Animafest 2019.: Nagrađeni filmovi su:
By redakcija On 9 lip., 2019 At 10:50 AM | Categorized As Film, Kultura, Televizija, Zanimljivosti | With 0 Comments

Zagreb…

Grand Prix na Animafest 2019. osvojio je poljski film Kisela kiša

Animafest29. Svjetski festival animiranog filma – Animafest Zagreb 2019 završio je jučer ceremonijom dodjele nagrada u Kinu Tuškanac. Nakon više od 400 prikazanih filmova i brojnih popratnih događanja u šest festivalskih dana, stigao je i najsvečaniji trenutak proglašenja najboljih autora i filmova.
Žiri Velikog natjecanja kratkometražnog filma u sastavu Boris Labbé, Ruth Lingford, Michaela Müller, Tünde Vollenbroek i Chen Xi odlučio je Grand Prix dodijeliti poljskom filmu Kisela kiša (Acid Rain) redatelja Tomeka Popakula, u produkciji kuće Animoon. U obrazloženju žirija stoji da je Kisela kiša film koji vodi na neke ekstremne pustolovine na način koji je katkada neugodan, ali uvijek dojmljiv. Autor je kreirao složenu i uvjerljivu središnju protagonisticu i omogućio nam da se poistovjetimo s njezinim riskantnim traganjem za intenzitetom i doživljajem – stoji u obrazloženju žirija.
Isti je žiri Nagradu Zlatni Zagreb za kreativnost i inovativno umjetničko postignuće uručio Michaelu Freiu za film Klinci (Kids, Švicarska, produkcijska kuća Playables), ističući kako animacija likova obično iziskuje puno planiranja i brojne faze, dok je tvorac ovoga filma pronašao nov i jedinstven način stvaranja pokreta. Upotrijebio je kodiranje i interakciju kako bi se poigrao grupnim procesima i načinom kako ljudi utječu jedni na druge. Ovakva interaktivnost omogućila je autoru da oblikuje svoj kreativni proces, ali i ishod: adekvatnu vizualnu logiku za svoj film – napisao je žiri.
Nagrada Zlatko Grgić za najbolji prvi film napravljen izvan obrazovne institucije otišla je njemačkom filmu Poplava (Flood) Maltea Steina za nadrealizam ružnog svijeta u kojemu jedan mladić pokušava pobjeći od svog podređenog položaja. Mračan smisao za humor u kombinaciji s veoma posebnom uporabom zvuka i animacije pruža nam jedinstven doživljaj, često neugodan, ali uvijek fascinantan – stoji u obrazloženju.
Članovi žirija odlučili su dodijeliti i posebna priznanja. Boris Labbé nagradio je tako kanadski film Bez predmeta (No objects) Moïa Jobin-Paré, u produkciji NFB-a, jer koreografira različite svakodnevne pokrete na vrlo taktilan način. Površina filma također snima i superponira animatorove vlastite pokrete grebanja i slikanja što čini jedinstveni audiovizualni doživljaj – poručio je Labbé.
Ruth Lingford posebno se dojmio ruski rad Pet minuta do mora (Five minutes to sea) Natalije Mirzoyan iz Petersburg Animation Studija jer je riječ o predivno razmotrenom i duboko proživljenom humanističkom filmu. Autorica nas podsjeća na to što to znači biti dijete i na subjektivnu elastičnost vremena – kazala je Lingford.
Michaela Müller svoje je posebno priznanje uručila britansko-francuskom filmu Razmirica (Roughhouse) Jonathana Hodgsona koji se zauzima za solidarnost među prijateljima, čak i kada testiraju granice strpljenja. Na temelju onoga što su naučili iz djetinje igre koja je krenula po zlu, oni pronalaze snagu da pomognu jedini drugima i suprotstave se nasilniku. Vješta dramaturgija i pripovijedanje omogućuju nam da se poistovjetimo s likovima i suosjećamo s njima – napisala je Müller.
Tünde Vollenbroek odabrala je, pak, tajvanski film Si So Mi Xu-Zhana Zhanga ovim riječima: Ovaj film ubrajam među jednostavne užitke u životu. Njegov me zaigrani dizajn odmah uvukao u svoj svijet, a neobični likovi i morbidni ritual čine film iznenađujućim i krajnje dopadljivim.
Naposljetku, Chen Xi svoje je posebno priznanje dao hrvatskom filmu Udahnut život (Imbued Life) Ivane Bošnjak i Thomasa Johnsona iz produkcijske kuće Bonobostudio jer zahvaljujući slikovnosti i režiji rastapanja i utjelovljenja, nestanka i pojavljivanja, snažno prenosi osjećaje otuđenja, i bolne i zavodljive, a osjetilni je doživljaj poput dokaza života, postojanja.
