Hrvatska radiotelevizija gledanija od javnih televizija zemalja u okružju

Istraživanje…

Hrvatska radiotelevizija je svojim udjelom od 29,2 % u 2016. godini bila uvjerljivo najgledanija i među javnim medijskim servisima u zemljama u okružju

Hrvatska radiotelevizijaHrvatska radiotelevizija (HRT) prošle je godine imala udio u gledanosti (SHR) od 29,2 % na domaćemu televizijskom tržištu te spada u po tržišnome udjelu drugu skupinu najgledanijih televizija članica Europske radiodifuzijske unije (eng. European Broadcasting Union – EBU), navodi se u EBU-ovu istraživanju PSM Barometer 2017. Prema tomu istraživanju Hrvatska radiotelevizija nalazi se na 16. mjestu u skupini od ukupno 48 javnih televizija članica Europske radiodifuzijske unije koje su bile obuhvaćene istraživanjem, a unutar njezine skupine HRT-ov udio u gledanosti bio je veći od, primjerice, udjela France televisiona (28,6 %), irskoga RTE-a (27,6 %), švicarskoga SRG-a (27,3 %), belgijskoga RTBF-a (24,6 %) te ruskoga RTR-a (27,9 %).

EBU

U usporedbi sa zemljama u okružju Hrvatska radiotelevizija je svojim udjelom od 29,2 % u 2016. godini bila uvjerljivo najgledanija i među javnim medijskim servisima u zemljama u okružju te gledanija od, primjerice, Radiotelevizije Slovenije (RTV SLO) koja je ostvarila tržišni udio od 22,3 %, Radiotelevizije Srbije (RTS) koja je ostvarila tržišni udio od 23,3 % te Radiotelevizije Bosne i Hercegovine (BHRT) koja je ostvarila tržišni udio od 4,4 %.
Europska radiodifuzijska unija u svojemu je istraživanju televizije podijelila u četiri skupine prema vrijednosti tržišnoga udjela u gledanosti: prvu skupinu čine televizije s udjelom većim od 32 %, drugu one s udjelom od 21 % do 32 %, treću televizije s udjelom od 10 % do 21 %, a posljednju, četvrtu, čine televizije s udjelom u gledanosti od 4 % do 10 %.
Hrvatska radiotelevizija svrstala se u skupinu s po veličini drugom vrijednošću tržišnoga udjela te je znatno bolja od prosjeka Europske radiodifuzijske unije, koji iznosi 21 %.
Na vrhu je europskoga popisa televizija s najvećim tržišnim udjelom islandski RUV s 59 % tržišnoga udjela, zatim njemački ARD s 46,1 %, finska YLE s 44,8 % te britanski BBC s 42,3 % tržišnoga udjela.
Na samome se dnu EBU-ova popisa nalazi ukrajinska televizija s udjelom od samo 0,8 %, a ispred nje su libanonski TL s također 0,8 % tržišnoga udjela, zatim izraelski IBA s 2,9 % te rumunjska TVR s 3,5 % tržišnoga udjela.

Foto: Press