HRT: ‘Montirani proces’ – cijena jedna epizoda oko 260 tisuća kuna s PDV-om
Piše: redakcija On 11 Tra, 2016 At 05:15 PM | Categorized As Naslovnica, Televizija, Vijesti, Zanimljivosti | With 0 Comments

Zagreb…

Vijeće HRT-a raspravljalo o znatnome povećanju otkupa neovisne produkcije

Kako smo se ponašali? Kao pijani bogataši – rekao je Kovačić

HRTProgramsko vijeće Hrvatske radiotelevizije na današnjoj je sjednici izviješteno o provedbi nabave programskoga sadržaja od neovisnih proizvođača u 2015. godini u kojoj je za ta djela utrošeno 58,4 milijuna kuna, što je dvostruko više od zakonskoga minimuma od 15 posto godišnjega programskog proračuna. Kako je izvijestio Zoran Mihajlović iz Produkcije Hrvatske radiotelevizije, prošle je godine tih 15 posto iznosilo 26,8 milijuna kuna te je Hrvatska radiotelevizija ispunila svoju obvezu, kako je rekao, znatno iznad onoga što je zakon definirao.
Tako je Hrvatska radiotelevizija lani raspisala jedan poziv za nabavu djela od neovisnih proizvođača, i to od 25. veljače do 25. svibnja, na koji je stiglo 518 ponuda od 137 neovisnih proizvođača u 27 kategorija, što je bio jedan od najvećih odziva. Najviše je novca utrošeno na nabavu djela dramskoga sadržaja, zatim dokumentarnih i zabavnih, a najmanje obrazovnih i znanstvenih.
Osvrćući se na te brojke, vršitelj se dužnosti glavnoga ravnatelja Hrvatske radiotelevizije Siniša Kovačić upitao je li sve to bilo potrebno.
- Kako smo se ponašali? Kao pijani bogataši – rekao je Kovačić, dodajući da će Hrvatska radiotelevizija poštivati svoju zakonsku obvezu o otkupu djela neovisnih proizvođača, no neće ići na štetu svojih unutarnjih potencijala koji nisu dovoljni iskorišteni zbog tolike količine neovisne produkcije.
Članica Vijeća iz redova zaposlenika Maja Sever upitala je v. d. glavnoga ravnatelja da ispita odgovornost za takvo trošenje sredstava. Kovačić je na to odgovorio kako misli da je to kvalitetan materijal za neke institucije te dodao da je u tijeku nekoliko postupaka revizije te se sve što ima elemente kaznene odgovornosti prosljeđuje mjerodavnim institucijama. Vršitelj dužnosti ravnatelja Programa Hrvatske radioteleviztije Jozo Barišić rekao je kako raspoloživa financijska sredstva Hrvatskoj radioteleviziji ne dopuštaju ‘ludovanje s projektima’. Dodao je da će poštovati sve zakonske uvjete, ali da su neke dosadašnje nabave programa bile financijski prenapuhane.
Montirani procesVijeće je također raspravljalo i o ispunjavanju programskih obveza proizišlih iz Ugovora s Vladom Republike Hrvatske dotaknuvši se okolnosti ukidanja emisije Montirani proces. S tim su u vezi upite postavili članovi Vijeća Saša Milošević i Maja Sever.
Vršitelj dužnosti ravnatelja Programa Hrvatske radiotelevizije Jozo Barišić odgovorio je kako je ‘jedina cenzura s tim u vezi ona financijska jer je samo jedna minuta te emisije stajala više od 5000 kuna’. Dodao je i kako se pri nabavi te emisije nije kontaktiralo povjerenstvo za nabavu sadržaja od neovisnih producenata, nego je u program došlo na temelju izravne pogodbe i na poziv bivšega ravnatelja programa. „
- Mi moramo rezati sve što možemo. Jedna je epizoda te serije stajala oko 260 000 kuna s PDV-om, a gledanost je bilo oko 5 posto – rekao je Barišić.
Sever je također izrazila bojazan u vezi s tim krši li programsko vodstvo Zakon o Hrvatskoj radioteleviziji odnosno članke 6. i 7. koji se odnose na ljudska prava, snošljivost, demokratske vrijednosti te nepristrano i pravodobno izvješćivanje javnosti. Konkretno, zamjerila je neizvješćivanje o prosvjedu udruga civilnoga društva u vezi s koncertom potpore ekipi Montiranoga procesa, oslobađajućom presudom Vojislavu Šešelju, pokrivanju Kožarićeve skulpture Sunce te još neke primjere.
Jozo Barišić istaknuo je kako tehnički kapaciteti Hrvatske radiotelevizije ne omogućuju praćenje svih događaja, odnosno kako se svi oni ne snimaju zbog tehničkih razloga, a neki su od navodno cenzuriranih događaja uredno prikazani u informativnim emisijama HRT-a.
Član Vijeća Saša Milošević osvrnuo se na prijenos utakmice između Hrvatske i Izraela iz Osijeka te je postavio pitanje u vezi s, kako je rekao, neprikladnim porukama upitavši je li Hrvatska radiotelevizija iskorištena kao kanal za promicanje govora mržnje. Jozo Barišić naglasio je kako osuđuje svaki govor mržnje te kako se slaže da se, kad se uzvikuju neprimjerene poruke, utiša ton prijenosa.
Osvrćući se na navode kako su nakon smjene vlasti na Hrvatskoj radioteleviziji provedene smjene i čistke, vršitelj je dužnosti glavnoga ravnatelja Siniša Kovačić odbacio takve navode dodavši kako je smijenjeno samo nekoliko ljudi među kojima je i bivši ravnatelj Programa Hrvatrske radiotelevizije Saša Runjić jer nije ispunjavao postavljene ciljeve iz poslovnoga odnosno financijskoga plana i programa rada te obveza iz Ugovora s Vladom Republikom Hrvatskom. U svim ostalim slučajevima, ističe Kovačić, u pitanju su bili zahtjevi za razrješenjem ili istek mandata.

Foto: Press arhiva, Screenshot HRT

comment closed

>