fbpx

Šoping: Jednodnevni posjetitelji troše 27 eura na kupnju!

Arena Centar…

Zagreb kao šoping destinacija: Okrugli stol na temu ‘Kako potaknuti rast turističke potrošnje’

Šoping– Kreirati izvorno zagrebačko iskustvo putovanja i šopinga je ono što će Zagreb izdvojiti od ostalih gradova oslanjajući se pritom na autentičnost i kvalitetu lokalnih proizvoda i dizajnera – kazao je u svom predavanju profesor Terry Stevens, na upravo održanom okruglom stolu ‘Kako potaknuti rast turističke potrošnje’ koji je organizirao Arena Centar u Zagrebu. Rekao je kako su hrvatski proizvodi s jedne strane kvalitetni i autentični, a s druge nedovoljno dostupni izvan svoje sredine.
šoping, okrugli stol– Slika klasičnog potrošača se mijenja. Turisti na putovanju prestaju biti klasični, pasivni potrošači tzv. ‘consumers’ i preuzimaju aktivnu ulogu. Aktivna potrošačka uloga podrazumijeva ne samo da su kupci otvoreni za kupovinu samu po sebi nego su i otvoreni prema sudjelovanju u određenim aktivnostima koja im omogućuju da i sami sudjeluju u kreiranju vlastitog iskustva na putovanju – nastavio je profesor Stevens.
Ravnateljica Instituta za turizam, Sanda Čorak, također je istaknula je važnost kupovine kao dijela turističkog doživljaja.
– Kupnja više nije popratni sadržaj boravka u destinaciji, već postaje glavnim motivom za posjeta. Iskustva drugih gradova također pokazuju sve veće izdatke turista za kupnju – objasnila je Čorak.  Istaknula je kako najviše troše turisti koji borave u zagrebačkim hotelima, oko 14 eura na dan, a slijede ih nautički turisti čija su prosječna izdvajanja za kupnju oko 12 eura na dan. No, to su gosti kojima kupnja nije na prvom mjestu. Šoping najviše zanima jednodnevne posjetitelje koji su ujedno i najveći potrošači te troše prosječno 27 eura na kupnju.
– U zadnje dvije-tri godine Zagreb je postao cjelogodišnja destinacija – kazala je Nevenka Fuchs iz Turističke zajednice grada Zagreba.
– U prvih osam mjeseci ove godine broj noćenja i dolazaka porastao je za 11 posto u odnosu na prošlu godinu. Najviše nam dolaze gosti iz Koreje, Italije, gosti iz SAD-a i Španjolci, no gosti iz Njemačke se najduže zadržavaju – naglasila je Nevenka Fuchs.
ŠopingO povezanost turizma i kupovine govorile su i Sabina Prpić, direktorica marketinga modne kuće Croata i Petra Novak, direktorica marketinga termi Tuhelj. Svi se sudionici slažu kako je na u Zagrebu i cijeloj Hrvatskoj potrebno mnogo raditi na destinacijskom marketingu i brendingu zemlje. Ključno je povezivanje svih dionika turističkog sektora i suradnja u kreiranju izvorno zagrebačkog i izvorno hrvatskog šoping iskustva.
– Želja nam je sudjelovati u kreiranju i definiranju Zagreba kao destinacije. Želimo biti proaktivni i potaknuti sve sudionike iz referentnih sektora da se uključe. Suradnja maloprodajnog, turističkog i sektora lokalne samouprave je ključ za uspjeh i promociju hrvatskih proizvođača autohtonih proizvoda kako tradicionalnih tako i suvremenih – rekla je Sanja Vladović, direktorica marketinga Arena Centra.
Uspjeh Arena Centra potvrđuju i brojke. Arena Centar je prošlu godinu završio s desetpostotnim povećanjem broja posjetitelja, pri čemu se i promet zakupaca povećao za ukupno osam posto. I u 2014. centar nastavlja pozitivan rast pa tako u prvih devet mjeseci ove godine bilježi rast broja posjetitelja  i rast prometa zakupaca od oko  tri posto.

Foto: Scena.hr