Modni osvrt….
Piše: Branka Vučetić Atletić
Potvrdu da vizualna komunikacija ima važan utjecaj u stvaranju prvog dojma možemo pronaći u ozbiljnim znanstvenim analizama. Prema istraživanjima i statistici dojam o osobi stvaramo u prvoj minuti, pa stoga izgled i odjeća mogu bit ocjena za pozitivan ili pak negativan dojam.
Izgled i način odijevanja idealni su za žestoke muško-ženske rasprave koje tako često završe na rubu svađe i omalovažavanja. Glavni cilj je manipulacija najlošijim nedostacima na tijelu. Tako počinju i završavaju diskusije gdje se ne bira izbor ružnih riječi. Kakvu veliku guz.cu ima ili si.s. joj vise, oči su joj ko u kra.v… Muškarci su pak užasno niski i nerazvijeni, ne znaju plesati skaču ko majmun i imaju tanke noge kao … ko…z.
Danas je internet otvorio svoje stranice gdje je nebrojeno mogućnosti. Svi mogu pisati i objavljivati razne članske, kolumne i komentare. Ipak značajno mjesto zauzimaju ispisane rečenice ispod objavljenih tekstova, kao i mišljenja na društvenim mrežama. Svi koriste pravo javno napisati ono što misle. Na žalost to javno nije u većini s vjerodostojnim potpisom, već skrivenim lažnim imenom.
Takva ‘kritika’ ili ‘pohvala’ može biti ispušni ventil osobne frustracije. Komentari se čitaju, a njihove provokacije mogu povući i one koji to obično ne čine pa se tako isprovocirani uključe i oštro diskutiraju.
Eurosong otvorio vrata različitim osobnim stavovima
Upravo natjecanje na Eurosongu širom je otvorilo vrata cijelog svijet i lavinu napisanih osobnih stavova. Da, osobnih jer za objektivnost je potrebno znanje i bolja analiza koje nažalost nema kao ni strpljenja za ozbiljniju raspravu. Jednostavnije je izbaciti frustracije u jednoj negativnoj rečenici ili ‘zvučnom’ naslovu.
Perje koje leti
Poput perja, koje ima oštre i bodljikave završetke raširila se diskusija o pjesmama, ali i načinu odijevanja pjevačica i pjevača Eurosonga.
Pravilo koje možemo prihvatiti je osobni ukus koji je jednostavno definiran rečenicom: ‘to mi se sviđa’ ili ‘to mi se ne sviđa’. Kad diskusija pređe granicu i postaje analiza o kojoj pojedinac ništa ne zna tada bi struka ipak trebala reći svoje. No, struka se sakrila i nema je, a zavladali su naslovi puni zastrašujućih riječi kao i neutemeljeni naslovi koji kao pernate pahuljice oštrih rubova lete internetom.
Odjevne kreacije za nastup na Eurosongu
Većina natjecateljica na Eurosongu bila je odjevena prema provjerenom receptu. Izgledati poput Beyonce ili pak istaknuti atribute kao kod slavnih članica iz obitelji Kardashian postala je osnovna formula. Muška odjeća većim djelom priklonila se izgledu Justina Timberlakea koji je gostovao na Eurosongu. U pokušaju drugačijeg dojma predstavnik Poljske izgledao je kao LUI XIV i postao apsolutni promašaj večeri. Izazovna predstavnica Armenije, poslala je poruku važnosti savršenog izgleda tijela. Općenito svi predstavnici tako zvanog istočnog bloka od Bugarske, Srbije, Azerbejdžana, svoju viziju idealnog potražili su u uzorima američkih pjevačkih zvijezda. Bile su to kopije scenskih kostima koje velikim djelom nisu postale sretno rješenje ni za konstituciju tijela, odabir materijala, čak što više s naglaskom nepotrebnog pretjerivanja. Sretno rješenje nije se pronašlo u odabiru odjeće voditeljice koja se presvlačila u svakom novom nastupu. Nažalost, izgledala je kao da svake sekunde na odjeći različito svjetlucaju ukrasne lampice. Od takvih bljeskalica bilo je potrebno skretati pogled i koncentrirati se na tekst koji govori.
Dobar vizualni dojam naše predstavnice
Za kraj hrvatskim gledateljima ostale su dvije najvažnije osobe. To je naša predstavnica Nina Kraljić i pobjednica Eurosonga Jamala, predstavnica Ukrajine.
Što se tiče Nine, perje je počelo letjeti i prije samog finala. Nepotrebno i neutemeljeno pisalo se o nečem što je dobro, a to je njezina odjeća. Konačno je Juraj Zigman izradio odličan kostim za scenu koji je i tematski i scenski, bez primjesa kopiranja dominirao pozornicom. Svi koji ne poznaju zakone scene, potom činjenicu da je u pitanju televizija koja zahtjeva potpuno drugačiji vizualni pristup kao što je odabir boje i forme, materijala, sve do važnosti pokreta i tehnički savršene izrade, trebali bi biti suzdržaniji i ne upuštati se u ozbiljne kritike. Ako smo dobili ono što nazivamo scenski kostim, a ne odjeću, i ako smo vratili protkanost nacionalne note tada nije potrebno izražavati nezadovoljstvo. Izvrstan vizualni dojam kao dobra poveznica pjesme i kostima postigao je izvrsnu komunikaciju koja je i bila osnovni cilj sudjelovanja Hrvatske na Eurosongu. Mogli bi biti sitničavi i zaključiti kako se sretno rješenje nije pronašlo u frizuri i make upu čiji su elementi imali temelj u dobroj ideji, no lošoj tehničkoj izvedbi. Zaključak je ipak pozitivan za izgled naše predstavnice.
Pobjednica Eurosonga, predstavnica Ukrajine, Jamala
Za razliku od Nininog kostima odjeća pobjednice, Ukrajinske predstavnice Jamala nije bila sretan odabir. Bez obzira na zahtjevnu tematiku pjesme boja odjevnog predmeta za cjelokupni dojam trebala je biti u uskoj vezi s bojom kose. Frizura koja to i nije, s nespretno rezanim dijelovima u gornjem djelu nisu pridonijeli skladu čak što više ni kad je u pitanju konstitucija i proporcija tijela. Sveukupan dojam ovog nastupa uz nebrojene tehničke mogućnosti koje televizija pruža, mogao je ostvariti i puno bolji dojam naročito kad je sklad boje odjeće i televizijske rasvjete usklađen. Ako to nije vizualni dojam može odvesti u krivom smjeru.
Nadamo se da će i budući projekti koji su u uskoj vezi s interesima Hrvatskih predstavnica i predstavnika u televizijskim nastupima biti uvijek razmatrani s visokim stupnjem profesionalnosti kada je vizualni dojam u pitanju.
Piše: Branka Vučetić Atletić
Foto: Eurosong, Press, Ilustracija, Screenshot YouTube