Raimund Hoghe zatvara Queer Zagreb Sezonu
Slavljeni njemački koreograf Raimund Hoghe zatvara Queer Zagreb Sezonu na njihovoj 20. obljetnici, čak 10 godina nakon što je to prvi put učinio
Udruga Domino s veseljem najavljuje svečano zatvaranje ovogodišnje Queer Zagreb Sezone – 20. po redu! Završnicu će obilježiti gostovanje predstave An Evening with Raimund, posvećene koreografu i plesaču Raimundu Hogheu, jednom od najznačajnijih njemačkih plesnih umjetnika, koji je preminuo u svibnju 2021. godine.
Umrem li, / ostavite balkon otvoren! – riječi su kojima započinje poznata Lorcina pjesma, a ujedno su i dio jedne od najdirljivijih predstava Raimunda Hoghea iz 2010. godine – Si je meurs, laissez le balcon ouvert.
Tu smo predstavu imali prilike gledati na zatvaranju 10. Queer Zagreba, a sada, deset godina poslije u okviru 20. Queer Zagreba, Raimundovi plesači se okupljaju te njemu čast izvode fragmente iz njegovih predstava prema izboru i koreografiji Emmanuela Eggermonta i Luce Giacoma Schultea.
Snovitom izvedbom fragmenti njegova repertoara nanovo bude val poezije i ljepote koju Raimund Hoghe ostavlja svima nama – kako plesačima, tako i gledateljima.
An Evening with Raimund (Jedna večer s Raimundom) gostuje u Zagrebačkom kazalištu mladih 1. prosinca 2022. u 20 sati.
Predstava gostuje u suradnji s Goethe-Institutom Kroatien kao najava 50. obljetnice rada Goethe-Instituta u Hrvatskoj koja se slavi 2023. godine. Gostovanje je ostvareno uz potporu Ministarstva vanjskih poslova Savezne Republike Njemačke.
Raimund Hoghe je svojim radom često parafrazirao Pasolinijevu misao: “baciti svoje tijelo u bitku” i nitko to nije radio tako predano poput Hoghea, koji je svojim tijelom otkrivao svima nama da je moguće snažno stajati na sceni i biti glas onima koji ga trebaju.
Raimund se tijekom godina doticao mnogih tema i mnogih društvenih margina, nikada ne dopuštajući da one budu isključene ili zaboravljene pa nam je tako posebno drago da ova predstava gostuje u Zagrebu na Svjetski dan AIDS-a kojim se obilježava borba za svijet bez HIV-a.
– Pier Paolo Pasolini pisao je o bacanju tijela u borbu. Te riječi su me inspirirale da se popnem na pozornicu. Inspirirala me i stvarnost koja me okružuje, vrijeme u kojem živim, sjećanja na prošlost, ljudi, slike, osjećaji, moć i ljepota glazbe te suočavanje s vlastitim tijelom koje, u mome slučaju, ne odgovara konvencionalnom idealu ljepote – Raimund Hoghe.
-Važno je vidjeti na pozornici tijela koja se ne pokoravaju normi ljepote – ne samo u povijesnom kontekstu, već u kontekstu suvremenog razvoja koji čovjeka svodi na dizajnirani predmet. A što se uspjeha tiče: jedino je važno moći raditi i ići svojim putem, s uspjehom ili bez njega. Ja jednostavno radim ono što moram – jednom je izjavio Raimund Hoghe.
Njemački koreograf Raimund Hoghe svoju je karijeru u svijetu plesa započeo kao novinar – između ostalog i zbog toga što je rođen sa skoliozom koja ga je u početku držala podalje od pozornice.
Za tjednik“Die Zeit” piše portrete poznatih umjetnika, ali i nepoznatih ljudi s margina društva poput seksualnih radnika ili osoba koje žive s HIV-om. Pišući jedan od portreta upoznaje Pinu Bausch te od 1980. radi kao njen dramaturg u Tanztheater Wuppertalu.
Godine 1994. izvodi svoj prvi solo, Meinwärts, posvećen židovskom glumcu i pjevaču Josephu Schmidtu, preminulom tijekom Drugog svjetskog rata, koji je svoju karijeru započeo na radiju jer je s visinom od tek 1.5 metar o kazališnim pozornicama mogao tek sanjati.
U Meinwärtsu se osvrće i na svoje tijelo koje odudara od uvriježenih normi ljepote, osobito kada je riječ o tijelu plesača. Tijekom dugogodišnje plesne karijere višestruko je nagrađivan, objavio je nekoliko knjiga u Njemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji i SAD-u.
1992. započinje umjetničku suradnju s Lucom Giacomom Schulteom s kojim je surađivao sve do svoje smrti – a upravo njegovom inicijativom ovu izvedbu fragmenata Raimundovih djela vidjet će, godinu dana od premijere ove predstave, i zagrebačka publika.
Ipak, nije to prvi put da se ona susreće s Raimundovim djelima – Hoghe je sedam puta gostovao na zagrebačkim daskama u sklopu Queer Zagreba i tako obilježio regionalnu plesnu scenu, a donekle ju i pomaknuo još korak dalje od konvencija lijepog i idealnog pokreta, ili lijepog i prihvatljivljivog tijela jednog plesača. Preminuo je 2021. u Düsseldorfu u 72. godini života, neočekivano – u snu.
Ulaznice za predstavu se mogu kupiti putem sustava ulaznice.hr te na njihovim prodajnim mjestima, u Dominu (od 21.12. u Petrinjskoj 38 radnim danom 09-16h) te na blagajni kazališta 2 sata prije početka predstave. Cijena ulaznica je 100kn, te 60kn s popustom*
*popust se odnosi na studente, umirovljenike i učenike, te je ostvariv isključivo uz predočenje važećeg dokumenta. Ulaznice s popustom mogu se kupiti isključivo u Dominu te na blagajni kazališta 2 sata prije početka predstave.
Izvođači: Ornella Balestra, Ji Hye Chung, Adrien Dantou, Emmanuel Eggermont, Kerstin Pohle, Luca Giacomo Schulte, Takashi Ueno
Oblikovatelj zvuka i rasvjete: Ansgar Kluge
Producenti: Mathieu Hilléreau – Les Indépendences, Judith Jaeger
Korištena glazba autora: Peter Allen, Charles Aznavour, Gilbert Bécaud, Charlie Chaplin, Cesare Andrea Bixio, Pablo Casals, Alain Goraguer, Lee Hazlewood, Arvo Pärt, Henry Purcell, Maurice Ravel, Pyotr Ilyich Tchaikovsky, Luigi Tenco; interpretirali: Joséphine Baker, Leonard Bernstein, Dalida, Judy Garland, Michael Jackson, Zizi Jeanmaire, Milly, Liza Minelli, New York Philharmonic Orchestra, Serge Reggiani, Dusty Springfield i drugi.
Produkcija: Hoghe & Schulte GbR
Uz podršku: Ministerium für Kultur und Wissenschaft NRW, Kunststiftung NRW, Landeshauptstadt Düsseldorf; Ministère de la Culture – Délégation à la danse (France), Goethe-Institut – Paris, Maison de Heidelberg – Montpellier
Zahvale: Montpellier Danse, La ménagerie de verre – Paris, Festival d’Automne – Paris, Teatro Municipal do Porto, tanzhaus nrw – Düsseldorf, Theater im Pumpenhaus – Münster, La Bâtie – Festival de Genève, Queer Zagreb, agnès b
Sufinancirano sredstvima programa Kreativna Europa Europske unije u okviru projekta ACT: Art, Climate, Transition
Foto: Rosa Frank, Jose Caldeira