Intervju – Natalija Đorđević
Bio je izazov stvoriti paralelni svijet u kojem egzistiramo unutar realnih situacija, kazala je lijepa glumica Natalija Đorđević
Drama ‘Amadeus‘ P. Shaffera u režiji Dore Ruždjak Podolski evocira intrigantan i kompleksan odnos dvojice skladatelja A.Salieria i W.A.Mozarta.
Trideset godina nakon Mozartove smrti, Salieri se nalazi u umobolnici i prisjeća svog ‘života’ s Mozartom, govori glumica Natalija Đorđević u razgovoru za portal Scena.hr.
Salierija opsjedaju četiri Venticellija, a Natalija Đorđević glumi jednog od njih. U to vrijeme bilo je uobičajeno unajmiti Venticellije tzv. donositelje glasina koji bi za plaću otkrivali gospodaru što se događa u gradu, na dvoru, po salonima…
No ovi Venticelliji su Salierijeve halucinacije pa se pojavljuju u nadrealnim slikama, objasnila je glumica.
Scena: Kako ste se pripremali za ulogu?
Zajedno s moje tri kolegice, koje glume ostale Venticellije, puno sam radila na pokretu. Zatim, bio je veliki izazov stvoriti paralelni svijet u kojem mi egzistiramo unutar realnih situacija, a Dora nas je čak povela u posjet bolnici Vrapče ne bismo li upile atmosferu psihijatrijske bolnice, budući da je Salieri u umobolnici.
Scena: Što vam je zanimljivo u ulozi?
U ulozi me oduševljava brzina izmjene situacija i stanja u kojem se nalazim te neočekivanost i začudnost lika koji glumim.
Scena: Uloga je zahtjevna jer na površinu iznosi niz emocija i emotivnih stanja, može li vas to izmoriti?
Mislim da emocije, ako su iskrene na sceni, glumca mogu samo napuniti dodatnom energijom koja onda prelazi na publiku, a nikako umoriti.
Zapravo najdraža mi je scena kad slušamo Mozartovu glazbu i na neki način postajemo dio nje i to je možda moja najemotivnija scena.
Scena: Koja emocija u vašem liku je najzahtjevnija?
Najzahtjevnija je brza izmjena emocija jer ova uloga traži brzinu, glumačku uigranost, i potpunu koncentraciju.
Scena: Kako ste doživjeli ovu ulogu?
Jako sam se razveselila kad sam vidjela da sam u ovoj podjeli jer sam već nekoliko puta radila s Dorom i volim način njenog rada s glumcima i uopće njeno promišljanje teatra.
Proces rada bio je zanimljiv i zapravo se veselim što me na jesen čekaju probe da se predstava koja je u Budvi izvedena na otvorenom prilagodi Gavellinoj pozornici.
Scena: Tko je sve zaslužan za predstavu?
Zaslužan je cijeli autorski tim na čelu s Dorom te čitav ansambl predvođen Enesom Vejzovićem u ulozi Salierija te Filipom Križanom u ulozi Mozarta te naravno Mozartova glazba koja poput njegovog duha bdije nad nama.
Scena: I što je jako važno za reći o predstavi…
Predstava svoju zagrebačku premijeru ima 24. listopada i nakon toga nastavlja igrati na repertoaru DK Gavella. U dva sata teatarske magije uvlačimo gledatelje u um čovjeka koji je postao sinonim za mediokritete te koji je za života dobio brdo priznanja za svoj rad i živio u svili i kadifi i s druge strane u um čovjeka čije je ime postalo sinonim za božanstveni talent, a koji je umro u bijedi…
Željela bih poručiti vašim čitateljima da ih prema reakcijama koje smo imali izvodeći predstavu u Budvi, koja je koproducent ovog projekta, očekuje kazališna poslastica protkana glazbom W.A.Mozarta.
Foto: Press