Rene Medvešek: Propagandom stroju teško je uzvratiti, no tihe riječi liječe duše
By Gordana Malašić Lazić On 19 ožu., 2019 At 12:46 PM | Categorized As Intervju, Kazalište, Kultura | With 0 Comments

Uoči premijere…

Redatelj otkriva zanimljivosti s kazališnih proba predstave ‘Timm Thaler ili prodani smijeh’, ali i zašto je važna poruka nove predstave zagrebačkog kazališta Trešnja

Timm Thaler

Rene MedvešekRene Medvešek redatelj je predstave ‘Timm Thaler ili prodani smijeh‘ njemačkog autora Jamesa Krüssa.
– Riječ je o njemačkom romanu za djecu, klasiku po kojemu je u Njemačkoj snimljeno nekoliko filmova i serija, ali koje je kod nas, iako preveden šezdesetih godina prošlog stoljeća, pao u zaborav. Faustovska tema ugovora s vragom poprilično je zahtjevno obrađena s obzirom na čitateljstvo kojemu je bila namijenjena, ali je zbog svoje osnovne fabule i jasne temeljne poruke jako dobro prihvaćen i mnogi ga pamte kao važnu lektiru djetinjstva. Pokušali smo iz tog obilja materijala odabrati i na scenu prenijeti ono što je univerzalno i aktualno, a da pritom ne preopteretimo predstavu namijenjenu školskome uzrastu – Rene Medvešekrekao je Medvešek za portal Scena.hr. Premijerna izvedba predstave ‘Timm Thaler ili prodani smijeh’ održat će se 22. ožujka 2019. godine u zagrebačkom kazalištu Trešnja. S obzirom na to da je i u današnje vrijeme priča aktualna, pitali smo redatelja mogu li ljudi opet vratiti osmijeh na lice i poništiti ugovor s iskrivljenim i nemilosrdnim svijetom kapitala koji je ljude diljem svijeta doveo u robovlasnički položaj, kao što je to učinio dječak u priči s moćnim Barunom.

Timm Thaler

– Poništavanje ugovora, čuvanje unutarnje slobode i spašavanje vlastitog osmijeha izazov koji svakoga od nas čeka na osobnoj razini. No vrlo je važno koje vrijednosti društvo promovira i na koji način. Agresivnom i nemilosrdnom propagandom stroju teško je uzvraćati istom mjerom, no tihe riječi liječe duše, samo za njih treba imati otvorene uši – naglasio je Medvešek. Redatelj kaže da su pripreme za predstavu bile zanimljive.
Timm Thaler– Vrlo zanimljiv, ali i težak rad. Budući da je riječ o tako složenoj strukturi priče pred glumcima je nimalo lak, pomalo neuobičajen zadatak za jednu dječju predstavu. Junački se s tim nose i moram naglasiti koliko je njihova strpljivost i spremnost na suradnju bila, i još uvijek je, ogromna pomoć pri oblikovanju ove kazališne napetice – kazao je Medvešek te čitateljima portala Scena.hr poručio:
– Svakako bi ih pozvao da navrate i pogledaju predstavu u nadi da će ih potaknuti na ponovno promišljanje ove vječne ljudske teme, ovaj put zapakirane u neobičnu kombinaciju bajke i krimića za djecu.

Autori predstave su:
Redatelj je Rene Medvešek, dramaturginja Jelena Kovačić, scenografkinja je Tanja Lacko, kostimografkinja Doris Kristić, skladatelj glazbe je Matija Antolić, za oblikovanje svjetla zadužen je Aleksandar Čavlek. Asistentica redatelja je Nika Bokić, asistentica scenografkinje Ana Sarić, asistentica kostimografkinje Mirna Mihoković. Grafička dizajnerica je Jelena Đanko, scenski slikar Aleksandar Bezinović, oblikovanje tona Hrvoje Petek, autor plakata Zdenko Bašić, autor fotografija je Damil Kalogjera. Produkciju video materijala potpisuje Miran Brautović. Majstorice šminke su Irena Königsknecht i Tatjana Bjeliš. Inspicijentica je Aline Arlavi Šarkezi. A glume: Matija Čigir, Ivan Horvat, Luka Bulović, Tvrtko Jurić, Dubravka Lelas, Jure Radnić, Silvio Mumelaš, Aleksandra Naumov, Paško Vukasović, Kruno Bakota, Sanja Hrenar.

O predstavi:
Timm ThalerRoman Timm Thaler ili prodani smijeh njemačkog autora Jamesa Krüssa prvi puta je objavljen 1962. godine. Timm Thaler siromašni je dječak zvonkog imena i zvonkog smijeha koji nesmotreno potpisavši ugovor s dijaboličnim moćnikom, barunom Garvom gubi najvrjedniji dio sebe – svoj neodoljivi, zarazni smijeh. U zamjenu za smijeh Barun mu daje jednu sasvim specifičnu sposobnost – sposobnost dobivanja svake oklade. I iako mu ta sumnjiva trgovina donosi u život prije svega bijeg iz siromaštva, a s jednom nemogućom okladom postaje i najbogatiji dječak na svijetu, Timm vrlo brzo shvaća da je s gubitkom svog smijeha, zapravo izgubio sebe, te da mu bogatstvo koje mu sada stoji na raspolaganju ne može zamijeniti njegov gugutavi smijeh, smijeh koji ga je činio neponovljivim, koji ga je hrabrio u najtežim trenucima, koji mu je dao istinsku radost i slobodu. Tužnog i ozbiljnog lica neprestano smišlja najrazličitije oklade u nadi da će barem jednu izgubiti i tako izgubljenom okladom poništiti ugovor s Barunom i vratiti svoj smijeh. No svi njegovi napori ostaju uzaludni, sve dok se u njegovu priču, jednog dana, sasvim slučajno ne uplete Krešimir, novinar koji odluči odgovoriti na pitanje zašto se dvanaestogodišnji Timm prestao smijati? Timmova potraga za smijehom tako postaje njegova, ali i naša potraga za samima sobom. Podsjeća nas na to gdje se skriva ono najvrjednije što ćemo ikada posjedovati i uči nas jednu od najvažnijih lekcija da se nikad, ali baš nikad ne zaboravimo smijati, jer upravo je smijeh odraz naše unutarnje slobode i nesputanosti.

Foto: Press – Damil Kalogjera

comment closed