Zajc na Sušaku…
Medijski pokrovitelj Scena.hr
– Inscencija Bizeove ‘Carmen‘ na komornoj sceni, manifestni je projekt nove uprave HNK Ivana pl. Zajca kojim želi dati odgovor na pitanje o budućnosti opere. A taj se odgovor ogleda u promijenjenom pristupu opernom spektaklu odnosno redukciji grandomanske scene i kostima, što je između ostalog, etički i ekonomski odgovorno spram vremena u kojem živimo. S druge stane, u fokus opere postavljamo ono dramsko, želeći operna djela predstaviti iz perspektive, iz
blizine i s intenzitetom koji su publici do sada uglavnom bili nepoznati – rekao je ravnatelj Opere i dramaturg Bizetove ‘Carmen’.
Opera Carmen bit će premijerno izvedena u subotu, 21. veljače 2015. godine na sceni ‘Zajc na Sušaku’ (u HKD-u na Sušaku), kao prvi projekt u okviru Opernog studija ‘Drama u operi‘,
Govoreći o riječkom viđenju i adaptaciji slavna Bizetova opernog djela, glazbeni redatelj Filip Fak istaknuo je kako su u nastojanju da se naglasi dramski potencijal ovog djela, u njem ‘ostala’ četiri glavna lika odnosno solista uz komorni orkestar sastavljen od 11 članova. Uvjeren je kako je time izbjegnuta stereotipizacija likova te kako su njihovi karakteri i međusobni odnosi kao i sva simbolika, što inače ostaju skrivenima iza raskošnog dekora, došli u prvi plan.
Koreoredateljica Selma Banich kao dramaturški okvir predstave istaknula je upravo sintagmu ‘drama u operi’.
– Nastojali smo da ova predstava istodobno bude jedna operna inscenacija, potom suvremena kazališna predstava te diskurs odnosno naše viđenje što ostaje od ‘Carmen’ sada i ovdje – rekla je Selma Banich.
Mladi operni solisti, Ivana Srbljan u ulozi Carmen, Anamarija Knego u ulozi Micaële, Bože Jurić-Pešić kao Don José te Dario Bercich koji tumači ulogu Escamilla, redom su naglasili kako je rad na ovoj predstavi razbio sve njihove predrasude o operi, dao im slobodu, a istodobno od njih učinio izvođače glasom, ali i tijelom pri čemu je njihova interakcija postala dubljom, a emocija jačom i intenzivnijom. Posebno je istaknuta neobična blizina publike koja će, poput gledatelja u kružnoj koridi, postati petim likom u predstavi i moći vidjeti i čuti sve ono što iz velikog gledališta nije moguće.
Ukratko, ogoljena od velikih scenografskih i kostimografskih rješenja, ovoj je ‘Carmen’ u prvom planu dramatičnost, a resit će je jedino raskoš emocija i strasti.
Scenu i svjetlo osmislio je Alan Vukelić, kostimi su izbor Manuele Paladin Šabanović, dok je koreografska suradnica Mila Čuljak.
Foto: Press