Daria Hodmar je kao prateći vokal nastupala s našim najvećim glazbenicima. Pjevačica sjajnog glasa sad je krenula u solo karijeru. Javnosti se predstavlja s pjesmom ‘Iza tvojih riječi’. Daria je vedra žena s puno glazbenog iskustva. U razgovoru za portal Scena.hr pjevačica je otkrila male tajne velikih pratećih vokala, ispričala nam je zanimljivosti s koncerata, a saznali smo i više o njezinim planovima u samostalnoj karijeri.
Scena: Godinama ste jedna od najboljih pratećih vokala, no sad se publici predstavljate kao pjevačica. Zašto tek sada?
Mislim da se u životu sve nekako posloži kako treba, obitelj, prijatelji, posao pa tako i glazba. Ja sam u glazbi cijeli svoj život i ovo je samo svojevrsni nastavak mog životno-umjetničkog putovanja. Još uvijek imam vremena puno toga napraviti i puno toga dati.
Scena: Kako je nastala pjesma ‘Iza tvojih riječi’?
Pjesmu je napisao Dragan Brnas Fudo već odavno i čekala je prije svega pravi i dobar tekst, a onda i izvođača. Mi se kao prijatelji i suradnici poznajemo doista jako dugo i već smo ranije planirali realizirati ovakav vid suradnje. I sada smo to konačno i ostvarili. Pjesmu sam čula jedan dan sasvim slučajno kod Fude u studiju i oduševila sam se. To je zaista prekrasna pjesma, koja oduzima dah na prvu. Tako je i mene očarala i rekla sam, pomalo naivno, ali valjda i hrabro, da ću je otpjevati. Fudo mi je ukazao tu čast i privilegiju i prepustio mi ju je s punim povjerenjem. Uživali smo beskrajno dok smo je stvarali, moja dugogodišnja prijateljica Maya Sar napisala je tekst koji je u potpunosti odgovarao atmosferi pjesme i krenuli smo u studio. Snimali smo u Zagrebu, Sarajevu i Ljubljani. Na njoj su sudjelovali ljudi s kojima jako dugo surađujem i s kojima smo i privatno u jako lijepom odnosu. Jani Hace – producent, aranžer i basista (stalni član grupe Siddharta iz Slovenije) odsvirao je maestralne dionice basa, Mahir Sarihodžić klavijature u studiju Longplay u Sarajevu, dok je Dragan Brnas, koji i potpisuje kompletan aranžman odsvirao sve gitare, a moj suprug i mogu subjektivno reći naš najbolji bubnjar, Dado Marinković odsvirao je bubanj. Svi smo se veselili snimanjima i druženjima kao mala djeca, i našu pjesmu, našu ‘malu bebu’ pustili smo u svijet.
Scena: Je li vas pomalo strah biti u središtu pozornosti na pozornici?
Na pozornici sam već jako dugo. I kad promislim – to mi je drugi dom. Pozornica, televizijske emisije, radijska snimanja, koncerti, sve je to moj život i sasvim mi je normalno i prirodno muzicirati i na pozornici i u studiju. Nekad snimanja u studiju znaju biti neugodnija od velikih koncerata, kad vas preko stakla gleda dvoje-troje ljudi koji očekuju maksimum od vas. Na koncertu se ljudi zabavljaju, opuštaju, uživaju u glazbi, a isto tako je i s nama glazbenicima. Ja na svakom koncertu uživam i veselim se pozornici svaki put kao da mi je prvi jer ako nije tako onda se glazbom ne trebam niti baviti. U stvari imam sreću i privilegiju da sam uspjela spojiti sve svoje životne ljubavi u jedno.
Scena: Koliko se razlikuje karijera pratećeg vokala od solo pjevača?
Razlikuje se u toliko što kao solo pjevač ipak imate malo veću odgovornost i prema sebi i prema publici. U svakoj umjetnosti pa tako i u glazbi, važna je ljubav prema onome što radite. Bilo da je to prateći vokal, gitarist, bubnjar ili solo pjevač. Mislim da se u puno slučajeva prateći vokali puno bolje zabavljaju na koncertima i snimanjima od solo pjevača jer su ipak malo sa strane te imaju prigodu popratiti sve segmente toga događanja. Sve ima svoje i mane i vrline.
Scena: Kako će ići dalje vaša karijera?
Ja se iskreno nadam da će se pjesma svidjeti ljudima i da će uživati u pjesmi, kao što smo i mi uživali dok smo ju stvarali. Svakako se nadam da ćemo vrlo brzo snimiti i video spot za nju, kako bi je što bolje približili publici. Pratećeg vokala se nikada neću odreći i ne mogu jer to je moja prva i velika ljubav i karta koja me uvela u svijet zabavne glazbe. Ako se ljudima svidi moje solističko predstavljanje i ako zadovoljim glazbene ukuse bit ću presretna jer je to znak da ćemo se družiti i u drugim prilikama. U mom pjevanju je sva moja ljubav prema glazbi, srce i duša, to svima darujem iskreno i vjerno.