Prema odluci žirija Velikog natjecanja dugometražnog filma u sastavu Frank Gladstone, Dina Goder i Dalibor Barić Grand Prix je pripao mađarskom filmu Ruben Brandt, kolekcionar (Ruben Brandt, Collector) Milorada Krstića. Žiri je nagradu dao za film koji se poigrava pojmom likovne umjetnosti. Ova zabavna i neobična perspektiva je podjednako satirična i puna poštovanja za klasičnu umjetnost oko koje se priča okreće. Nagradu dodjeljujemo za izvrsno osmišljeno detektivsko tkivo, pažljivo promišljeno, odlično napisano te začinjeno maštovitom režijom, eklektičnom glazbom i smislom za dizajn koji je hrabar i koji se ne oslanja na već viđeno – stoji u obrazloženju.
Isti je žiri svoje posebno priznanje dodijelio francusko-belgijsko-luksemburško-kambodžanskom filmu Funan Denisa Doa, filmu u pogledu teme i atmosfere potpuno drugačijem od dobitnika Grand Prixa. Smještena u vrijeme vladavine terora Crvenih Kmera, ovo je dirljiva priča o ljubavi, gubitku, žrtvovanju, želji za preživljavanjem i ljudskoj sposobnosti za dobro i zlo, dana kroz očište jedne obitelji, a osobito majke po imenu Chou. Ujedno nas potiče da se sjetimo tih užasnih vremena, da ne zaboravimo i ne ponovimo istu nehumanost – poručio je žiri.
Objedinjeni žiri Natjecanja studentskog filma i Hrvatskog natjecanja u sastavu Nikita Diakur, Vasco Sá i Bruno Razum odlučio je Nagradu Dušan Vukotić za najbolji studentski film dodijeliti češkom filmu O tom potom (After) Matouša Valchářa, nastalom na Fakultetu dizajna i umjetnosti Ladislav Sutnar na Sveučilištu Zapadne Bohemije. Sirov i izravan film o delikatnoj temi koja se tiče svakoga od nas – stoji u obrazloženju žirija.
Prema odluci istoga žirija, posebna priznanja pripala su filmovima Sretan kraj (Happy Ending, Velika Britanija, Royal College of Art) EunJu Ara Choi i Ljubav na raskršću (Love at the Crossroads, Južna Koreja, Korea National University of Arts) Hee-seung Choi. Sretan kraj intimna je priča o potrazi za osjećajima i užitkom na mjestu gdje ih je teško naći, a Ljubav na raskršću čini se naivnim i jednostavnim, ali je ustvari iznenađujući pogled na mladenačku ljubav i kompromise – poručio je žiri o ovim filmovima.
Najboljim filmom Natjecanja hrvatskog filma proglašen je Prikaz briljantnosti u četiri čina (A Demonstration of Brilliance in Four Acts) Mortena Tšinakova i Lucije Mrzljak nastao u estonsko-hrvatskoj koprodukciji (Eesti Joonisfilm), dok je posebno priznanje pripalo Ivani Bošnjak i Thomasu Johnsonu za Udahnut život (Imbued Life) u produkciji Bonobostudija. Naposljetku, nagrada za najbolju hrvatsku manjinsku koprodukciju otišla je u ruke Balásza Turaija za Pad Rima (The Fall of Rome) koji je ostvaren u suradnji mađarskog studija Boddah i hrvatskog Adriatic Animation.
Enigmatična zagonetka koja pri odgonetavanju otkriva apsurdnost naše neprestane želje za zabavom – stoji u objašnjenju nagrade za Mortena Tšinakova i Luciju Mrzljak.
Taktilan i zanatski sjajno urađen film o tajanstvenoj vezi čovjeka i prirode – piše u obrazloženju posebnog priznanja za Ivanu Bošnjak i Thomasa Johnsona.
Imerzivna priča o odrastanju i obitelji zaglavljenoj u nadrealnom i apokaliptičnom svijetu – objašnjena je odluka o nagradi za najbolju manjinsku hrvatsku koprodukciju.
Pobjednika novoustanovljenog Natjecanja VR-projekata izabrao je žiri u kojemu su bili David Doutel, Marc Betrand i Milan Gostimir. Nagradu su dodijelili francuskom radu Accused #2 Walter Sisulu Nicolasa Champeauxa i Gillesa Portea.
Pobjednike Natjecanja filmova za djecu birao je žiri u sastavu Nina Bukovina, Sven Fritz, Lara Grgec, Vigo Urbanke i Grgur Valkaj. Žiri je glavnu nagradu dodijelio filmu Veliki vuk i mali vuk Rémija Durina (Francuska-Belgija). Odlukom istoga žirija posebno priznanje u Natjecanju filmova za djecu pripalo je belgijskom filmu Slatka noć (Sweet Night) Lije Bertels.
Naposljetku, Nagrada publike Mr. M za film iz programa Velikog natjecanja kratkometražnog filma odlazi također u ruke Tomeka Popakula za film Kisela kiša, dok ista nagrada za film iz programa Velikog natjecanja dugometražnog filma pripada Denisu Dou za Funan.

Foto: Press – Animafest 2019.

comment closed