Modni osvrt…
Piše: Branka Vučetić Atletić
Bajka koja se pretvorila u realnost
Tko je pročitao poučnu bajku u kojoj car šeće gol i divi se svojoj odjeći, shvatio je kako se car nije divio svojem oronulom tijelu, već je uživao u nevidljivom baršunu, zlatnim gumbima i svilenoj košulji.
Tako je i Dreft Fashion Week izvrsnom kampanjom skrenuo pozornost na prelijepa gola tijela manekenki koja bi modni znalci trebali odjenuti. Tijelo je došlo u prvi plan, ali s naglaskom da ne može biti golo. Potreba da se pokrije glavni je cilj ove modne manifestacije. Centar zbivanja trebali bi biti oni koji kreiraju odjeću, a ne kraljice, carevi i princeze koji u modnom smislu izgledaju više goli, no odjeveni. Ne samo u Hrvatskoj već i u svijetu većina modnih zbivanja dobila je istovremeno dva modna događanja. Jedno, koje se prikazuje na pisti, i drugo koje je pokazivanje odjeće u publici.
Jesu li mediji, stvorili takvu atmosferu objašnjavajući kako je čitalačkoj publici važnije dobiti informaciju o načinu odijevanja poznatih, dok je kolekcija samih dizajnera sporedna? Ako smo objektivni znamo da je istina na sredini. Bilo bi korisno naći pravi omjer informacija i zadovoljiti sve modne znatiželje. Ako je dizajn odjeće izvrstan sigurno će ga odabrati oni kojima se svidi, bez obzira jesu li ‘obični kupci’ ili javne osobe. Nije zgoreg napisati kome pristaje lijepa haljina, hlače, kaput, ali i takav osvrt zasigurno ima svoj medijski prostor i svoje vrijeme objave.
Ovosezonski Dreft Fashion Week donio nam je dah Europe pomiješan s hrvatskim modnim stilom.
Kako je Dreft Fashion Week u nizu modnih zbivanja uvijek u završnici on je upravo pokazatelj onoga što se zbiva na modnoj sceni. Vidjeli smo kao se modno misli u Londonu, New Yorku, Mađarskoj, Italiji i Hrvatskoj. Englesko poigravanje dizajnom toliko je prepoznatljivo što je pokazao Tzuji, Liz Black, Paper London. Kreatorice koje su koketirale s visokom modom su Maison Marquise for Trendcy, hrvatska dizajnerica i njena modna marka Larie by Marina, Avaro Figlio, Italija. Svoje neobične šešire pokazala je i Staša Čimbur. U grupu onih koji svoje kolekcije grade kako bi bile dopadljive i komercijalne pripada rad Natalije Smogor.
Monika Sablić teži za romantikom, Ivančica Hrustić, koristila je pletiva, svilu i umjetnu kožu i postigla moderan glamur. Simone Manojlović, Irena Berišić, kao i Zjena Glamočanin u svojim kolekcijama uvijek imaju poruku.
Zjena se vješto igra formom i bojom te nakitom koji je dobro ukomponiran na odjevne predmete. Osim standardnog načina pokazivanja modela bilo je i drugačijeg, duhovitog. Iggy Popović nas je uveo u vesele sedamdesete pa je u tom duhu i osmislio povezanu kolekciju, punu intenzivnih boja i sjajnih tkanina.
Ana Kujundžić vrsna je poznavateljica boje i forme. U jednostavne forme umeće vrlo zahtjevno izrađenu tkaninu.
Iva Karačić vješto koristi mekani pad pletiva i kombinira ga s tkaninom koja je čvršća pa tom igrom dobiva savršene forme. Cijela kolekcija je besprijekorno osmišljena i zatvorena u pravilnu cjelinu.
Ulaganje u obrazovanje i dizajn
Pozitivno treba ocijeniti otvorenu mogućnost da se u modni svijet uvedu nova imena. Već tradicionalno sponzoriranje mladih dizajnera urodilo je odličnom kolekcijom dizajnerica Kralj & Krajina. To je recept na koji način treba ulagati i pružiti šansu novim generacijama.
Dreft Next Generation doveo je na pistu još jednu mladu kreatoricu, Saru Lončarić prošlogodišnju pobjednicu istoimenog natječaja. Sara je pokazala kako graditi formu, odabrati tkaninu i napraviti odličan kroj. Tako je osvojila i publiku i kritiku i ponovila često izrečenu rečenicu: “Nije dovoljan samo talent.” Edukacijom, mentorstvom, talent treba brusiti kao pravi dijamant da bi mogao nakon puno rada i truda zasjati u punom sjaju. Već sada ovi mladi dizajneri su pokazali da mogu u budućnosti zasjati punom svjetlošću.
Kad su u pitanju mladi treba pohvaliti i one koji su cjelokupni teret finalnog izgleda izvrsno odradili tijekom svih večeri. To su mladi vizažisti iz Učilišta Profokus te glavna koordinatorica Kristina Atletić, koja već više sezona radi u kampanji Dreft Fashion Weeka kao i cjelokupnom vođenju vizažističkog Profokus tima.
Zviždanjem do prvih redova
U svojim porukama da je moda tu s nama i oko nas ponovo je podsjetila Ivana Popović. Ako u društvu postoje zviždači oni su prisutni i u modnom svijetu. Pomno odabrana melodija zvižduka pratila je njezinu kolekciju. U stisnutoj grupici kao u tramvaju gurale su se djevojke koje su nosile Ivanine nekonvencionalne modele. Njihov osnovni cilj bio je doći u prve redove i zauzeti svoje modno mjesto. Kad to nisu uspjele žurno su prošetale pistom i otišle… baš kao u stvarnom životu.
Palac gore
Toni Rico ovoga puta ponudio je odjeću koja izvrsno pristaje upravo mlađoj muškoj populaciji. Osmislio je dobar kontinuitet lijepih boja i forme, s ponekim duhovitim komadima odjeće kao što su kratke kožne hlače, dezenirane svilene košulje i male leptir kravate. Uski tip sakoa i hlača dali su nadu kako i mladi mogu biti dobro odjeveni i nositi frizuru kao Johnny Bravo. Za njegovu kolekciju trebalo podići palac gore ili danas popularni ‘Like’.
Na kraju treba stisnute šake i zadignutih rukava raditi nove kolekcije za nove modne događaje. Ako nigdje drugdje baš u modi osjeti se toliko živahnost kao i prisutnost velikog broja modnih zaljubljenika. Tako sve što je vezano uz modu pruža svima potreban optimizam i pozitivnu energiju. Možda je to prividno da na trenutak zaboravimo druge probleme i da kao car ili carica odjenemo svoje tijelo u stvarno lijepo dizajniranu odjeću.
Foto: Press