fbpx

Kubus: Kako je nastao spot za oboljelu glumicu…

Poruka: Niste sami!

KubusStudio Kubus pokrenuo je ideju da se snimi spot ‘I ti si nekome lijek‘  i pjesma ‘Bi li bilo drugačije?’ koji je podrška svim oboljelim od leukemije. A proizašla je iz želje da se glumici Vesni Ravenšćak što prije nađe darovatelj koštane srži. U ekskluzivnom razgovoru za portal Scena.hr više o ovoj lijepoj priči otkrila nam je voditeljica umjetničkog programa Studija Kubus, Simona Dimitrov Palatinuš.

Scena: Kako je krenula cijela akcija za Vesnu Ravenšćak i snimanje spota?
Vesnu osobno poznajem još iz vremena dok je glumila u DK Dubrava. Kad sam doznala da ima leukemiju i traži darovatelja, podijelila sam tu informaciju sa sudionicima umjetničkih programa u Studiju KUBUS. Organizirali smo se i otišli Vesna Ravenšćakupisati u Registar dobrovoljnih darovatelja krvotvornih matičnih stanica u Zavod za tipizaciju tkiva na KBC Rebru ili u tadašnjoj akciji Zaklade Ana Rukavina. No tada sam doznala da se upisati mogu sve zdrave osobe od 18 do 40 godina, a kako sam starija od 40 godina i nisam se mogla upisati u Registar, osjetila sam istinski poriv da učinim još nešto i za Vesnu i za sve one koji još uvijek iščekuju svog darovatelja koštane srži. Predložila sam u Kubusu da napravimo spot, Lara se odmah nadovezala s idejom da napravimo i song, ljudi su se počeli uključivati s raznim idejama i sve je, nakon skoro dva mjeseca rada, rezultiralo animiranim video spotom s band aid songom koji poziva građane da se upišu u Registar. Tako je nastala naša akcija ‘I ti si nekome lijek!’

Scena: Koliko ljudi se uključilo u akciju?
U vrlo kratkom vremenu oformili smo se u razne timove s različitim zadacima.
Prvo je djelovao Brainstorming team pod vodstvom iskusnog internacionalnog coacha Dragana Kneževića, a u tom timu je djelovalo 16 osoba. Tu smo postavili osnovne ciljeve, poruke koje želimo da dopru do javnosti i osnovnu atmosferu songa. Zatim je sve to proslijeđeno timu za istraživanje pod vodstvom Maje Vodopije koja je molekularni biolog, a u kojem je djelovalo osam osoba s ciljem da doznaju sve o leukemiji, Registru, darivanju koštane srži, medicinskom zahvatu, predrasudama koje postoje o darivanju koštane srži i slično. Nakon toga su nastupili crtači pod vodstvom redatelja i animatora Tomislava Šobana(tim od tri osobe)  koji su počeli pripremati materijal za video, a u suradnji s redateljskim teamom (pet osoba) nastao je naš edukativan video. Sve timove je organizirala i koordinirala Anita Kvaić kao producent spota i glavna koordinatorica projekta. Zatim se krenulo u pisanje teksta  gdje smo Ana Lovrenčić i ja napisale tekst, a doradili su ga Hrvoje Prskalo i Vlatko Panić, Ana je skladala song, Hrvoje ga je aranžirao. Tada se uključio tim pjevača i glazbenika pod vodstvom Lare Antić koja je u song uključila i Vesnine prijatelje i band Bang Bang, a Hrvoje Prskalo je ustupio glazbeni Studio ZG zvuk. U songu sudjeluju 22 pjevača i pet glazbenika, koji nisu svi stali ‘u kadar’ našeg making of videa. Ovdje su još i snimatelji Matija Pekić i Tomislav Šoban, u montaži su Lea Mileta i Tomislav Šoban. Na kraju se oformio i PR tim pod vodstvom Lare Antić koji se sastojao od sedam osoba. Sveukupno je sudjelovalo 45 osoba, ne zato što nas je toliko trebalo, već zato što je veliki broj ljudi želio aktivno sudjelovati. Imali smo i završni kadar od 14 osoba koji pozivaju na upis u Registar, ali smo, zbog cjeline videa morali, na žalost, od njega odustati.

