I. Delač Đolo: Ženama je moda ono što je muškarcima nogomet
Piše: Gordana Malašić Lazić On 23 Kol, 2015 At 04:40 PM | Categorized As Intervju, LifeStyle, Moda, Naslovnica, Vijesti | With 0 Comments

Moda i Riječke stepenice…

Najvažnija sporedna stvar na svijetu je moda, ističe bivša misica i poduzetnica

Ivana Delač ĐoloIvana Delač Đolo u razgovoru za portal Scena.hr najavila je 9. Riječke stepenice. Modna manifestacija će se održati za 28. kolovoza u Rijeci. Na Riječkim stepenicama modne novitete će predstaviti modne kuće i dizajneri iz cijele Hrvatske. Ivana kaže kako se situacija na modnoj sceni u Hrvatskoj po pitanju tekstilne industrije posljednjih godina promijenila. Dodaje da su mnoge velike modne kuće otišle u stečaj ili su smanjile proizvodne pogone, ali kvalitetni dizajneri stvaraju neke nove priče…

Scena: Kako je nastao projekt Riječke stepenice?
Kad je manifestacija krenula, prije devet godina, Rijeka je bila poprilično modno uspavana. Imam osjećaj da su svi jedva dočekali jedno pravo modno događanje. Jedan veliki događaj na kojem će dizajneri i modne kuće Riječke stepeniceprikazati svoje kolekcije. U Rijeku dolaze dizajneri iz cijele Hrvatske, zanimanje za manifestaciju je veliko. Svake godine revije dođe vidjeti sve više gledatelja što me jako raduje. Riječke stepenice su modna priredba koja se i organizira za posjetitelje, a ulaz je slobodan. Ove godine na rasporedu je čak 17 modnih revija. Nove kolekcije elegantnih večernjih haljina, odijela i modnih dodataka predstavit će Vesna Sposa, Hero4Heroes by Marjana Hero, Katarina Mamić design, Festamo, Butik Rival, Ivana Jurić design, Biba vjenčanice i večernje haljine, Eni Surijan, Martina Kuzlić, Showroom Antonela by Antonela Gregorović, Neva vjenčanice, Lurex i Gallotti odijela te Ghetaldus Rijeka. Priliku su dobili i mladi – učenici srednje Trgovačke i tekstilne škole iz Rijeke iz sektora mode tekstila i kože.

Scena: Koliko se projekt mijenjao kroz godine?
Na prvim Riječkim stepenicama 2007. godine bilo je znatno više modnih kuća u odnosu na dizajnere. Situacija na našoj modnoj sceni po pitanju tekstilne industrije se posljednjih godina promijenila. Mnoge velike modne kuće su otišle u stečaj ili su smanjile svoje proizvodne pogone, no promocija na modnim manifestacijama ipak ne izostaje u tolikoj mjeri. Što se tiče dizajnera svake godine se pojavljuju već poznata imena, ali i mladi dizajneri koji stvaraju i željni su prikazati ono što rade.

Ivana Delač ĐoloScena: U posljednjih nekoliko godina ima puno modnih događanja, a čini se da je manji interes. Što mislite koji je razlog?
Ne bih rekla da je interes za modu umanjen, nama ženama je moda ono što je muškarcima nogomet. Ženama je moda najvažnija sporedna stvar na svijetu! U posljednje vrijeme povećao se broj dizajnera, stvaraju kolekcije dva do tri puta godišnje, ima dosta modnih događanja i modnih revija. Možda se samo čini da svega ima previše, no svaki kupac u ponudi može pronaći ono što mu odgovara. Sve platforme za promociju su drugačije, svaka jedinstvena na neki svoj način. Prema posjećenosti modnih događanja zanimanje za modu ne jenjava, zapravo suprotno, traži se karta više. Osobno volim da je ponuda odjeće što veća, tada svatko može pronaći nešto za sebe. Naravno da s aspekta dizajnera ponekad ne izgleda sve sjajno budući da svi ne mogu uvijek prodati ono što kreiraju.

Scena: Je li se modni svijet promijenio?
Smanjio se omjer ponude i potražnje, danas svega ima i previše. Zbog ekonomske krize smanjena je potražnja. Promijenio se pristup modi, danas informacije iz modnog svijeta možete dobiti na svakom koraku, dizajneri stvaraju neke nove priče…

Scena: Zašto ste ostali u modi?
Volim modu, volim modna događanja, cijenim ljude koji rade na velikim modnim događanjima. Iako sam završila Fakultet za turistički i hotelski menadžment i isprva radila kao menadžer u hotelu, shvatila sam volim organizaciju događanja, promociju, odnose s javnošću. Radila sam na dosta projekata, Riječke stepenice su samo možda jedan od najpoznatijih, uz to još i modni.

Scena: Razmišljate li o nekoj novoj platformi za projekt?
Ne, ne razmišljam ga širiti, jedinstven je sam po sebi zbog posebnog ambijenta kamenih stuba u centru grada Rijeke i glamuroznoj večernjoj atmosferi i kolekcijama koje se prikazuju. Platforma modnog portala, koja bi ga pratila, nije potrebna. Riječke stepenice imaju službenu internet stranicu, Facebook i od neki dan Instagram stranicu. Povezani smo s ljudima u cijelom svijetu i nema ništa ljepše od toga.

Ivana Delač ĐoloScena: Uništena je tekstilna industrija. Mislite li da će se ikad obnoviti snaga tekstilne industrije u Hrvatskoj?
Iskreno mi je žao zbog toga, no gospodarska kriza dotakla je sve sfere i opstali su samo najveći. Prošle godine sam se iznenadila kad sam uživo vidjela pogon jedne hrvatske tvornice koja proizvodi odijela za poznati svjetski modni brand i stavlja etiketu ‘Made in Croatia’, jako me razveselilo. Mogu se samo kao i svi nadati da će takvih priča biti više. Da će se obnoviti snaga  tekstilne industrije u Hrvatskoj možemo samo vjerovati.

Scena: Koliko je moda važna za društvo?
Da moda nije važna ne bi bilo toliko revija, modnih časopisa, blogova o modi, snimanja kampanja. Kultura odijevanja je važna, modni stil ovisi o pojedincu. Oni koji uživaju u modi važno im je da budu svoji, drugačiji, zanimljivi. Njima je moda prvenstveno igra i užitak. Moda ističe osobnost čovjeka. Važna je i za filmsku industriju, poslovnu komunikaciju, moda seže daleko. Moda je globalna i dostupna svima.

Foto: Press Riječke stepenice

comment closed

>