Zagreb…
Dodjelom godišnjih nagrada i koncertom Zagreb i ja se volimo tajno zatvorena sezona u zagrebačkome HNK
– Lana Barić uspješno je ovladala glumački vrlo zahtjevnim igranjem lika koji je simbol u Ženi, nasuprot kreacije lika koji je gotovo dokumentaristički stvarna osoba u Bella figuri. Jednako uspješno premostila je razlike između Kosorova zgusnuta i apstraktnog teksta i konverzacijski razigrana teksta Yasmine Reze. Ti dometi nisu samo posvjedočili glumačke sposobnosti Lane Barić, nego su se i posebno istaknuli i u cijeloj protekloj, umjetnički vrlo bogatoj, glumački iznimno kreativnoj sezoni Drame HNK – stoji između ostalog u obrazloženju ocjenjivačkog suda.
Svečanom dodjelom godišnjih nagrada i koncertom Zagreb i ja se volimo tajno u izvedbi dramskih, opernih i baletnih umjetnika zagrebačkoga Hrvatskog narodnog kazališta, obilježeno je zatvaranje uspješne kazališne sezone središnje kazališne kuće. Ocjenjivački sud u sastavu akademik Boris Senker (predsjednik), Darko Lukić i Tomislav Čadež nagradu Mila Dimitrijević za najbolje žensko glumačko ostvarenje u protekloj sezoni dodijelio je prvakinji Drame Lani Barić za uloge u predstavama Žena Josipa Kosora u režiji Paola Magellija i Bella figura Yasmine Reze u režiji Borisa Liješevića.
Nagrada Mila Dimitrijević za najbolje muško glumačko ostvarenje dodijeljena je nacionalnome prvaku Drame Draganu Despotu za ulogu u predstavi Tri zime Tene Štivičić u režiji Ivice Buljan. Dramaturški složenoj i velikoj scenskoj freski Despot je dao istančan osnovni ton, melankoliju ojačanu prkosom. Stvorio je uvjerljiv lik blagoga, ali moralno postojanoga intelektualca. Kosova zapravo jedina, ali ključna slabost, koju Despot postupno, strpljivo i suptilno otkriva, jest slaba volja, stoji u obrazloženju.
Nagrade za najbolja operna ostvarenja dodijelio je ocjenjivački sud u sastavu Jagoda Martinčević (predsjednica), Zrinka Matić i Branimir Pofuk: nagradu Marijana Radev Adeli Golac Rilović za interpretaciju Hélène u operi Sicilijanske večernje Giuseppe Verdija, a nagradu Vladimir Ruždjak Vitomiru Marofu za interpretaciju Giorgia Germonta u Traviati Giuseppea Verdija.
– Vrlo važna karakteristika ukupnosti umjetničkih dosega Adele Golac Rilović ogleda se ponajprije u sukladnosti glasovnih i glumačkih mogućnosti što je i jedan od preduvjeta za doživljaj izvedbe u cjelini, a to je osobito došlo do izražaja u interpretaciji Hélène, lika koji osim značajnih vokalnih zahtjevnosti traži i velik dijapazon glumstvenosti. Lirsko-dramatski elementi u pjevačkoj dionici traže veliku glasovnu fleksibilnost, dapače i bravuroznost, što je Adela Golac Rilović svladala rijetkom prirodnošću, izbjegavši zamke pukoga virtuoziteta, dok je scenskom razigranošću, a osobito dramskom izražajnošću mimike ostvarila uvjerljiv lik – stoji u obrazloženju nagrade Adeli Golac Rilović.
– Epitet doktora za pjevanje, kad je riječ o Vitomiru Marofu gotovo od samoga početka karijere uključuje besprijekoran vokal, koncentrirano vođenje glasa u svim položajima, zaobljenu frazu i dug dah, a sve to kao nadogradnja prirodnome talentu koji je na vrijeme prepoznao svoje optimalne mogućnosti zamijenivši tenorski s baritonskim fahom. I tako smo na sreću dobili pravi belkanto bariton, koji s lakoćom svojega grlenog instrumenta interpretira gotovo sve Verdijeve likove: grofa Lunu, Nabucca, don Carlosa u Moći sudbine, Simona Boccanegru, Renata, Amonasra, Rigoletta i dakako Giorgia Germonta – istaknuo je ocjenjivački sud pri dodjeli nagrade Vitomiru Marofu.
Ocjenjivački sud u sastavu Ljiljana Gvozdenović (predsjednica), Božica Lisak i Almira Osmanović odlučio je o nagradama za najbolja baletna ostvarenja u protekloj sezoni – nagrada Ana Roje pripala je solistici Baleta Miruni Miciu za ulogu Julije u baletu Romeo i Julija Sergeja Prokofjeva u koreografiji Patricea Barta, a nagrada Oskar Harmoš, u konkurenciji muških baletnih plesača za najbolje ostvarenje u protekloj sezoni, solistu Baleta Takuyi Sumitomu, za nekoliko ostvarenja baletnoga repertoara.
– Tumačeći ulogu Julije Miruna Miciu pružila je širok spektar emocija, od mlade djevojke pune radoznalosti pred nastupajućim životom, do zaljubljene žene koja svoje odluke donosi bez kolebanja i strasno se predaje svemu što sudbina stavlja pred nju. Svojom proživljenošću lika, dirnula je i gledatelje i kolege, a odličnom suradnjom s partnerom u duetima potvrdila kvalitetu škole iz koje dolazi. Uvjereni smo kako će budućnost pružiti još puno zanimljivih ostvarenja ovoj mladoj balerini – piše u obrazloženju nagrade Ana Roje.
Vrlo stabilne tehnike i izrazite muzikalnosti te velike interpretativne snage, Takuya Sumitomo ostvaruje upečatljive likove u različim baletima. Potpuno je vidljivo kako točno zna sve potrebe likova koje tumači i u tome mu koreograf nije potreban kao tumač. Instinkt umjetnika nepogrešivo ga vodi uvijek u točnomu smjeru, dio je pojašnjenja odluke ocjenjivačkog suda.
Nakon dodjele nagrada održan je koncert Zagreb i ja se volimo tajno, koji je uključio glazbu i poeziju renomiranih domaćih skladatelja i pjesnika, posvećenu gotovo isključivo gradu Zagrebu. Članovi Drame, Opere i Baleta – Ivanka Boljkovac, Dubravka Šeparović Mušović, Adela Golac Rilović, Kristijan Beluhan, Ivo Gamulin Gianni, Ozren Bilušić, Darijan Ivezić, Rieka Suzuki, Simon Yoshida, Ksenija Marinković, Jadranka Đokić, Dušan Bućan, Nikša Kušelj, Mislav Čavajda, Silvio Vovk – uz pratnju Ante Gela i orkestra putem glazbe i poezije proveli sve posjetitelje na putovanje kroz Zagreb.
Poslije koncerta je održan popratni program ispred kazališta u sklopu kojeg je prisutne zabavljao DJ Dalibor Matanić.
Foto: Press – Mara Bratoš