Zagreb…
Direktor korporacijskih komunikacija BBC-a John Shield tijekom svojega je izlaganja pohvalio HRT-ovu komunikacijsku i imidž-kampanju pripremljenu u povodu prošlogodišnje velike obljetnice Hrvatskoga radija i Hrvatske televizije
– Nema sumnje da se svijet medija mijenja, no televizija se u njemu pokazala nevjerojatno otpornom na te promjene. BBC, naravno, nije više samo konvencionalna postaja, sadržaje nudimo i na zahtjev. Prosječna britanska obitelj tjedno provodi 18 sati uz BBC, a iz tjedna u tjedan naš program doseže do 97 % populacije – istaknuo je prvi čovjek zadužen za imidž britanskoga medijskog diva BBC-a John Shield.
U Republici Hrvatskoj prošloga je vikenda boravio direktor korporacijskih komunikacija BBC-a John Shield. Gostovao je na konferenciji koja okuplja domaće i međunarodne stručnjake za odnose s javnošću PRO.PR Conference, a tijekom svojega izlaganja te u razgovoru za Dnevnik Hrvatske radiotelevizije podijelio je svoja iskustva povezana s radom u najutjecajnijemu javnom medijskom servisu na svijetu. Istaknuo je da gotovo ne postoji kućanstvo u kojemu se ne gleda barem nešto od BBC-jeva programa, čiju publiku čini približno 350 milijuna gledatelja diljem svijeta. Pojasnio je i kako u idućih pet godina u BBC-ju planiraju doseći pola milijarde korisnika.
Unatoč neizmjernoj snazi ni BBC nije, kao ni jedan drugi javni medijski servis, pošteđen kritike. Pod posebnim se povećalom javnosti našao tijekom referendumske kampanje o Brexitu, a mnogi su ga tada prozvali za pristrano izvješćivanje u korist strane koja je zagovarala ostanak u Europskoj uniji. Da javni medijski servisi nisu servis vlasti, Shield ilustrira upravo tim primjerom.
– Ljudi koji su se zalagali za ostanak, prozivali su nas da favoriziramo drugu stranu, i obratno. Kad je riječ o tako složenim pitanjima kao što je izlazak iz Europske unije, očekuje se da će ljudi strasno reagirati – istaknuo je John Shield te naglasio kako rasprava i kritike stvaraju zdravo medijsko okružje. Dodao je da je i u Ujedinjenome Kraljevstvu česta rasprava o visini mjesečne pristojbe te kako britanska kućanstva za nju izdvajaju približno 1400 kuna godišnje.
– Najsnažniji argument za plaćanje mjesečne pristojbe jest činjenica da javni medijski servis može donositi hrabrije i kreativnije odluke nego komercijalne televizije, a velika pretplatnička baza BBC-ju omogućuje godišnji proračun kojega se ne bi posramile ni manje države – izjavio je John Shield.
Dodao je da važnost uloge javnoga medijskog servisa najbolje ilustrira eksperiment proveden među publikom skeptičnom prema plaćanju mjesečne pristojbe. Nakon što im je u Ujedinjenome Kraljevstvu na devet dana bio onemogućen pristup BBC-jevim televizijskim i radijskim sadržajima, čak dvije trećine ispitanika promijenilo je stajalište. Shvatili su da bez njihovih sadržaja jednostavno ne mogu.
– BBC se tijekom godina toliko udomaćio u svakodnevnici građana da često nisu ni svjesni koliko programa zaista konzumiraju – pojasnio je John Shield te istaknuo da su javni medijski servisi danas važniji nego ikada. Prema njegovim riječima, oni su važan prostor za formiranje javnoga mišljenja u svim dijelovima društva te prva crta obrane od lažnih vijesti.
– U doba lažnih vijesti, povjerenja u institucije sve je manje. Javni medijski servisi, bez obzira na to u kojoj državi bili, moraju očuvati ugled i biti glas istine – istaknuo je John Shield te dodao kako se to postiže otvorenom komunikacijom i dostupnošću publici. BBC je stoga prisutan na svim društvenim mrežama, na kojima redovito objavljuje sadržaj i dobiva izravne povratne informaciji i reakcije publike.
Direktor korporacijskih komunikacija i savjetnik za imidž BBC-a John Shield tijekom svojega je izlaganja domaćim i međunarodnim stručnjacima komentirao i prošlogodišnju HRT-ovu komunikacijsku i imidž-kampanju pripremljenu u povodu 90. obljetnice postojanja Hrvatskoga radija i 60. obljetnice postojanja Hrvatske televizije.
– Javni medijski servis bogatstvo je svake zemlje koja ga ima. On obogaćuje kulturu, odražava živote ljudi te predstavlja zemlju izvan granica. Smatram da ste odradili sjajnu obljetničarsku kampanju i na to trebate biti ponosni – zaključio je John Shield te dodao da će i BBC uskoro obilježiti veliki jubilej, čak stotinu godina radijskoga emitiranja.
Foto: Press – Krasnodar Peršun za HRT