fbpx

HNK u 2015: 16 premijera, 247 predstava, 96619 posjetitelja

Zagreb…

HNK– Kroz avanturu iznalaženja onoga kazališnog govora koji premošćuje razlike i čini zajedničkim prostor Grada i Kazališta ispisali smo u protekloj godini mnoge susrete. Bili su to literarni i teatarski susreti, susreti klasičnoga i suvremenoga repertoara, društveni susreti, susreti umjetnika i građana, susreti na mjestu na kojemu rubna zbivanja postaju središnjima. Pomoću tih susreta uspijeli smo prepričati priče i to pretežito one o bolnim fiksacijama tranzicijskoga doba i našim snalaženjima unutar njega i time otvorili prostor za nadopisivanja u identifikacijskome procesu očitavanja osobnih i kolektivnih sudbina. Svjesni kako svako nacionalno kazalište prije svega treba hrabro propitivati vrijeme i prostor u kojemu nastaje, postavljajući najveće umjetničke kriterije u izvedbi, bez ikakvoga kompromisa, artikulirali smo na pozornica neka od bitnih pitanja, očekujući da će nam budućnost ponuditi odgovore – rekla je intendantica Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu Dubravka Vrgoč.
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu predstavilo je rezultate u protekloj, 2015. godini. Impozantne brojke govore kako je ostvareno 16 premijera, odigrano 247 predstava, od čega Balet uključuje 67 izvedbi, Drama 108 izvedbi, a Opera 68 izvedbi. U 2015. zagrebački HNK pak posjetilo je 96 619 posjetitelja i posjetitelja.
HNK– Od glumaca se traži da budu majstori života. Oni nam prenose neprecizno tumačenje svijeta, za razliku od znanstvenika, za razliku od političara. Glumac dovodi u krizu krive definicije i otvara neke krajnosti, neke izbočine kako bi se na kraju mogla pronaći neka nova istina. Na izmaku opake i prijeteće 2015. godine, Drama HNK unatrag provjerava zadaće koje je zacrtala. One su se kretale od predstava koje znaju pokazati svakodnevna zapažanja do duboke refleksije svijeta. Kazalište se hrani beskonačnim mislima, slikama, iskustvima. Želja nam je skinuti elitistički pokrov iznad naše velike kuće. Na pozornici smo ponudili sitne radosti i boli. Sve to protiv osiromašenja duha koje nas kužno vuče u zagrljaj. Kazalište je uvijek i samo veliko istraživanje. Primjena dramskih priča na život, nešto je najljepše: produhovljuje ga, čini bogatijim, sadržajnim. Glumci su oduvijek prisvajali tuđe uloge. Bili su geniji, utopisti ili čudaci. Sretna vam Nova godina, u nju ulazimo s mjesta koje od nas traži nov pogled na svijet, nove priče, nove pristupe – kaže hrvatski kazališni redatelj Ivica Buljan.
HNK– Ove 2015. godine nastojali smo postavljati i obnavljati operna djela na način najbliži njihovu izvorniku, u najširem smislu te riječi, moglo bi se reći, radeći na način jednoga kreativnog laboratorija uz ulaženje u najdublje pore zahtjeva i struktura tih opera. Na takav se način obnovio, vrlo uspješno, Seviljski brijač Gioachina Rossinija i Ero s onoga svijeta Jakova Gotovca. Jednako minuciozno pripremali smo premijere Ekvinocija Ivana Brkanovića u ožujku, opere Giuseppea Verdija Traviata u rujnu i Sicilijanske večernje u listopadu, što je ujedno bila i prva izvedba u Hrvatskoj. Osobito u izvedbama Verdijevih opera, značajno su postali vidljivi rezultati navedenoga načina rada s ansamblima ali i individualno sa solistima. Zahvaljujući tomu veliki ansambl Opere HNK u Zagrebu počeo je dostizati europsku kvalitetu u smislu istraživanja i rada na realizaciji djela, ali se ponekad i izdignuti iznad postojećih europskih kvaliteta. Mislim kako je ovakav način rada i najveće dostignuće do sada postignuto u zagrebačkoj Operi, tim više što je temelj čitavoga repertoara iznio operni ansambl HNK, uz minimalan broj gostiju. Na svim pokusima prisutno je sve više mladih ljudi, kao i trenutno na pokusima za obnovu opere La Boheme Giacoma Puccinija. Mišljenja sam da je esencijalno važno kako i na koji se način odnosimo prema partiturama na kojima radimo. Na pokusima je moguće dobiti sve važne i kompetentne informacije koje su svakome mladom umjetniku od najveće koristi za njihov daljnji razvoj i rad – rekao je dirigent Nikša Bareza.
– Od trenutka stupanja na dužnost ravnatelja Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu bio sam svjestan kako sam, uz veliku odgovornost, preuzeo i ansambl izvrsne kvalitete i velikih potencijala, bilo kad govorim o pojedincima ili o našemu najznačajnijem nacionalnom Baletu u cijelosti. Osjetio sam kako se radi o ansamblu spremnomu na nove izazove, ansamblu odlične radne discipline, ansamblu s kojim je užitak raditi. Odmah smo krenuli s ambicioznim repertoarom, zastupajući sve smjerove, od klasičnoga baleta, koreodrame, neoklasičnoga plesnog izričaja sve do suvremenoga i modernoga plesnog pokreta. Jednako mislim nastaviti i nadalje s ponešto većim težištem na klasičnim baletnim predstavama jer osjećam kako naša publika to očekuje, a sve uz podršku naših sjajnih plesača od kojih su se neki talentom i napornim radom prometnuli u vodeće soliste Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i postali nezaobilazan odabir svih koreografa. Vjerujem u daljnju uzlaznu putanju ovoga ansambla i siguran sam kako pred nama stoje novi uspjesi i široki horizonti – kaže ravnatelj Baleta HNK Leonard Jakovina.

Foto: Press HNK u Zagrebu