Oproštajni Orašar maestra Miroslava Salopeka
Piše: redakcija On 29 Stu, 2016 At 04:25 PM | Categorized As Naslovnica, Vijesti | With 0 Comments

HNK Zagreb…

OrašarPredbožićno vrijeme i prosinac označavaju početak ciklusa izvedbi slavnoga Orašara, božićne baletne bajke koja već više od stoljeća uveseljava domaću i svjetsku publiku. Aktualnu verziju baletne priče o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi nesvakidašnji dar, drvenoga orašara, s kojim proživi čudesne dogodovštine u izmaštanu svijetu, 2011. režirao je i koreografirao Derek Deane, želeći publiku barem nakratko odvesti u snove i svijet različit od našega, dočaravajući fantastično, čarobno, mitsko i legendarno. Ciklus izvedbi baleta Orašar započinje danas, u utorak, 29. studenoga, a naredne izvedbe slijede u četvrtak, 1. i subotu, 3. prosinca.
Dugogodišnji član Opere/Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta, maestro Miroslav Salopek, koji je ravnao velikim brojem opernih i baletnih repertoarnih predstava, poslije četrdeset godina provedenih u zagrebačkome HNK, otišao je u mirovinu. Ravnanje glazbenom izvedbom Orašara 1. prosinca 2016., bit će ujedno oproštaj maestra Salopeka od njegove dugogodišnje matične scene.
U predstavama koje su na repertoaru od 29. studenoga do 5. prosinca nastupaju: Rieka Suzuki, Adam Harris, Nabiullin Azamat, Natalia Horsnell, Guilherme Gameiro Alves, Milka Bartolović, Andrej Izmestjev, Lidija Herceg Mede, Andrej Barbano, Tatjana Andročec, Danijela Batur, Tatjana Hrvačić Gašparac, Barbara Novković Novak, Bojana Suntešić, Danijela Zobunđija, Siniša Bosnar, Ioan Dumitru Moga, Filip Filipović, Alen Gotal, Sebastian Šimić, Domagoj Vrbljanin, Mutsumi Matsuhisa, Ovidiu Muscalu, Duilio Ingraffia, Andrej Izmestjev, Simon Yoshida i dr.
U sto dvadeset godina koliko je proteklo od praizvedbe, popularnost Orašara kod publike stalno je rasla i danas je to najizvođeniji balet na svijetu te vjerojatno ne postoji generacija mladih koja nije odrasla uz njega. Prekrasnu glazbu Čajkovskoga u potpunosti je iskoristio veliki koreograf Marius Petipa, koji je kao vrhunski baletni znalac skladatelju davao smjernice te je njegov udio u predstavi Orašar do danas neizbrisiv.
Priča o djevojčici Klari koja ispod bora pronalazi nesvakidašnji dar, drvenoga orašara, s kojim proživi čudesne dogodovštine u izmaštanu svijetu, preuzeta je od E. T. A. Hoffmanna u obradi Dumasa oca. Za sve Klarine doživljaje zaslužan je njezin ujak Drosselmeyer, čovjek čarobnjačkih moći koji rado zabavlja djecu svakojakim trikovima i čudima. Zagrebački je Balet posljednji put premijerno izveo Orašara 2011. godine u koreografiji i režiji Dereka Deanea, koji je kreirao ovu čarobnu baletnu priču u želji da publiku odvede u snove, prikazujući svijet različit od našega, dočaravajući fantastično, čarobno, mitsko i legendarno sljedeći skladateljeve težnje. Postizanje bajkovitosti uvelike omogućuje izvrsna izvedba zagrebačkih baletnih solista i cijeloga ansambla, pojačanoga polaznicima baletne škole.

Foto: Press HNK u Zagrebu

comment closed

>