Zagreb…
Medijski pokrovitelj Scena.hr
Povlačenjem crne linije sa zida, iz rada Ivane Škvorčević ‘Iskušavanje virtualnog i fizičkog prostora’, službeno je otvoren 16. Festival prvih, koji se do 3. listopada 2018. održava u Centru KNAP.
Na otvorenju su se prisutnima obratile Anja Planinčić, ravnateljica KNAP-a, naglasivši važnost alternativne umjetnosti za današnje kreativne pravce te Ana Janjatović Zorica, umjetnička direktorica Festivala prvih, kazavši kako su tendencije koje, pod utjecajem popularne kulture i tehnologije, postaju sve dominantnije, što je dovelo i do toga da doba praznine bude odabrano kao centralna točka ovogodišnjeg izdanja festivala.
Prvi dan obilježilo je otvorenje skupne izložbe na temu festivala «Doba praznine», s radovima odabranima na natječaju, na kojoj se predstavljaju Nikolina Butorac, Miroslav Galinac, Vanda Jurković, Vesna Mačković, Sara Pećanić, Ivana Škvorčević te učenici Osnovne škole Bol iz Splita. Predstavljen je i rad «Underground» Miroslava Galinca te prikazan video performans «Čuvarica zaslona» Vesne Mačković.
U nastavku programa je održano predavanje dr.sc. Željke Kamenov ‘Ako su svi usmjereni na sebe, tko će se usmjeriti na mene?’ na kojem su prezentirane psihološke posljedice suvremenog društva i načina života na pojedince, s obzirom na nesklad između čovjekove temeljne potrebe za pripadanjem i aktualnog veličanja individualizma.
Prezentacijom rada ‘Praznina doma’ Nikoline Butorac zaključen je prvi dan. U navedenom radu autorica se bavi pitanjem stanovanja kao radnje i stana kao fiktivnog objekta kojega je mladoj osobi u današnje vrijeme nemoguće priuštiti.
– Fokus u radu je bio usporediti vrijeme koje je bilo nekada i sadašnje, kao dva suprotna pola. Danas je fantastika i zamisliti da bi neka organizacija ili firma svojem zaposleniku darovala stan – rekla je autorica.
Subota na Festivalu prvih će biti u znaku selfija i crnila – povjesničarka umjetnosti, dr. sc. Ana Peraica održat će predavanje « Kultura selfija – Svijet iza tvojih leđa», a Irena Boćkai i Ana Katulić u radu Neimenjivi kao polazište svog eat-art performansa imaju Beckettovu novelu koju čini monolog iz perspektive neimenovanog i nepoznatog protagonista, koji ne samo da nema imena nego je i ‘neimenjiv’. U performansu izvođačice će tako u improviziranom prostoru ‘egzistencijalističke kuhinje’ spremati crni rižot koji će poslužiti uz kruh napravljen od sipinog crnila, ostavljajući iza sebe crne tragove pokreta i riječi.
Ulaz na sva događanja je slobodan.
Foto: Press