Nova kolumna: T- shirt majica s porukom!
Piše: redakcija On 18 Svi, 2015 At 11:03 AM | Categorized As Branka Vučetić Atletić, Kolumne, Naslovnica, Vijesti | With 0 Comments

Trendovi…

Piše: Branka Vučetić Atletić

Kolinda Grabar KitarovićKad je predsjednica Republike Hrvatske gospođa Kolinda Grabar Kitarović u posjeti našim vojnim postrojbama u Afganistanu raskopčala gornji dio vojne uniforme kako bi pokazala natpis na T-shirt majici kojim čestita Majčin dan, polemike i komentari na društvenim mrežama prštali su na sve strane. Rijetki su stali u obranu ‘spornog čina’ koji ni jednim trenutkom nije bio neumjestan. Najvažnije saznanje da je predsjednica žena, sa svim obilježjima koje svaka žena ima, a kao drugo upravo T-shirt majica izrasla je iz vojne uniforme kao modni hit na kojem se tiskaju razne poruke.
Povijest T-shirt majice
T-shirt majica nosi se od 1913.godine kao obavezan dio uniforme američke mornarice. Nakon drugog svjetskog rata vojni veterani su često bili odjeveni u ratnim hlačama i T-shirt majici.
Jednostavna majica kratkih rukava i okruglog izreza postala je svjetski modni trend kad je na njezin prednji dio otisnuta poruka ili slika. Baš tako jednostavna površina dala je moć tijelu da postane oglasna ploča. Ispisane poruke, provokativne ili protestne, razna neslaganja danas mogu nositi svi, te javno pokazati na prsima ili leđima što misle i kakav stav imaju prema stvarima, događajima, ljubavi…..
ShirtProdor u svijet poruka
Sedamdesetih godina odjel za trgovinu New York-a želio je popraviti reputaciju grad koji je u to vrijeme imao imidž opasnog, prljavog i posve neinteresantnog turističkog mjesta. Za izradu loga grada koji će se svima svidjeti kao turističko odredište, dizajner Milton Glaser izradio je ‘I♥NY’. Tako otisnuta slova s crvenim srcem na T-shirt majici postala su najemitiranija majica na svijetu. Logo sa svojim natpisom koriste svi veliki gradovi svijeta.
ShirtJoš jedan veliki uspjeh istaknut je na T-shirtu 1984.godine. Radio BBC zabranio je pjesmu Relax grupe ‘Frankie goes to Hollywood’. Prema njima, riječi pjesme bile su neprimjerene. Ta zabrana pretvorila se u otpor i doprinijela je prodaji singla. Producent grupe Paul Morley otisnuo je riječi pjesme na majice kako bi proslavio pobjedu nad cenzurom. Natpis ‘Frankie say relax’ (Frankie kaže opustite se) pretvorio je milijune ljubitelja benda u hodajuće reklame.
ShirtFilm ‘Tramvaj zvan čežnja’ u kojem glumi nabildani Marlon Brando proslavio je usku majicu kratkih rukava, kojoj kasnije nitko nije mogao odoljeti. Od prodaje majica  zarada je dosegla  180 milijuna dolara.
Važno je pročitati
I danas je T-shirt majica top prodajni artikl. Nose ju svi i to u raznim prigodama. Njezina jednostavnost donijela je i popularnost. Ispisane poruke, bez obzira jesu li ozbiljne, provokativne, duhovite ili pak pune protesta pojedinac odabire i odijeva majicu upravo da bi svima pokazao svoje mišljenje.
Ona je najliberalniji dio odjeće jer ispisanu poruku bilo tko može ciljano odabrati. Kad majicu s porukom obuče Shirtpoznata estradna zvijezda, javna osoba, ona može postati hit. Zato T-shirt upravo i treba koristiti za prijenos poruka. Ako se čestita dan koji je vezan za majčinstvo, posve je neumjesno davati komentare koji nisu u skladu s onim što je na majici ispisano. Ako se iskazuje politički stav treba ga uvažavati, a ne kažnjavati. Ako se nosi natpis omiljene muzičke grupe, pjevača, i to treba s osmjehom prihvatiti, jer majica je samo dio komunikacije koja se u demokraciji mora uvažavati.
Majica ispisuje misli koje treba znati iščitati
Majica s porukom govori nešto i o onom koji ju nosi. Bez obzira Shirtna boju ili veličinu,  može se kupiti u trgovini, web shopu, suvenirnici i ona čeka svoju priliku kako bi ukrasila nečija prsa, leđa i tako prenijela poruku. Zato je najvažniji sadržaj koji je na njoj otisnut, a samo o afinitetima i ciljevima pojedinca ovisi odabir tog sadržaja.
T-shirt majicu treba percipirati u kontekstu kulturološkog i sociološkog jer to je jedini modni odjevni predmet koji s istim ciljem nose i muškarci i žene.

Piše: Branka Vučetić Atletić
Foto: Branka Vučetić Atletić, Društvena mreža

comment closed

>