Zagreb…
Nagrada Hrvatskog društva dramskih umjetnika 2018.
Jučer je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu održana dodjela Nagrade hrvatskog glumišta. Dodjela se održava u spomen na isti datum 1860. godine kad je glumac Vilim Lesić na pozornici Narodnoga kazališta na Markovu trgu u Zagrebu, a nakon prekida predstave na njemačkome jeziku i na nagovor Dimitrija Demetra rekao: “Od danas će se na zagrebačkoj pozornici glumiti samo na hrvatskome jeziku“.
U kategoriji opereta i mjuzikl žiri je dodijelio nagradu za svekoliko umjetničko djelovanje sopranistici i dugogodišnjoj prvakinji Hrvatskoga narodnoga kazališta u Zagrebu, Blaženki Milić. Nagradu za izniman doprinos kazališnoj umjetnosti dobio je Zoran Mihanović, a nagrada za svekoliko umjetničko djelovanje za dramu pripala je legendarnom glumcu Mustafi Nadareviću. Blaženka i Mustafa dobili su duge ovacije. Eshilova ‘Orestija’ u režiji Dejana Projkovskog i produkciji Hrvatskoga narodnoga kazališta u Splitu za 64. Splitsko ljeto dobila je nagradu za najbolju dramsku predstavu u cjelini. Igor Vuk Torbica za režiju predstave ‘Tit Andronik’ Williama Shakespearea i produkciji Zagrebačkoga kazališta mladih je najbolje redateljsko dramsko ostvarenje.
Zrinka Cvitešić za ulogu Ane Šafranek u predstavi ‘Tko pjeva zlo ne misli’ V. Majera – K. Golika – R. Medvešeka u režiji Renea Medvešeka i produkciji HNK u Zagrebu dobila je nagradu za najbolju glavnu žensku ulogu. Dok je Dražen Čuček nagrađen za najbolju mušku ulogu za ulogu Njega u predstavi ‘Opet on’ Timura Vermesa u režiji Marka Jurage i produkciji Zagrebačkoga gradskog kazališta Komedija.
Nagradu za najbolju sporednu žensku ulogu primila je Ivana Boban za ulogu Tete Mine u predstavi ‘Tko pjeva zlo ne misli’ V. Majera – K. Golika – R. Medvešeka u režiji Renea Medvešeka i produkciji HNK-a u Zagrebu. Domagoj Mrkonjić za ulogu Lonke u predstavi ‘Osječki long, long play’ Branka Kostelnika u režiji Saše Anočića i produkciji Hrvatskoga narodnoga kazališta u Osijeku za Osječko ljeto kulture nagrađen je za najbolju mušku sporednu ulogu. Petra Svrtan dobila je nagradu za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina za žensku ulogu u predstavi ‘Govori glasnije’.
Nagradu za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina – za mušku ulogu pripala je Marjanu Nejašmiću Baniću za ulogu u predstavi ‘Orestija’.
Predstava ‘Nikomu pravo’ koja je nastala prema motivima narodne pripovijetke ‘Svijetu se ne može ugoditi’ u režiji Ane Prolić i produkciji Kazališta lutaka Zadar dobila je nagradu za najbolju lutkarsku predstavu ili predstavu za djecu i mlade.
