fbpx

Redatelj Mathias Behrends: Izazovi opere Lukava mala lisica

Ekskluzivno za Scena.hr…

Dok promatram entuzijazam i kreativnost talentiranih mladih ljudi, iz različitih umjetničkih područja, fokusiranih na jedan zajednički cilj, potičem ih i podržavam jer me veseli vidjeti njihov napredak, rekao je operni redatelj te dodaje da je najveći izazov bio napraviti umjetnički vrijednu predstavu sa skromnim sredstvima

Lukava mala lisicaU Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu sutra će biti izvedena opera ‘Lukava mala lisica‘ Leoša Janáčeka. Režiju potpisuje Mathias Behrends. Operni redatelj i voditelj opernog studija na Bern University of Arts otkrio nam je scenski koncept opere.
– Iako se u libretu radi o susretu i komparaciji ljudskog i životinjskog svijeta, prekrasna modernost Janáčekova glazbe nosi veliku važnost po mom mišljenju. Stoga je i scenski koncept moderan, o čovjeku u ekstremnoj Mathias Behrendssituaciji automobilske nesreće i njegov unutarnji ‘road movie’ glavna su vodilja moje scenske realizacije – kazao je Mathias za portal Scena.hr. Opera ‘Lukava mala lisica’ zajednički je projekt Muzičke akademije, Akademije dramske umjetnosti, Akademije likovnih umjetnosti, Tekstilno-tehnološkog fakulteta, Arhitektonskog fakulteta, Studija dizajna, Fakulteta političkih znanosti i zagrebačkoga HNK-a. A redatelj već nekoliko godina razvija suradnju između Hrvatske i Švicarske.

Hrvatska – Švicarska
– A posebno za studente i profesore glazbe. Na Međunarodnoj ljetnoj akademiji Biel, čiji sam umjetnički direktor dugi niz godina, već se usavršavalo mnogo sjajnih hrvatskih glazbenika podržanih s našim švicarskim stipendijama. Također redovni su i stipendisti Švicarskog opernog studija na Sveučilištu u Bernu. Drago mi je da je Muzička akademija u Zagrebu uključena u razvoj te suradnje. Važno je da studenti imaju podršku – ispričao je Mathias. Redatelj kaže da je najveći izazov za sve uključene u stvaranje opere bilo napraviti umjetnički vrijednu predstavu sa skromnim sredstvima.

Skromnim sredstvima do umjetnički vrijedne predstave
– Kako svi znamo, opera je skupa umjetnost odnosno skup mnogih i ekonomski zahtjevnih umjetnosti (glazba, gluma, kostimografija, scenografija itd.). Samo kreativnošću postići sve ono što inače umjetnici kupuju kako bi realizirali do kraja svoju umjetničku ideju, nije bilo lako. Ali s pametnim konceptom, željom za znanjem i stvaranjem te uz dobru volju moguće je stvoriti nešto lijepo – naglasio je Mathias. Zanimalo nas je koliko se ova predstava razlikuje od ostalih koje je Mathias režirao u svojoj bogatoj karijeri.
Mathias Behrends– Prije svega, radi se o sjajnoj ideji zajedničkog projekta nekoliko fakulteta u suradnji s HNK Zagreb. Voditi ih sve kroz moj koncept i zamisao čini ga posebno zanimljivim. Ova opera je zaista izazov za mlade ljude. Duboka filozofska tema, zahtjevna glazba kako za pjevače i orkestar, tako i za publiku. Janáčekove opere su na redovnom programu gotovo svih svjetskih opernih kuća, i za sjajne hrvatske rasne glasove velika je prilika svladati ulogu i koncept opere te u budućnosti položiti audiciju za istu u nekom od europskih kazališta. Dok promatram entuzijazam i kreativnost ovih talentiranih mladih ljudi iz različitih umjetničkih područja fokusiranih na jedan zajednički cilj, potičem ih i podržavam jer me veseli vidjeti njihov napredak. Nadam se da sam im uspio prenijeti nešto novo – otkrio je redatelj. Mathias  kaže da mu je u karijeri posebno drago bilo režirati kompozicije kao Bachova ‘Johannes Passion’ i Pergolesijev ‘Stabat Mater’, koja je čak izvedena u muzeju Mimara u Zagrebu.
– I zaista uživam u režiranju Händelovih i Mozartovih opera – rekao je redatelj. Nakon projekta u Zagrebu, Mathias režira opernu produkciju sa studentima njegovog odsjeka Švicarskog opernog studija Sveučilišta za umjetnost u Bernu, ‘The Old Maid and the Thief’ G.C. Menotti i ‘Rita ou Le Mari battu’ G. Donizetti.

Mathias Behrends
– I veoma se radujem suradnji s proslavljenim dirigentom Stefanom Lano, kojeg sam ove godine pozvao kao profesora u rezidenciji da zajedno radimo na ovom projektu: dvije opere u jednoj večeri – rekao je Mathias za portal Scena.hr.

Foto: Mathias Behrends priv. album