Tina Jesenković – moj svijet šminke i filmske maske
Piše: Gordana Malašić Lazić On 13 Velj, 2016 At 11:49 AM | Categorized As Intervju, Naslovnica, Televizija, Vijesti, Zanimljivosti | With 0 Comments

Intervju…

Tina JesenkovićTina Jesenković školovala se na Westminster Collegeu u Londonu gdje je i nastavila raditi kao Make up artist u reklamama, spotovima i kratkim igranim filmovima. U Hrvatskoj je svoju karijeru nastavila na filmovima ‘Tri muškarca Melite Žganjer’, ‘Diana’, ‘Odiseja‘ (The Odyssey), ‘Peti leptir’, ‘Simon čudotvorac’, ‘Jezero‘ (The Lake), ‘Sve najbolje’ te u serijama ‘Počivali u miru‘, ‘Odmori se, zaslužio si’, a sad radi i za seriju ‘Novine‘. Tina je sredinom siječnja nominirana za nacionalnu godišnju filmsku nagradu Robert u Danskoj za masku u filmu ‘Itsi Bitsi’. U intervjuu za portal Scena.hr Tina govori o svojoj dugogodišnjoj karijeri make up artistice koju je izgradila u Londonu, a nastavila u Hrvatskoj. Također, otkriva kako je bilo surađivati sa svjetskim zvijezdama poput Mel C iz Spice Girls.

Tina JesenkovićScena: Nominirani ste za nacionalnu godišnju filmsku nagradu Robert u Danskoj za masku za film ‘Itsi Bitsi’ redatelja i scenarista Ole Christiana Madsena. Jeste li očekivali nominaciju?
Uopće nisam očekivala nominaciju. Jako sam se iznenadila kad sam dobila mail od Nimbus produkcije iz Danske. Prvo nisam vjerovala, morala sam nekoliko puta pročitati mail da shvatim da nije šala.

Scena: Već ste dugi niz godina u svijetu šminke i filma. Kako izgleda taj svijet?
U filmskom svijetu šminke sam oko 15 godina. Taj svijet nije nimalo glamurozan, kako mnogi misle. To su dugi radni dani, 12 do 15 sati dnevno,rano ustajanje, noćna snimanja, stajanje na hladnoći, na vrućini, na kiši i snijegu, nekad i u blatu do koljena. Čitava ekipa filma radi i živi u takvim uvjetima tjednima, ali svi volimo to što radimo. Upoznajemo nove ljude, susrećemo stare. I svi smo kao jedna obitelj. Na svakom setu se stvori neka dobra ljudska energija. I tako je užitak raditi.

Tina JesenkovićScena: Kad ste spoznali da je šminkanje vaša strast, prva ljubav?
Šminku volim još od osnovne škole. Stalno su se roditelji i profesori borili sa mnom i mojim šminkanjem, mijenjanje boja kose i frizura.

Scena: Završili ste  make up design u Westminster College u Londonu 1996. godine. Po čemu pamtite te dane te kako ste se i zašto odlučili baš za London?
Nakon srednje škole otišla sam u London čuvati djecu, to je tada  devedesetih bilo jako popularno. Radila sam kod obitelji godinu dana, položila sve stupnjeve engleskog jezika, završila godinu dana povijesti umjetnosti i onda upisala školu za make up. U Hrvatskoj tada nije bilo takvih škola.

Scena: Kako je došlo do toga da šminkate velike zvijezde poput Maggie Smith, Judy Dench, Frances Barber, Melanie Chisholm iz Spice Girls…?
Tina JesenkovićRadila sam nekoliko godina za Bobbi Brown Make up, bila sam njihov educator i voditelj njihovog privatnog make up studija u Harrodsu. U to vrijeme sam radila i razne londonske revije, evente, predstave, pa sam tako imala priliku šminkati Judy Dench, Maggie Smith, Mel C iz Spice Girls, Cool and the Gang, a na jednom kratkom filmu sam šminkala Frances Barber i Marka Williamsa.

Scena: Na koji rad ste iz tog razdoblja izuzetno ponosni te koja maska je bila izuzetno zahtjevna?
Najzahtjevniji projekti su mi bili Josef, koji se događa u vrijeme Prvog svjetskog rata tako da sam tu imala puno prljavih vojnika, mrtvaca, ozljeda, komada tijela…,pa onda Sve najbolje, film Snježane Tribuson, koji smo snimali prošle godine. Tu sam Jasni Bilušić stavljala ćelavu glavu. I naravno, Itsi Bitsi, gdje je kroz čitavu dekadu šezdesetih godina trebalo prikazati promjene likova.

Scena: Što vas je motiviralo da se vratite u Hrvatsku?
U Hrvatsku sam se vratila 2004. godine, nakon što sam na snimanju filma ‘Što je muškarac bez brkova’ upoznala svoga muža Silvija. Tamo smo se zaljubili i tako sam se ja vratila iz Londona, a on iz Kanade, gdje je tada živio.

Scena: U Hrvatskoj također radite na mnogo filmova, serija, spotova. Pa razlikuje li se rad na hrvatskom filmu od rada na svjetskim projektima?
Tina JesenkovićRazlike između hrvatskih i europskih produkcija gotovo da i nema, neki europski projekti mogu se razlikovati po veličini budžeta, ali što se tiče ekipe i profesionalnosti smo svi na istoj razini. Što se tiče nekih većih holivudskih produkcija, razlika je naravno u budžetu i u veličini ekipe. Na takvim projektima ekipe nekad broje i po 300 ljudi. Hrvatske i europske ekipe su puno manje, ali je i snimanje nekako prisnije, upoznaš sve ljude, družimo se. Na velikim produkcijama nekad ne stigneš upoznati čitavu ekipu.

Scena: Otvorili ste 2010. godine školu filmske maske Media Make up school u Zagrebu.
Kako se šminka za film dosta razlikuje od šminke za editorijale ili  modne revije, odlučila sam 2010. godine organizirati školu specijaliziranu baš za filmsku šminku i masku. Biti šminker na filmu, odnosno masker, uključuje vrlo široki spektar znanja, od najosnovnijeg beauty make up-a do aplikacije protetičkih komada, aplikacije brkova i brada i frizura. Takve škole kod nas nije bilo, a nedostajalo je ljudi u našem sektoru na filmu. Koncept škole je takav da polaznici uče odmah i o radu na filmskom setu, imaju praksu na setu, učimo ih čitanju scenarija, kontinuitetu te naravno i specijalnim efektima i frizerstvu.

Scena: Koja maska bi za vas bila izazov?
Svaki projekt je novi izazov za mene. Kreiranje likova je uvijek zanimljivo. Ponekad i neke sitne stvari koje bi rekli da su neprimjetne puno donesu pri stvaranju nekog lika. Nije nužno da je tu uvijek neka velika i vidljiva maska. Ali naravno da se veselim kad u scenariju pročitam recimo… nakon automobilske nesreće vidimo troje ljudi… Odmah mi mašta proradi… hahaha

Foto: Nikola Predović Press arhiva, Tina Jesenković priv. album

comment closed

>