Nagrada za najbolja glumačka ostvarenja u lutkarskim predstavama ili predstavama za djecu i mlade – za najbolju mušku ulogu nagradu dobio je Matija Čigir za ulogu Gavrana u predstavi ‘Snježna kraljica’
Petra Cicvarić za uloge Suzane i Dore u predstavi ‘U potrazi za slovom “R” nagrađena je za najbolja glumačka ostvarenja u lutkarskim predstavama ili predstavama za djecu i mlade – za najbolju žensku ulogu. Za najbolji praizvedeni suvremeni hrvatski dramski tekst ili najbolju dramatizaciju, adaptaciju, dramaturšku obradu teksta ili dramaturgiju predstavu nagradu je dobio Ozren Prohić za tekst ‘Pjerin’ Marina Držića izveden u produkciji Kazališta Marina Držića iz Dubrovnika. Irena Kraljić dobitnica je nagrade za najbolju kazališnu scenografiju i kostimografiju u dramskoj predstavi ‘Snježna kraljica’ Hansa Christiana Andersena u režiji Paola Tišljarića i produkciji Gradskog kazalište Trešnja iz Zagreba te u predstavi ‘U potrazi za slovom “R” Petre Cicvarić u režiji Peđe Gvozdića i produkciji Gradskog kazališta ‘Zorin dom’ Karlovac.Nagradu za najbolju kostimografiju dobio je Mladen Radovniković za dramsku predstavu ‘Orestija’ Eshila u režiji Dejana Projkovskog i produkciji Hrvatskoga narodnoga kazališta u Splitu za 64. Splitsko ljeto. Božidar Šnajder, intendant Hrvatskog narodnog kazališta u Osijeku dobio je nagradu HDDU- a za promicanje opere, operete i mjuzikla. U kategoriji za najbolju predstavu, nagrada je pripala predstavi ‘Byron’ Darka Domitrovića i Mire Gavrana u režiji Ivane Čoh i izvedbi Zagrebačkoga gradskog kazališta Komedija iz Zagreba. Za najbolje redateljsko, dirigentsko ili koreografsko ostvarenje nagradu je dobila Nina Kleflin za režiju mjuzikla ‘Čarobnjak iz Oza’ u izvedbi Hrvatskoga narodnoga kazališta u Šibeniku. Trpimir Jurkić za ulogu u seriji ‘Novine’ osvojio je nagradu za najbolje glumačko ostvarenje u TV drami. Hana Hegedušić za ulogu Cathy u mjuziklu ‘Prošlih pet godina’ Jasona Roberta Browna u režiji Lee Anastazije Fleger i produkciji Hrvatskoga narodnoga kazališta u Varaždinu dobila je nagradu za najbolju žensku ulogu (u opereti i mjuziklu). Za najbolju mušku ulogu (u opereti i mjuziklu) nagradu je dobio Božo Jurić Pešić za ulogu Mirka u mjuziklu ‘Mala Floramye’ Ive Tijardovića u režiji Gorana Golovka i izvedbi Hrvatskoga narodnoga kazališta u Splitu. Predstava ‘Tamo vani i ovdje unutra’ koncept Ana Kreitmeyer, u koreografiji i izvedbi Ane Kreitmeyer i Sonje Pregrad u suradnji s Festivalom Perforacije, Zagreb i Teatrom &TD, Zagreb dobila je nagradu za najbolju plesnu predstavu u cjelini. Za najbolje koreografsko ostvarenje u plesnoj umjetnosti nagrađen je Matija Ferlin za koreografiju u predstavi ‘Staging a Play: Tartuffe’ u produkciji i izvedbi Zagrebačkog plesnog ansambla i koprodukciji Zagrebačkoga kazališta mladih i Istarskog narodnog kazališta, Pula. Sonja Pregrad nagrađena je za ostvarenje u predstavi ‘Tamo vani i ovdje unutra’ u koreografiji i izvedbi Ane Kreitmeyer i njezinoj u suradnji s Festivalom Perforacije, Zagreb iTeatrom &TD, Zagreb u kategoriji za najbolju žensku plesnu ulogu. A nagradu za najbolje redateljsko ostvarenje u radio drami dobila je Vedrana Vrhovnik za režiju radio drame ‘Sarajevski gambit’ Branka Ružića. Nagradu za najbolju mušku plesnu ulogu dobio je Darko Japelj za ostvarenje u predstavi ‘Staging a Play: Tartuffe’ u koreografiji Matije Ferlina i produkciji i izvedbi Zagrebačkoga plesnog ansambla i koprodukciji Zagrebačkog kazališta mladih i Istarskog narodnog kazališta Pula.
Program dodjele Nagrade hrvatskog glumišta su vodili glumci Tara Rosandić i Marko Petrić.
Foto: Scena.hr