Scena: Kakve pjesme želite pjevati?
Mislim da nije nužno pjesmu stilski odrediti i na silu trpati u neke ladice. Pjesma ‘Iza tvojih riječi ‘ je i glazbeno i tekstualno iznimno kvalitetna. A opet dovoljno konkretna da pjesmu slušatelj može razumjeti i zavoljeti na prvu. Takve bih pjesme voljela pjevati, dobre, iskrene i životne. Ipak kroz glazbu pričamo neku priču, ako je ne osjećam ne mogu je ni donijeti publici. Kod nas ima jako dobrih autora, aranžera i glazbenika s kojima je zadovoljstvo surađivati. Jednom davno mi je Zrinko Tutić, naš sjajan izvršni producent rekao: ”Mala ti se trebaš boriti s bubnjem”! Tu je valjda prepoznao moj žar i srce prema dobroj glazbi, svemu što ima ‘nerva’ u sebi.
Scena: Koliko će vam pomoći veliko iskustvo pratećeg vokala u solo karijeri?
Pomoći će mi sigurno jer sam imala sreću surađivati s velikim umjetnicima i prije svega velikim profesionalcima kao što su Dino Merlin, Gibonni, Severina, Zdravko Čolić… Od tih ljudi sam naučila da je najbitnije biti vrijedan, odgovoran i radišan, da bi bio potpuni profesionalac. Uvijek treba voditi računa o svim detaljima jer na kraju priče sve je bitno. Publika sve vidi i osjeti. Pjevajući prateće vokale stekla sam disciplinu i tehniku koja će mi uvelike pomoći na studijskim snimanjima pa čak i koncertima.
Scena: Koje su najveće zamke za glazbenika na glazbenoj sceni?
Većina mladih ljudi danas misli da je glazba žanr i posao kojim se jako lako baviti, međutim u velikoj su zabludi. Danas je veliki broj emisija koji mladima pruže instant priliku i lažnu zabludu da su zvijezde, uspješni. Međutim svi glazbenici i umjetnici znaju da u glazbi nema uspjeha niti rezultata bez puno rada i velikih odricanja. Ja sam satima vježbala, išla na koncerte besplatno da bih samo učila i radila. Danas je i drugačiji vid promocija, internet je dostupan svima i informacije se brzo šire, ali i vrlo brzo zamjenjuju novim i svježijim. Mislim da u svakom poslu pa tako i u glazbi nikada ne smijemo pasti u zabludu da smo dali svoj maksimum i da bolje od toga ne može. Izazov je stvarati, ali je izazov raditi i na sebi. Ja se veselim svakom danu, svakoj pjesmu, svakom odsviranom tonu i svakom koncertu koji me čeka.
Scena: Kad ste počeli pjevati?
Pjevati sam počela jako rano, još sa sedam godina na Dječjim festivalima u Sarajevu i Zagrebu. To je bilo potpuno logično jer sam iz glazbene obitelji, tata mi je bio bubnjar, a mama pjevačica. Moj stric Zlatko Hodnik prvi je pjevač grupe Bijelo dugme, i malo tko zna da je baš on snimio originalnu verziju popularnog hita ‘Hop, cup poskočit ću’. Klavir sviram od svoje šeste godine. Završila sam Muzičku Akademiju u Zagrebu, odsjek muzikologije. Zanimljivo je da sam s devet godina pjevala na Malom šlageru u Sarajevu s Ivanom Husar, koja je tada bila članica Zvjezdica. Kad smo počele surađivati i viđati se po studijima, prisjetile smo se toga te uvidjele da je stvarno svijet mali, baš je bilo slatko sjetiti se tih vremena.
Scena: Kako je počela vaša karijera kao pratećeg vokala?
Sasvim slučajno sam počela pjevati prateće vokale. Išla sam u Srednju glazbenu školu s mojoj prijateljicom Janom, koja je čula da Crvena Jabuka traži prateće pjevačice i smo otišle na audiciju. Sreća je bila da je glavni producent Jabuke bio Nikša Bratoš, koji je veliki prijatelj s mojim tatom. Tako se priča zavrtjela. Bila sam sramežljiva i danas bih rekla poprilično loša jer nisam mislila da ću pjevati profesionalno, ali Nikša mi je pružio priliku da imam lijep hobi, koji je s vremenom prerastao u ozbiljan posao. Zanimljivo je da sam prvi koncert otpjevala s Jabukom u prepunom Domu Sportova pred 15 tisuća ljudi. Od silnog uzbuđenja sam pala s bine već na drugoj pjesmi, ali to me nije omelo da koncert otpjevam do kraja. Gležanj je stradao, ali je srce bilo puno.
