluzivno: Zlatko Turkalj Turki – detalji showa The Voice
Piše: Gordana Malašić Lazić On 18 Sij, 2016 At 06:46 PM | Categorized As Naslovnica, Televizija, Vijesti, Zanimljivosti | With 0 Comments

Druga sezona…

O SUKOBIMA U SHOWU: Velike emocije ne možemo izbjeći. Svaki ugovor ima svoje članke vezane uz nepoštivanje ugovorenih obveza, pa tako i onaj koji HRT ima s mentorima, pojasnio je glasnogovornik showa The Voice

Zlatko TurkaljPopularni HRT-ov show ‘The Voice – Najljepši glas Hrvatske’ počinje 23. siječnja. Druga sezona showa donosi i promjene u timovima mentora. Tako je Indira Levak odabrala nove savjetnike, a to su producent Branimir Mihaljević i pjevačica Daria Hodnik. A koje su još novosti za portal Scena.hr otkriva nagrađivani voditelj i urednik radijske emisije ‘Music pub‘ te glasnogovornik showa ‘The Voice’ Zlatko Turkalj Turki.

Scena:  Hoće li, prema vašem mišljenju, druga sezona biti jednako gledana i zanimljiva gledateljima kao prva sezona?
Naravno da će biti zanimljiva, a razloga za to je više. Uz odlične pjevače koji su prošli audicije, ove sezone mentori imaju pravo u dvobojima i nokaut fazama natjecanja preuzeti po jednoga natjecatelja kojega drugi mentori ne odaberu za nastavak natjecanja. To će biti posebno veselo i zanimljivo.

Scena: Koja je svrha showa The Voice?
The Voice je jedinstveni format u kojemu ljudi sa stvarnim glasovnim talentom mogu samo temeljem glasa ući u borbu za najljepši glas Hrvatske. Pritom borba nije jednostavna jer svi Najljepši glas Hrvatskekandidati koji dobiju priliku pokazati svoj talent na audicijama imaju predispozicije pobijediti  jer odlično pjevaju. Tako je i prolaz na audicijama tek početak daljnjeg napredovanja i učenja za sve natjecatelje. Osim toga, za nekoga tko se ozbiljnije želi baviti glazbom, to je najbolji način da za njegov talent saznaju ljudi koji se bave glazbenom industrijom, počevši od autora, diskografa i medija koji još uvijek imaju veliku ulogu u promociji glazbe. Kako je većini natjecatelja The Voice prvi izlazak na scenu, imaju priliku od profesionalaca naučiti osnovne tehničke elemente važne za nastup, rad s orkestrom, pravila kretanja na pozornici te kako se snima i realizira veliki televizijski šou.

Scena: Tko natjecateljima osmišljava styling ?
Za vizualni dio natjecatelja i voditelja brine se Boris Banović u suradnji s kreativnim timom produkcije HRT-a. Za prvu sezonu primili smo brojne pohvale na Borisov rad, pa očekujemo da će tako biti i u drugoj.


Scena: Lani je bilo trzavica između mentora te se pisalo se o sukobu mentora i kostimografkinje. Koliko ti sukobi pomažu u gledanosti showa, a koliko štete natjecateljima?

The VoiceNatjecatelji, koliko sam ja vidio kao prošlogodišnji urednik radijskih emisija i prijenosa, nisu osjetili ili bili opterećeni bilo čime što nije bilo povezano s njihovim nastupom i zajedničkim radom s mentorima. Njihov fokus bile su svakodnevne probe. Bilo im je važno što bolje se pripremiti, uvježbati zadatak, ne prehladiti se i što dulje ostati u natjecanju. Oni su od početka do kraja bili središte, smisao i bit natjecanja. Prva sezona bila je puna emocija, koje su se u nekim trenucima možda nešto jače iskazale, pa se u javnosti činilo da je riječ o velikim sukobima. No mentorski posao nije lagan, velika je odgovornost u trenucima kada odlučuju o nastavku natjecanja za pojedinog kandidata. I tu izbijaju emocije možda i više nego bismo to očekivali. Prva sezona je iza nas. Puno smo toga naučili i u drugu krećemo puni iščekivanja, kako mi u timu koji radi The Voice tako i naši mentori. Ove će godine sigurno biti jednostavnije. Svi znamo što nas u kojoj fazi natjecanja očekuje i vjerujem da ćemo se još više koncentrirati na natjecatelje i rad s njima.

Scena: Hoće li se u ovoj sezoni, ako dođe do takvih sukoba, biti nekih sankcija za mentore ili ostale članove tima The Voice?
Velike emocije ne možemo izbjeći. Svaki ugovor ima svoje članke vezane uz nepoštivanje ugovorenih obveza, pa tako i onaj koji HRT ima s mentorima. No to je najmanje važno. Puno je važnije da donesemo zanimljiv show iz kojega ćemo iznjedriti najljepši glas Hrvatske.

