Samobor…
Posljednje tonove ovogodišnjeg festivala 44. Samoborska glazbena jesen izveli su udaraljkaši te tako još jednom pokazali kako ovaj događaj njeguje raznolikost izričaja, senzibilnosti, dinamike, umjetničke slobode i energije. Posljednja večer pripala je još jednom Samoborcu, udaraljkašu Filipu Merčepu, koji je uz svoje prijatelje oživio i duh Marimba Weeka, koji je 10 godina bio sastavni dio Samoborske glazbene jeseni, a od prošle godine djeluje kao samostalni festival.
Uz Filipa su nastupili udaraljkaši Renato Palatinuš i Gregor Hrovat te pijanistica Elizabeta Adžaga. Večer je počela obradom za marimbu 1. suite za violončelo u G-duru, BWV 1007 Johanna Sebastiana Bacha, a potom je slijedila autorska skladba Filipa Merčepa TransPiece FINAL1.2 za vibrafon i uživo kontroliranu elektroniku, slobodna improvizacija uz računalni program koji reagira na određene parametre koje izvođač koristi u svojoj improvizaciji. U nastavku festivala 44. Samoborska glazbena jesen slijedile su klasičnije udaraljkaške skladbe – Passacaglia za marimbu i vibrafon Anne Ignatowicz-Glinska te Koncert za Ivanu, u obradi za klavir, dva udaraljkaša i solo marimbu Igora Kuljerića. Niti ovaj puta publika nije štedjela dlanove pa je Filip Merčep izveo skladbu Astora Piazzolle.
I tako je podvučena crta na ovogodišnju 44. Samoborsku glazbenu jesen koja će ostati zapamćena po gostovanjima vrhunskih glazbenika i njihovom majstorstvu i genijalnosti.
Podsjećamo, Samoborska glazbena jesen nositelj je EFFE labela, kroz projekt EFFE – Europe for Festivals, Festivals for Europe, koji je inicirala Europska udruga festivala, a njeno održavanje potpomažu pokrovitelji i sponzori.
Foto: Press