fbpx

Dunja Vejzović: Osjećam se kao da nije bilo pauze!

Za portal Scena.hr…

Svjetska operna primadona govori o povratku na scenu, o kulturi te o odnosu medija prema operi

Dunja VejzovićDunja Vejzović vratila se na opernu scenu 13. ožujka u riječkom HNK Ivana pl. Zajca premijernom izvedbom djela dvaju skladatelja – Igora Stravinskog i Milka Kelemena. A u režiji njenog supruga Christiana Romanowskog

Povratak na scenu

Svjetska operna primadona na pozornicu se vratila nakon desetak godina pauze.
–  Osjećam se kao da nije bilo te pauze. Žeđ za kazališnim izrazom se nije ugasila – rekla je Vejzović za portal Scena.hr. Dunja je nastupila u kostimima koje je osmislila Dženisa Pecotić, ali po njezinim idejama.
– Proces oko stvaranja predstave nikad nije gotov i ne zna se kad proces počinje. To vrijedi i za kostimografiju. Danas su neodređene granice između režije, kostimografije, svjetla i glumaca. U moje doba je kostimograf mogao reći: “To sam dizajnirao i to se odijeva“. Danas je kostimograf dio režije i obratno. Ja priznajem da nisam profesionalni kostimograf i da mi je pomoć jedne tako vrsne kostimografkinje bila važna, posebno u zadnjoj fazi kad sam sama na pozornici dok se u radionicama šiva – ispričala je. Vejzović je svojim nastupima oduševila publiku najpoznatijih opernih kuća u svijetu.

Dunja Vejzović“Mediji sve manje prate kulturu”

Tijekom karijere ostvarila je i dugogodišnju suradnju sa slavnim maestrom Herbertom von Karajanom.
– Uvijek me se pita za Karajana kao da je on jedini. On jest bio jedinstven, ali sam nastupala i s drugim velikim ličnostima koji su možda više samozatajni. Od dirigenata tu mislim na Carlosa Kleibera i Christopha Eschenbacha – naglasila je. Zanimalo nas je što misli o današnjoj opernoj sceni te o odnosu medija prema operi.
– Opera je najskuplja umjetnička forma. Kvaliteta naših kazališta je fantastična, kad se uzme u obzir s kojim sredstvima raspolažu. Već sama činjenica da Hrvatska ima stanovnika kao Berlin, a ima četiri operne kuće, govori mnogo. Mediji po cijelom svijetu sve manje i manje prate kulturu. Ne smatram da je sport četiri puta važniji od kulture, a dobiva puno više prostora u novinama. Nemam drugog komentara – zaključila je operna primadona.

Foto: Press