fbpx

Usklici i ovacije za Guitarrismo u prepunom Kneževu dvoru

Dubrovnik…

GuitarrismoVrhunski glazbeni program 69. Dubrovačkih ljetnih igara donio je sinoć, 16. kolovoza jedinstvenu priliku za slušanje čak osam vrsnih gitarista na sceni u prepunom atriju Kneževa dvora. Vrlo raznolik i zanimljiv repertoar festivalskoj su publici priredili uigrani gitaristi Zoran Dukić, Petrit Çeku, Morana Pešutić, Tomislav Vukšić, Tvrtko Sarić, Krešimir Bedek, Pedro Ribeiro Rodrigues i Maroje Brčić, izvevši program nazvan Guitarrismo. Zanimljivo, svih osam spomenutih gitarista diplomiralo je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Darka Petrinjaka, a rado i često surađuju u različitim kombinacijama.
Sasvim poseban koncertni doživljaj i neponovljivo glazbeno putovanje uz ujedinjene zvuke osam gitara, publici je omogućio bogat program pripremljen upravo za ovu prigodu, većinom u vlastitim aranžmanima spomenutih umjetnika. Uz izbor ponajboljih kompozicija i aranžmana za različite gitarske sastave, koncert je donio i praizvedbu djela Bašamar za osam gitara Gordana Tudora, uz gromoglasni aplauz i odobravanje publike i u prisustvu mladog skladatelja. Radi se o jednostavačnoj skladbi za osam gitara u 12/8 mjeri, koja je napisana ovog proljeća, specifično za prostor Kneževog dvora gdje je i praizvedena, a posvećena je upravo Tudorovim kolegama gitaristima. Oduševljeno je publika reagirala i na atraktivnu točku pravnika i skladatelja Iva Josipovića Drmeš za Pendereckog u obradi za osam gitara Krešimira Bedeka. Josipović je također slušao koncert u Dvoru, čestitavši odmah po sjajnoj interpretaciji njegova djela vrsnim gitaristima koji su pokazali svoju uigranost i zajedništvo u muziciranju te opravdali status rado viđenih umjetnika na Igrama.
GuitarrismoBrojna je dubrovačka publika u Dvoru ispunjenom do posljednjeg mjesta, uživala u cijelom programu: Koncertu br. 10 u h-molu Antonija Vivaldija u obradi Petrita Çekua za osam gitara, zatim i glazbi iz baleta Trorogi šešir Manuela de Falle koji je bio revolucionaran po tome što je po prvi put za baletnu pozornicu uveo tehnike španjolskih plesova. Djelo se sastoji od tri odlomka koje je za trio gitara aranžirao Darko Petrinjak. Na programu gitarističkih koncerata neizostavno su djela čuvenog skladatelja Astora Piazzolle pa je tako sinoć izveden Invierno Porteño – zadnji stavak ovog Piazzollinog monumentalnog pozdrava Vivaldiju nazvanog Četiri godišnja doba Buenos Airesa, u obradi Krešimira Bedeka za četiri gitare. Tome je prethodila izvedba drugog stavka Vivaldijeve Zime.
Glazbeno putovanje s gitaristima imalo je i afrobrazilske ritmove i melodije u skladbi Jongo Paula Bellinatija. Prvobitnoj verziji za duo gitara, uslijedile su brojne preradbe samoga autora, među ostalim one za jazz ansambl i orkestar, za gitaru i orkestar te za solo-gitaru. Za potonju inačicu, skladanu 1982., Bellinati je 1988. osvojio prvu nagradu na osmom natjecanju Carrefour Mondialde la Guitare na Martiniku. Publika u Dvoru čula je i četvrti stavak Fandango iz Kvinteta za gitaru i gudače Luigija Boccherinija u obradi britanskog gitarista Jeremyja Sparksa koja je dio standardnog repertoara gitarističkih kvarteta te ujedno i ovog koncerta.
Posebno je reakcije kod oduševljene publike izazvao glazbeni dodatak, popularna i atraktivna tema koju je Henry Mancini skladao za film Pink Panther kojom je zaključeno ovo glazbeno slavlje u Dvoru.

Foto: Press