Inventura stavlja pravu stvar na pravo mjesto
Piše: redakcija On 16 Velj, 2016 At 11:36 AM | Categorized As Događanja, Televizija, Zanimljivosti | With 0 Comments

Hrvatski radio…

10 godina emitiranja emisije ‘Inventura – tjedan pod povećalom’

Inventura- Zovu nas, uvjetno rečeno, obični ljudi, ali i političari, i oni iz vlasti i oni iz oporbe, pitajući gdje je emisija, što se dogodilo i kad će se vratiti. To nas veseli jer ne štedimo ni vladajuće ni oporbu, no oni nas prate s jednakom pozornošću – rekao je Ivica Ružičić, jedan od voditelja emisije Inventura.
Emisija Inventura – tjedan pod povećalom, koja se još od 2007. svake subote emitira na Hrvatskome radiju (HRT – HR), tijekom godina postala je neizostavan izvor informiranja, u prvome redu zbog specifičnoga voditeljskog pristupa dvojca Ivane Šubarić Hedl i Ivice Ružičića u kojemu ne manjka humora ni kritičnosti. Emisija ove godine ulazi u svoju jubilarnu, desetu godinu emitiranja.
Prema podacima o slušanosti dvojac Ružičić – Šubarić Hedl svake subote u terminu od 9.05 do 9.55 prati više od 20 000 slušatelja, čime se Inventura svrstava u red najslušanijih i najutjecajnih emisija u hrvatskome radijskom eteru. Da je emisija stekla vjernu publiku, najbolje govore reakcije slušatelja koji svake godine, kad se Inventura ne emitira zbog ljetne stanke, zabrinuto zovu Hrvatski radio pitajući što se dogodilo i zašto nema emisije te s olakšanjem primaju obavijest da se ona vraća u rujnu. Reakcije slušatelja ne stižu izravno jer emisija ne ide uživo poput nekih drugih koje imaju i predviđeno vrijeme za slušatelje. No, povratnih reakcija ne manjka, uglavnom su pozitivne te stižu elektroničkom poštom, a što je još zanimljivije, i putem prave pošte s kuvertama i markicama.
Subota ujutro, kad se Inventura emitira, slovi za udarni radijski termin, a slušateljima se sviđa kad u 50 minuta, koliko traje, dobiju potpun pregled svih najvažnijih događaja protekloga tjedna.
Ružičić kaže kako smo svjedoci renesanse radija kao medija, koji je sveprisutan, brz i aktualan, a opet nenametljiv te ga velik broj ljudi, primjerice, sluša u autu dok se vozi na posao ili s posla, ili pak dok se sprema za posao. Zahvaljujući pametnim mobilnim telefonima radio je postao neizostavan suputnik i u javnome prijevozu te se uvelike sluša u pokretu. Stoga i emisija nastoji biti brza i aktualna te obuhvatiti sve najvažnije teme u tjednu na izmaku.
Ivica Ruzic, Inventura- Biramo one teme koje su obilježile tjedan. Najčešće je riječ o unutrašnjopolitičkim temama, društveno osjetljivim temama, temama iz gospodarstva te, kad je riječ o iznimno važnim događajima, o vanjskopolitičkim temama – kaže Ružičić.
Popularnosti Inventure pridonosi i izbor glazbe tijekom emisije. Ona ima važnu ulogu jer također oslikava teme, katkad i ironično, kao u prilogu o pozivu Mosta HDZ-u i SDP-u na nastavak pregovora o formiranju Vlade, što je bilo popraćeno pjesmom Novih fosila Zovem te. Glazba stoga podcrtava riječ, naglašava poantu te daje dodatni komentar u Inventuri.
Prva glazbena urednica bila je Jana Vukres i godinama je Inventuri davala svoj osebujni glazbeni pečat, a sada taj posao obavlja Darko Hodnik, koji ima iznimno glazbeno znanje i žicu za ‘staviti pravu stvar na pravo mjesto’. Osim glazbenoga urednika važan su dio ekipe i vješti i strpljivi tonski majstori, koji na kraju slažu sve dijelove Inventure (a po emisiji ih bude i 500) kao slagalicu, u dinamičnu i zaokruženu cjelinu.
Specifičnost i poseban ton ovoj emisiji omogućuje odmak od dnevnog ritma, zahvaljujući kojemu se ozbiljne teme mogu obraditi na nešto ležerniji način.
Ivana Subaric Hedl, Inventura- Upravo s tim odmakom od dnevne informative možemo si dati oduška, stilski se igrati, koketirati s humorom, ironijom i komentarom, a još uvijek poštovati pravila dobroga novinarstva, priču rasvijetliti s različitih strana i ne navijati ni za jednu – kaže Ivana Šubarić Hedl.
Dodaje i kako je rad na Inventuri zahtjevan proces koji se sastoji od svakodnevnoga praćenja zbivanja u političkome životu, praćenja medija, preslušavanja sati i sati materijala, izrezivanja mnoštva tonova i izjava te dogovora o tome što i kako obraditi u Inventuri te pisanja priča i povezivanja s audiosadržajem, snimanja u studiju i na kraju montiranja.
- I tako iz tjedna u tjedan, udarni dani su nam četvrtak i petak, i to je cjelodnevni rad. No, nakon što završimo s montažom, petkom u večernjim satima, osjećaj je neopisiv – to je kao trčanje na duge pruge, nakon kojega ste umorni i iscrpljeni, ali zadovoljni i ispunjeni. Jer ste stigli na cilj! – ističe Ivana.
Voditelji kažu kako su se tijekom svih proteklih sezona emitiranja odlično slagali te uglavnom slično razmišljali. „To ne znači da se uvijek slažemo u svemu, ali se razgovarajući i argumentirajući svoje mišljenje uvijek uspijemo dogovoriti što ćemo i kako obrađivati. A nakon tolikih godina zajedničkoga rada već točno znamo kako onaj drugi misli i što će reći – dodaje Ivana.
Oboje kažu kako im je želja raditi emisiju još dugo te kako ni nakon devet sezona ne osjećaju ni zamor ni zasićenost.
Osim javnosti priznanje Inventuri dala je i struka, pa je emisija tako dobila godišnju nagradu HRT-a 2008. godine za osobit doprinos u radijskome izrazu te nagradu HND-a Marija Jurić Zagorka za radijsko novinarstvo za 2010. godinu.

Foto: Press

comment closed

>