Nagradu Judita osvojili Antiphonus, Orestija i tenor Krešimir Špicer

Split…

Medijski pokrovitelj Scena.hr

JuditaNa 64. Splitskom ljetu izvedena su, na dvanaest uglavnom ambijentalnih pozornica Splita i njegove bliže okoline, tri operna, osam dramskih, osam plesnih i sedam koncertnih naslova, održane su tri izložbe, jedna promocija knjiga i jedna pjesnička večer. Broju od ukupno 37 pojedinačnih izvedbi treba dodati i gostovanja Baleta Hrvatskog narodnog kazališta Split na festivalima u Šibeniku i Dubrovniku.
Tradicionalno, dodijeljena je i nagrade Judita za najbolja umjetnička ostvarenja u glazbenom i dramskom programu. Žiri Judite za glazbeni program radio je u sastavu Tatjana Alajbeg (predsjednica), Kosovka Čudina i Mirko Jankov. Juditu za najbolje umjetničko dostignuće u glazbenom programu 64. Splitskog ljeta žiri je dodijelio ansamblu ‘Antiphonus‘ i tenoru Krešimiru Špiceru za koncert Amor’ dolcegarbo.
Orestija, Judita– Glazbeno 64. splitsko ljeto ponudilo je tri operne izvedbe i sedam koncerata. Mogli smo pogledati premijeru Nabucca, reprizu Aide i već tradicionalnu izvedbu Ere s onoga svijeta u Vrlici. Sedam koncerata mali je broj, ali su, uključujući i večerašnji, u većini, imponirali kvalitetom. Čuli smo trojicu mladih i darovitih umjetnika: Aljošu Jurinića, Petra Čulića i Branimira Norca, dva komorna ansambla, Hrvatski barokni ansambl i ansambl Antiphonus, te IX. Beethovenovu simfoniju u izvedbi solista, zbora i orkestra i splitskog HNK, a pod ravnanjem maestra Ive Lipanovića. Koncert već proslavljenog mladog hrvatskog pijanista Aljoše Jurinića nije bio na očekivanom nivou zbog nedostatka temeljnih uvjeta solističkog recitala – primjerenog glasovira u primjerenom prostoru. Taj isti otvoreni prostor Meštrovićevog Kaštilca gdje se zvuk raspršuje, a komunikacija udaljenih grupa glazbenika biva onemogućena, nije pogodovao ni velikom ansamblu HNK čija bi izvedba Beethovenove IX. simfonije sigurno bila uvjerljivija u drugačijim uvjetima. S druge strane, Dioklecijanovi podrumi pokazali su se primjerenijim koncertnim prostorom u kojem su se kvalitetnim izričajem posebno istakli Hrvatski barokni ansambl i gitarist Petar Čulić. Juditu za najvišu razinu umjetničkoga izričaja dodjeljujemo ansamblu „Antiphonus” i tenoru Krešimiru Špiceru za koncert „Amor’ dolcegarbo”. Večer ispunjena djelima uglavnom ranobaroknih skladatelja izazvala je neskriveno oduševljenje brojnoga slušateljstva u Dioklecijanovim podrumima. Vokalni ansambl predvođen Tomislavom Fačinijem, inače basom i čembalistom, bio je pojačan instrumentalnim sastavom te glasovitim tenorom Špicerom, sjajnim tumačem velebnih Monteverdijevih madrigala. Skladno muziciranje cijeloga sastava vrlo je uvjerljivo osvijetlilo i približilo nam suptilan zvuk davnih vremena, a svoje su zasluženo mjesto dobili i hrvatski majstori Ivan Lukačić i Vinko Jelić – u ranome baroku Europa je uistinu živjela na našim prostorima. Na kraju ističemo ono što godinama ponavljamo – nužnost utemeljenja povjerenstva za Juditu za baletni program, jer plesni ansambl splitskoga HNK koji uzorno vodi gospodin Igor Kirov već niz godina daruje nam impresivan baletni program na Sustipanu – piše u obrazloženju nagrade.
Prosudbeno povjerenstvo Slobodne Dalmacije za dramski program u sastavu Nila Kuzmanić Svete, teatrologinja, Jasmina Parić, novinarka i kazališna kritičarka i Belmondo Miliša, glumac i ravnatelj Gradskog kazališta mladih Split jednoglasno je ocijenilo predstavu Orestija najvišim umjetničkim dostignućem 64. Splitskog ljeta i dodijelilo joj nagradu Judita.
– Autorski tim i glumački ansambl pod vodstvom redatelja Dejana Projkovskog ovom se snažnom i dojmljivom premijerom u produkciji samog festivala vratio na najbolji način tradiciji Splitskog ljeta koje su obilježile mnoge antičke drame, ali čiji je specifikum i otkrivanje novih ambijentalnih pozornica. U Sitno Gornje, prostor drevne Poljičke republike, skladno se uklopila dvije i pol tisuće godina stara Eshilova tragedija, povezujući na sadržajnoj i misaonoj razini davno minula vremena s današnjicom. Propitujući s Eshilom ljudsku prirodu punu nemira, dvojbi, mračnih nagona ali i želje za uspostavom harmonije, kreatori predstave iznjedrili su u sinergiji djelo visoke estetike i kvalitetnih glumačkih ostvarenja. Orestijom je uz to stvorena i nova ljetna pozornica s veličanstvenim pogledom na grad, more i otoke, a Split nakon dugo vremena dobio pravu ambijentalnu predstavu – piše u obrazloženju nagrade.

Foto: Press