fbpx

Kiklop Ranka Marinkovića najbolja predstava 30. Marulićevih dana

Kiklop u izvedbi zagrebačkog GK Gavella

Ocjenjivački sud festivala hrvatske drame Marulićevi dani odlučio je 14. prosinca, u Splitu i Zagrebu, o nagradama Marul 30. Marulićevih dana. Budući da je održavanje ove godine zbog epidemioloških mjera moralo biti prekinuto 24. listopada, ocjenjivački sud pogledao je predstave izvan Splita i odlučio kako je predstava Kiklop Ranka Marinkovića u izvedbi zagrebačkog Gradskog dramskog kazališta Gavella najbolja predstava 30. Marulićevih dana. Mjesto i vrijeme dodjele nagrada bit će objavljeni naknadno.

Kiklop

Ocjenjivački sud djelovao je u sastavu Bruna Bebić (glumica), Nenni Delmestre (redateljica), Karla Leko (studentica dramaturgije), dr. art. Mira Muhoberac (dramaturginja i teatrologinja, predsjednica Ocjenjivačkoga suda), Mladen Radovniković (kostimograf). Ostale nagrade Marul dobili su:
– Nagradu Marul za suvremeni dramski tekst festivalske predstave dobio je Ivor Martinić za predstavu Dobro je dok umiremo po redu Zagrebačkog kazališta mladih
– Nagradu Marul za režiju dobio je Saša Anočić za režiju predstave Kiklop Ranka Marinkovića Gradskog dramskog kazališta Gavella, Zagreb
– U kategoriji Nagrada za umjetničko ostvarenje (scenografija, kostimografija, dizajn svjetla, originalna glazba itd.) Marula je dobio Zdravko Stolnik za oblikovanje svjetla u predstavi Kiklop Ranka Marinkovića Gradskog dramskog kazališta Gavella, Zagreb
– Nagrade Marul za glumačka ostvarenja dobili su Ana Marija Veselčić za ulogu u vlastitoj predstavi Domaši u zajedničkoj produkciji Gradskog kazališta lutaka Split i Umjetničke akademije u Splitu, te Franjo Dijak za ulogu Melkiora u predstavi Kiklop Ranka Marinkovića Gradskog dramskog kazališta Gavella, Zagreb
– Nagrada Marul za dramaturgiju predstave/dramatizaciju/adaptaciju (lokalizaciju) pripada Saši Anočiću za dramatizaciju romana Kiklop Ranka Marinkovića u istoimenoj predstavi izvedenoj u produkciji Gradskog dramskog kazališta Gavella, Zagreb.

Kiklop

Nagrada za predstavu u cjelini
Ranko Marinković, Kiklop, Gradsko dramsko kazalište Gavella, Zagreb – Jednoglasno.
Dok se među nas sve više navlače silnice mogućega Trećega svjetskog rata i nagovješćuje stalno nova epidemija, predstava Kiklop, dramatizacija kultnoga i kanonskoga romana hrvatskoga književnika Ranka Marinkovića iz 1965., premijerno izvedena na dan Marinkovićeva rođenja, 22. veljače (2019.), Kiklopovim okom koje se mijenja u pozadini praznoga prostora (autorica je videa Jelena Sušac) i gole pozornice scenografa Saše Anočića, uz nijansirane i izvrsno izvedene kostime kostimografkinje Marite Ćopo, uz atmosfersku, sveprožimajuću glazbu, najviše uživo, talentirana Matije Antolića i suptilno svjetlo Zdravka Stolnika, neslobodu života prikazuje slobodom maštovite, nerijetko i duhovite i humoristične predstave (scena s vojnicima, basterkitonovske filmske scene i glumačke figuracije stvarnosti) koja osvaja kazalište kazališnim i umjetničkim, a ne estradnim sredstvima. U prvom dijelu predstave, s referencijama na strah od rata i nadu da se neće dogoditi mobilizacija, i u drugom dijelu predstave, koju redatelj Saša Anočić određuje prostorima ratišta, vojne bolnice i početka rata u proljeće 1941., naglašava se Uliksov tijek svijesti i Polifemov dolazak svih ratova. Za uspjeh ove velike i kompletne, snažne predstave uz maestralnu režiju Saše Anočića i umjetničku suradnju svih suradnika i članova tehnike zaslužan je cijeli Gavellin ansambl, koji diše kao jedno biće, a posebno duboka i precizna, potresna gluma suptilnoga Franje Dijaka kao introvertirana i plahoga intelektualca Melkiora Tresića i vehementnoga, strastvenoga Živka Anočića kao razuzdanoga boema i zavodnika Uga. Spojem Marinkovićeva trija Eros – Thanatos – Phobos priziva se moguće ozračje novih kataklizama i doziva atmosfera Domovinskoga rata u Hrvatskoj, posebno u Osijeku. Kiklop Gradskoga dramskog kazališta Gavella iz Zagreba velika je i moćna predstava kojoj zasluženo pripada Nagrada Marul za predstavu u cjelini 30. Marulićevih dana.

Foto: Press