Diana Haller u opernom debiju: Julije Cezar u Egiptu!
Piše: redakcija On 7 Svi, 2016 At 10:38 AM | Categorized As Kazalište, Kultura | With 0 Comments

Rijeka…

Medijski pokrovitelj Scena.hr

Julije Cezar, Dario Bercich, Sonja Runje, Diana Haller- Prihvatila sam ovaj izazov zbog koncepta režije. Julije Cezar nudi drugačija iskustva, barokna djela posebno su zanimljiva – trebate pjevati ulogu pisanu za kastrate koji su mogli pjevati minutu bez uzimanja daha – rekla je Diana Haller koju ovu premijeru ističe kao jednu od najbitnijih u svojoj karijeri.
Danas, 7. svibnja 2016. u 19.00 sati, na Europski dan opere u HNK Ivana pl. Zajca će biti izvedena premijera barokne opere ‘Julije Cezar u Egiptu‘ (Giulio Cesare in Egitto) Georga Friedricha Händela.
Kako je najavljeno na konferenciji za novinare, operom u režiji i dramaturgiji Marina Blaževića i Olivera Frljića, dirigirat će maestro Ville Matvejeff, a riječ je o prvoj baroknoj operi na riječkoj opernoj sceni te o opernom debiju Diane Haller u njenom rodnom gradu, godinu dana nakon koncertnog debija, najposjećenijeg riječkog koncerta prošle sezone kada su se prodavala i stajaća mjesta.
Marin Blažević pojasnio je razloge postavljanju upravo ove opere na riječku scenu.
Julije Cezar- U protekle dvije sezone revolucionirali smo operni i koncertni repertoar – u dvije sezone četiri su opere po prvi puz izvedena u Rijeci (La vida breve, Oedipus Rex, Kazališni običaji i neuobičajenosti, Julije Cezar u Egiptu), čitav niz koncerata, simfonija i skladatelja koji nikad nisu bili izvođeni u ovom Kazalištu.”
Režijom i dramaturgijom Marin Blažević i Oliver Frljić htjeli su pokazati dvije krajnosti – predstava počinje iz nulte probe, sitz probe kada se pjevači prvi put susreću s orkestrom, a razvija se pred publikom u spektakl. Pri tome se koristi i suvremena tehnologija, 3D video mapping u suradnji sa scenografom Daliborom Laginjom, također nešto što se u Rijeci još nije vidjelo. Želja im je privući publiku koja na opere ne dolazi ili čak zazire od nje, a koja bi na ovaj način mogla biti nova operna publika, ne samo u Rijeci nego i šire. Tome se pridonosi i raznolikim tematskim danima, odnosno popratnim sadržajima prije repriznih izvedbi opere, u 18 sati, uz propusnice koje se može podići nakon kupnje ulaznice.
Anamarija Knego, Julije CezarNajvažnija ženska uloga je zanosna Kleopatra koju pjeva Anamarija Knego, za koju kažu samo ‘Nju morate čuti!’. Dario Bercich u ulozi je negativca, egipatskog vojskovođe Achille. Marko Fortunato pjeva ulogu Sesta koju danas uglavnom pjevaju žene, sretan je zbog važnih trenutaka opere u kojima upravo Sesto zatvara prvi i drugi čin, i glasom i koreografiranim pokretima. Ivana Srbljan kaže kako je ovo njen najveći izazov u karijeri, pripremala je dvije potpuno različite uloge – i Julije Cezar, Ivana Srbljan, Marko Fortunatoženstvenu Korneliju i muževnog Cezara. Marin Blažević istaknuo je njenu iznimnu glumu i potpuno drugačijeg Cezara (pjevat će na reprizi 16.5.) od onog Diane Haller. Sonja Runje u ulozi je egipatskog kralja Ptolomeja i izvest će nešto što nikada niti jedna operna pjevačica nije – u jednoj od arija na 5 metara visine izvodi istovremeno i ariju i akrobacije na svili!
U operi solističke uloge pjevaju još i Amanda Stojović (alternacija Ivani Srbljan) kao Kornelija, te Olga Kaminska kao Nireno i Slavko Sekulić kao Curio.
Scenograf Dalibor Laginja radio je do sada na oko 30 opera, a ovaj ističe kao jedan od najzahtjevnijih projekata koje je radio: “Kroz eksperimente predstava je rasla da toga nismo bili ni svjesni. A hoće li to biti koristan ili beskoristan rad za Hrvatsku u ovom trenutku, trebala bi odlučiti publika i struka, a ne političari.”
Prvi put publika će imati priliku vidjeti i posebno oblikovanje videa na sceni riječkog Kazališta – radi se o video mappingu koji često postaje i dio scenografije, na kojem je radio Igor Crnković, čime se dobiva na dinamičnosti izmjena scena i dodatnoj vizualnoj atraktivnosti.
Kostimografkinja Sandra Dekanić je ponovno oživjela neke od kostima iz kazališnog fundusa, funkcionalno, otvarajući prostor za stvaranje simboličkih elemenata u cjeline.
Asistentica scenografa je Dajana Jurman-Osip, oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić, asistent dirigenta je Matija Fortuna, zbor je uvježbao Igor Vlajnić, a koncertni majstor je Anton Kyrylov. Asistenti režije i dramaturgije studenti su iz Australije i SAD-a, Katy Maudlin, James Jackson, Hallie Sekoff i Ari Rodriguez.
U operi se, osim članova Opere i Baleta HNK Ivana pl. Zajca, pojavljuje više od 150 ljudi na sceni – članovi ansambala Hrvatske i Talijanske drame te polaznici programa Diplomirani gledatelj i drugi. Baletni su solisti Marta Kanazir (u alternaciji Marta Voinea Čavrak) i Svebor Zgurić, muški baletni ansambl (Joseph Cane, Vitali Klok, Andrei Köteles, Bálint Rauscher, Daniele Romeo, Svebor Zgurić), posebno se pojavljuje Jelena Lopatić, stražari su Darko Matijašević i Boris Mohorić.

Foto: Press

comment closed

>