Scena: Gdje će biti nastavak promocije?
Naša je želja podrška medija u širenju ovih informacija. Sudionici naših programa svakodnevno preko Facebooka pozivaju svoje prijatelje da se upišu Registar, širimo informacije o akcijama koje organizira Zaklada Ana Rukavina, u svibnju ćemo Završnu produkciju naših programa posvetiti ovoj akciji i pozvati naše gledatelje na upis u Registar, a Vesna mi je poslala poruku da ćemo u prosincu na koncertu za Zakladu Ana Rukavina zajedno pjevati song nastao upravo za nju.

Scena: Koja je ideja?
U stvarnosti u kojoj živimo, bombardirani smo kataklizmama, katastrofama, senzacionalizmom i sve manje imamo vremena i snage baviti se nečijim tuđim problemima. U starom Korčulanskom zakonu stajalo je da ste krivi ako vaš susjed umre od gladi, danas ćemo to teško i primijetiti. Naša je ideja i želja pokrenuti niz akcija koje bi društveno odgovorno pozitivno poticale ljude da budu osjetljiviji i svjesni ljudi, bića i prirode oko sebe. Jer po prirodi smo socijalna bića i ovisimo jedni o drugima i o prirodi u kojoj živimo.

Scena: Dok ste radili spot što vas je jako dirnulo?
Veliki je broj ljudi koji iz dana u dan očekuje svog darovatelja, a svaki im je dan presudan. Za upis u Registar potrebno je odvojiti oko jedan sat (ili dva sata, ovisno o tome gdje je najbliži Zavod za tipizaciju tkiva), a sam proces vađenja krvi traje oko pet minuta i ne razlikuje se od običnog uzimanja krvi za analizu. Proces darivanja koštane srži danas više nije tako bolan i kompliciran zahvat. Pa ipak, ima još tako veliki broj ljudi koji o tome ne znaju, nisu svjesni da su možda baš oni nekome doslovno život… kako doći do njih? Kako ne djelovati kada znate da netko želi živjeti, a sve ovisi o tome hoće li mu se naći adekvatan darivatelj… hoće li osoba otići i upisati se u Registar….. o tome ovisi nečiji život!  Nisam bila samo dirnuta, ridala sam danima.

Scena: Borba za život je potaknula cijelu ovu priču…?
Vesnu poznajem godinama, a ako znate njen smijeh i životnu energiju, onda ćete se boriti s njom svim silama da taj smijeh još dugo, dugo živi. Vesna je našla svog darovatelja, anđela, kako ona sama kaže i očekuje je transplantacija koštane srži. A među nama živi još toliko ljudi, i toliko djece, o čijem postojanju i nemamo svijest, a koji iščekuju i nadaju se. Ta nadanja u život dovoljan su poticaj svakom kvalitetnom ljudskom biću bez obzira što ih ne poznajemo osobno.

Scena: Što biste istaknuli u ovom razgovoru?
Naša želja s ovim spotom je podržati Zakladu Ana Rukavina i pomoći svim oboljelima naći svog darovatelja. Ta želja treba postojati svaki dan i onda kad nisu organizirani veliki koncerti i kad su dovoljni ‘obični ljudi’ koji bi podržali ovu akciju.

Scena: Je li u planu još neki sličan projekt?
Ova akcija je među nama u Kubusu stvorila želju da nastavimo djelovati s društveno odgovornim temama. Ovih dana ‘kuhamo’ ideju o novom projektu jer smo, čineći nešto za druge, dobili priliku razvijati svijest i o sebi, o odgovornosti, o empatiji o kvaliteti života. Sljedeći projekt usmjerit ćemo na pojam ‘bolest’ i što se sve krije iza te riječi.

Scena: Kako su ljudi reagirali na spot?
Sudeći po komentarima na YouTubeu ljudima se jako svidio naš spot i pjesma.
Jedan od komentara bio je: ˝Voljela bih nekome pomoći svojim matičnim stanicama, svaki dan pomislim kako bi bilo divno primiti poziv kojim doznajem da moje stanice nekome mogu spasiti život! ˝.

Scena: Poruka za Vesnu i ljude koji se kao ona bore s teškom bolešću?
Niste sami!

Foto: YouTube Screenshot