Scena: Pjevali ste s velikim glazbenicima, imate li neku zanimljivost s nastupa?
Ah, bilo je tu svega. Nezgode se događaju, to je prirodno i normalno. Ono što nas silno veseli je kasnije prisjećanje svega pa se dobro nasmijemo i zabavimo u društvu. Da počnem nabrajati lista bi bila jako duga, ali ima tu svega od kašnjenja i trčanja na koncert, pucanja štikli, čarapa, padanja s pozornice, kašnjenja na avion, obožavatelja koji nas razvesele svojim iskrenim i dobrim gestama, ali evo sve nekako dobro prođe.
Scena: S kime vam je posebno bilo dobro nastupati?
Na Gibonnijevoj turneji Mirakul pozornicu smo dijelili s doista svjetskim glazbenim imenima kao što su Manu Katche i Tony Levin. S Gibom je uvijek glazbeni doživljaj na svjetskom nivou. S Dinom Merlinom proputovala sam cijelu Europu, Australiju, Ameriku, a u njegovoj grupi su ljudi koji su mi osobito dragi. I toliko su zabavni i duhoviti da koncerte s njima jedva čekam. Dino je veliki umjetnik, produhovljen do razine koja me svaki put zapanjuje. Iskreno mu se divim u svemu što radi. Četiri puta nastupala sam na Eurosongu. To je velika manifestacija i događanje, koje je impresivno, kako tehnički tako i organizacijski.
Scena: Tko vam je od tih glazbenika sada pružio podršku?
Kako jako dugo surađujem s velikim brojem glazbenika, pjevača i pjevačica, svi su vrlo dobro reagirali na odluku da konačno snimim solističku pjesmu. Pjevala sam prateće vokale velikom broju glazbenika iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Makedonije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Doista su svi puni hvale, što mi je neizmjerno drago. Bas sam jučer dobila poruku od jednog organizatora koji mi je napisao – Bože hvala ti što si se konačno odlučila na ovo. To mi je bilo strašno simpatično. Drago mi je da je tako.
Scena: Koliko je bitan prateći vokal na velikim koncertima?
Svaki glazbenik na pozornici ili u studiju je jako bitan jer bez svakog segmenta glazbena slika ne bi bila potpuna. Prateći vokali su tu da pomognu, uljepšaju zvučnu sliku, da obogate aranžman ili izvedbu pjesme. Ako pogledate bilo kojeg uspješnog izvođača svi imaju prateće vokale. I to je sigurno da su tu s dobrim razlogom. Ja subjektivno i iz vlastitog iskustva mogu reći, da su svi prateći vokali jako dobri pjevači. A vrlo često i aranžeri vokalnih dionica.
Scena: Je li se ikad dogodilo da pjevač ili pjevačica krivo otpjeva, kako ste se tada snašli ?
To se dešava i najboljima jer je tu uključena i koncentracija, poneka prilika ili neprilika, umor, prehlada, puno stvari koji onemoguće dobru izvedbu. Prateći vokali se u tim situacijama moraju snaći jer prate pjevača i orkestar. Općenito je to vrsta posla koja nije individualna, već radite u timu i za tim. Potrebno je iskustvo i vještina da bi se snašli u tim situacijama, ali uvijek se dogode neka iznenađenja koja nam stave novi izazov u izvedbama.
Scena: Što je vaša velika želja u solo karijeri?
Moja želja je da ostanem i djelujem uglazbi. Studijski, koncertno, pedagoški, sve me to veseli. Naravno da mi je silna želja da otpjevam još veliki broj dobrih pjesama, koje ćemo nadam se objediniti na mom albumu. Okružena sam dobrim glazbenicima i prijateljima koji se jednako vesele našim novim izazovima, a beskrajno sam sretna da nas je izdavačka kuća Aquarius records podržala i dala nam vjetar u leđa. Ma puno toga nas još čeka. Nadam se da ćemo se svi zajedno tome veseliti, a osobito da će i slušatelji pronaći dio sebe u mome radu i pjesmama. To je prvenstveno namijenjeno njima.
Scena: Planovi?
Prvi i najvažniji plan je da svi budemo zdravi, kako bi mogli realizirati sve ono što nas očekuje. Imam sreću i privilegiju da imam obitelj koja mi je baza i podrška bez koje ne bih mogla niti jednoga dana u životu. Svirati, pjevati, veseliti se svakome danu iznova je ono što želim i što ću obećati sebi, ali i svim svojim prijateljima, poznanicima, dobrim ljudima, koje upoznajem na koncertima kojih će biti još puno.
Foto: Press Scena.hr