Kolumna iz Pariza…
Piše: Branka Vučetić Atletić
Kako osvojiti kupca danas je najvažnije pitanje svih sudionika koji nešto proizvode ili onih koji proizvode prodaju. Znamo da je internetska prodaja pridobila publiku koja jednim klikom ima pristup trgovinama cijelog svijeta. S lakoćom se kupuje sve, od cipela do automobila, od umjetničkih djela do namirnica.
Jedino što tom virtualnom svijetu još uvijek nedostaje, je mogućnost da se proizvod dodirne, opipa i da osjeti njegov miris. To je ujedno i razlog da još uvijek postoje kupci koji će rado otići u trgovinu isprobati i kupiti neki proizvod.
Utrka tko će i na koji način privući takve kupce počinje na ulici. Što veći i što ljepši izlozi još uvijek su dio važnog procesa privlačenja pozornosti kupca. Pariz kao vodeći grad svijeta mode donosi poseban ugođaj uređenja izloga.
Oni su uređeni s posebnom pažnjom kako bi privukli kupce, ali prije svega oni su promotori francuskog ukusa i promoviranja njihovog pristupa estetici. Oni nameću francuski stil, vizualnu ljepotu, a time oblikuju ukus potrošača.
Kada pogledamo izloge francuskih poznatih robnih kuća Printemps i Galeries Lafayette, ne možemo ostati ravnodušni s koliko visoke estetske razine i s koliko dizajnerskih rješenja je uređen svaki izlog. S jednakom pažnjom uređeni su izlozi u Firenzi, kolijevci Talijanske renesansne kulture. Oni su ponosni na uređenje svojih izloga i svoje savršene Talijanske estetike.
To je niz priča složenih u prava scenografska remek-djela gdje je svaki detalj postavljen na svoje mjesto i s razlogom.
Za uređenje izloga troše se značajna financijska sredstva. Razlog je jasan, izlog privlači pozornost promatrača, potiče njegovu želju da uđe u trgovinu i nešto kupi. Tako nevjerojatno osmišljena priča pobuđuje žudnju neostvarenog sna, osjećaj da se nabavi, kupi baš ono što je dobro postavljeno u izlogu.
To je kao priča iz kazališne predstave gdje se otvara zavjesa i gdje vizualna ljepota postaje stvarna. Čini se kako i sami možemo postati akteri u tom bajkovitom scenografskom svijetu.
Današnji svijet koji najviše cijeni materijalno, sklon je konzumirati sve ponuđeno, a kad je još k tome lijepo prikazan želja da takav proizvod posjedujemo postaje sve veća. Omamljeni ljepotom, skloni smo kupnji i onih stvari za koji znamo da nam nisu neophodne, kao recimo peti par cipela, zimski ogrtač na početku proljeća, četvrta po redu crvena torba ili pak osme sunčane naočale.
Ne smijemo biti ljuti na lijepo uređene izloge koji su ogledalo estetske, vizualne kulture i izgleda grada. Možemo se oduprijeti potrošačkom duh i jednostavno uživati u ljepoti uređenog izloga.
Ako pak šećemo našim hrvatskim gradovima vidjet ćemo prekasnu arhitekturu sa zapuštenim fasadama, zamazanim staklima izloga u kojima su nemarno nabacani proizvodi.
Izlog je odraz naše kulture i odnosa prema estetici, on nije samo u ulozi da privlači kupce. On ima i funkciju ukrasa grad. Izlog ima za cilj da se pred njim zastane, divi i uživa. On ima funkciju da pokaže kreativnost i umjetnički doseg, da naglasi važnost i cijenu dizajna, te da stvori ugodu kod svakog promatrača.
Izlog mora biti pomak od kiča i nemara, on mora dati dobru informaciju o proizvodu, ali i dobru uputu svakom tko u njega pogleda. Tako će naučiti vrjednovati prezentaciju samog proizvoda i cijeniti razlike između dobrog i lošeg vizualnog dojma.
Kulturu jednog naroda upravo možemo pročitati na ulici tamo gdje se nalaze izlozi i gdje je odnos prema kvaliteti dizajna protkan kroz pristup uređenja izloga.
Piše: Branka Vučetić Atletić
Foto: Branka Vučetić Atletić
Fotogalerija:
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”780″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”91″ thumbnail_height=”68″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”5″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]