Scena: Prema vašem iskustvu, koliko takav show pomaže glazbenicima da se predstave široj javnosti; može li ih taj trenutak možda i zavesti?
Ne bih rekao zavesti. Više mogu biti zbunjeni stvarnom slikom s kojom se susreće većina naših poznatih pjevača. Nakon blistave pozornice Voicea i glazbene produkcije, u koju su uključeni neki od naših najboljih glazbenika i instrumentalista, teško je prilagoditi se na prave uvjete na terenu. Mislim na uvjete s kojima se susreću naši etablirani izvođači u klubovima ili dvoranama. Upravo je zato onima koji se žele ozbiljnije baviti glazbom, The Voice je puno više od televizijskog showa jer natjecateljima omogućuje da se na najbolji i najkvalitetniji način predstave publici. Takva produkcija natjecateljima daje dobar osjećaj i sigurnost na pozornici, ali i otkriva sve vrline i mane pjevača.

Zlatko TurkaljScena: Koji trenutak biste izdvojili iz prošle sezone, a koji je vama bio dirljiv ili poseban?
Bilo ih je dosta. No izdvojio bih trenutak kad je Nina Kraljić izvela pjesmu ‘Što te nema’. Tim nastupom Nina je pokazala što sve treba imati uz talent; treba biti  odličan interpretator. Izdvojio bih i trenutak kad je Nini uživo na Drugom programu Hrvatskoga radija na pobjedi čestitala sama Jadranka Stojaković, Ninin veliki glazbeni uzor.

Scena: Lani je glasnogovornik showa i voditelj tima bio Aleksandar Kostadinov, a koji je otišao s HRT-a. S njim ste surađivali na niz projekata.
Aco i ja poznajemo se vrlo dugo, još dok sam kao klinac osamdesetih godina radio na RVG-u, a on je za naš program komentirao događanja s festivala u San Remu. Svakom poslu Aco pristupa studiozno i na svoj osebujan način. Kako sam i prošle godine kao radijski urednik i komentator za HR2 bio uključen u realizaciju Voicea, ponovno ukazano povjerenje za mene je novi izazov i to upravo zbog visokih standarda koje je ekipa Voicea postavila u svim segmentima realizacije. Jedan od njih bio je i Aco, kojem želim puno uspjeha u daljnjem radu.

Scena: S obzirom na to da dugi niz godina kao novinar i urednik surađujete s glazbenicima, kako gledate na glazbenu scenu?
Dobro je što se nakon sušnih godina sad učestalije organiziraju glazbena događanja. Tako se ponovo veća pozornost i važnost daje festivalima, klupskim događanjima i koncertima. No postoji i ona druga strana. Nažalost, mnogo je mladih talentiranih glazbenika koji teško nalaze put do publike, bez obzira na sve mogućnosti novih medija.

Scena: Koliko se glazba mijenjala u posljednjih dvadeset godina?
Dosta se mijenjala, baš kao i u svijetu. Prije svega zbog događanja u diskografskoj – glazbenoj industriji, dostupnosti glazbe putem novih medija i zbog gubitka kriterija.

Scena: Što je na to najviše utjecalo?
Premalo je radijskih i televizijskih emisija u kojima se može čuti što je netko snimio, kako zvuči uživo. Malo je i novinara koji se bave glazbenicima i pjesmama konstruktivno i kritički. Mnogo je toga na osobnoj razini ljudi koji pišu o albumima, autorima i izvođačima. Sve se svodi na ‘volim-ne volim’, a ne na ono što je taj netko snimio.

Scena: Od 1997. godine pratili ste naše izvođače na Eurosongu. Što posebno pamtite?
Trenutke kad su dvorane u kojima su se održavale novinarske konferencije naših predstavnika bile premale za sve zainteresirane akreditirane novinare. Kad su naši predstavnici zbog pjesme bili u prvom planu. To su dojmljive slike iz  Izraela 1999., kad nas je predstavljala Doris Dragović, i Birminghama 1998., kad je za Hrvatsku pjevala Danijela Martinović.

Scena: Koji vam je vaš projekt izuzetno važan i zašto?
Zlatko TurkaljPrije svega, to je Music pub, emisija koju i dan-danas uređujem na Drugom programu Hrvatskoga radija. Riječ je o tjednom prikazu domaće glazbene produkcije, bilo da je riječ o jazz, blues, rock, bilo o alternativnoj ili pop produkciji. Osim toga, od 14 sati svakoga ponedjeljka slušatelji mogu poslušati kratki akustični koncert naših najuspješnijih ili najpopularnijih izvođača, ali i mladih i neafirmiranih glazbenika. Uz to, Music pub je od 1992. i godišnja glazbena nagrada koja se dodjeljuje u siječnju, koju osvajaju glazbenici prema glazbenim aktivnostima iz protekle godine.  Od projekata na koje sam posebno ponosan je sudjelovanje i snimanje naslovne pjesme ‘Traži se prijatelj’  za akciju ‘Stop nasilju među djecom’. Potom Zimzeleno a novo, vinilno izdanje kojim se želi očuvati hrvatska glazbena kultura predstavljanjem važnih autora i pjesama mlađim generacijama. Glazbeno-dokumentarni materijal 60 godina Zagrebačkog festivala za koji sam sa Želimirom Babogredcom osvojio nagradu Porin u kategoriji najboljeg povijesno-tematskog albuma.

Scena: Poruka čitateljima…
Slušajte Drugi program Hrvatskoga radio i gledajte HTV – novu sezonu natjecanja The Voice.

Foto: Dario Njavro, Lovro Turkalj, Prisk, Press HRT arhiva

comment closed

>