Anja Šovagović i Zrinka Cvitešić nagrađene za najbolje uloge
By redakcija On 28 ožu., 2018 At 02:20 PM | Categorized As Naslovnica, Televizija, Vijesti, Zanimljivosti | With 0 Comments

Zagreb…

Gumbekovi dani 2018.: Anja Šovagović i Zrinka Cvitešić nagrađene za najbolje uloge u predstavama ‘Famozna’ i ‘Tko pjeva zlo ne misli’

Anja Šovagović i Zrinka CvitešićOcjenjivački sud XI. Gumbekovih dana u sastavu Marta Crnobrnja, scenografkinja i Gumbekova kći, Tomislav Kurelec, kazališni kritičar, Branko Babac i Mehmed Aganović kao predstavnici publike ističu zanimljivost i raznovrsnost trinaest predstava prikazanih u okviru međunarodnog festivala posvećenog Mladenu Crnobrnji Gumbeku, jednom od najvećih naših komičara i kabaret-majstora. On je ne samo u svom matičnom kazalištu ‘Kerempuh’ nego i u Glumačkoj družini Histrion ostvario niz nezaboravnih kreacija i jedan je od najzaslužnijih da se tradicija kabareta i u vremenu koje mu nije bilo sklono održala. O njenom nastavku i uspješnom opstanku svjedoče i već jedanaesti Gumbekovi dani. Danas je doduše rijetko moguće vidjeti kabaret u obliku u kojem se pojavljivao u svoje zlatno doba koje je kod nas bilo između dva svjetska rata, ali su elementi ovog ‘rubnog kazališta’ vidljivi u brojnim suvremenim predstavama, posebice u načinu glumačke igre, a nerijetko i u zanimljivim redateljskim rješenjima.
To je bilo vidljivo u većini predstava ovog festivala, a nedvojbeno i u Zagrebačkim vremeplovcima Ane Tonković Dolenčić u režiji Krešimira Dolenčića i izvedbi Zagrebačkog kazališta lutaka kojima je dodijeljeno posebno priznanje za redateljsku inventivnost i silnu Milan Bandicglumačku energiju. Time je efektno oživljena iznimno uspješna kombinacija legendi i najvažnijih povijesnih činjenica koje su stvorile identitet hrvatskog glavnog grada, a osmišljen edukacijski značaj teksta obogaćen spektakularnom kazališnom izvedbom, zanimljivom i mnogo široj publici od one kojoj je prvotno namijenjen.
Posebno priznanje dodijeljeno je i Umjetničkoj radionici Prizor iz Beograda za Ljubavnike autora i redatelja Rade Vukotića koja je preciznom režijom i vrsnom glumom u ovoj suvremenoj inačici bulevarskog teatra i vodvilja, bliskih kabaretu po razdoblju najveće popularnosti, a i potiskivanju prema rubu kazališnih kretanja, uspjela sjajno nasmijati i zabaviti publiku.
Ocjenjivački sud želio je ukazati i na veliki broj sjajnih ženskih uloga, pa zbog toga obje nagrade za najbolje Anja Sovagoviculoge ovog puta dodijeljene su glumicama. Za ulogu ‘najgore operne pjevačice na svijetu’ u predstavi Glumačke družine Histrion Famozna Petera Quiltera u režiji Krešimira Dolenčića nagradu je dobila Anja Šovagović za fascinantno oblikovanje neobične protagonistice spojem impresivnog kreštanja netalentirane pjevačice i toplinom ljudskih odnosa prema njenim bližnjima.
Ravnopravnu nagradu za najbolju ulogu dobila je Zrinka Cvitešić za izvanredno glumačko, pjevačko i plesačko umijeće u tumačenju Ane u ‘Tko pjeva zlo ne misli’ u režiji Renea Zrinka CvitešićMedvešeka. Njena slojevita interpretacija unijela je i neke suvremene elemente u tumačenje žene koja mašta o idealiziranim ljubavima dodajući joj i odlučnost u borbi za poziciju žene i njezina prava.
A kao najbolja predstava XI. Gumbekovih dana nagradu dobila je predstava Tko pjeva zlo ne misli Vjekoslava Majera, Kreše Golika i Renea Medvešeka u režiji Renea Medvešeka i izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu koja spektakularno povezuje novu interpretaciju purgerskog Zagreba iz tridesetih godina prošlog stoljeća s kritičkim viđenjem naslijeđa koje je u kolektivnu svijest upisao izvanredni Golikov film te tako ostvaruje izuzetan kazališni doživljaj.
Za izniman doprinos oživljavanju kabareta nagrađena je Lela Margitić, velika glumicu koja je za vrijeme angažmana u kazalištu ‘Komedija’ ostvarila niz izvanrednih uloga u kojima je nerijetko bilo i elemenata kabaretskog pristupa glumi. No, još je značajnija njena uloga u rekordnih pola stoljeća Stilskih vježbi Raymonda Queneaua, kultne predstave koja je velikim dijelom građena na tradiciji kabareta, a svoj veliki doprinos ovoj specifičnoj kazališnoj vrsti Lela Margitić je upotpunila 1978. u ‘halucinantnom Galgencabaretu’ Kavana Torso Mujičića, Škrabea i Senkera.

Foto: Press

comment closed