Iz Firence…
Kolumna – Muška moda na Pitti Immagine Uomo
Piše: Branka Vučetić Atletić
Pitti Immagine Uomo, sajam muške mode koji se održava u Firenci, talijanskom gradu s najljepšom renesansnom arhitekturom, izvrsnim restoranima i slastičarnama, gradu u kojem se neizbježno pije izvrsna kava i to u svako doba dana, tamo gdje muškarci Vespu voze u sakou i mokasinama, pravo je mjesto za ključno događanje posvećeno odijevanju muškarca. Nakon trideset godina održavanja sajma, sajam Pitti Immagine Uomo je ostao pokazatelj spoja kulture življenja i kulture odijevanja.
Na 60 tisuća kvadratnih metara smjestilo se 1230 izlagača, od kojih je 568 iz stranih zemalja, a ostali su izlagači dio moćne talijanske muške modne industrije koja uspješno drži svoj modni i komercijalni utjecaj.
Ovdje se okupi i do 30 tisuća posjetitelja, ali ono što je najvažnije tu je i preko 25 tisuća kupaca.
Sve je podređeno današnjem brzom načinu komunikacije, tako su i prostori prezentacije na sajmu sve više oblikovani da stvore otvorenost, ali i ugodu. Osim tog fokusa, na brojnim prezentacijama kolekcija ugodu će domaćini potkrijepiti i drugim užicima, pa će vas poslužiti finim sendvičima s talijanskim pršutom i vinom ili pak šampanjcem.
Upravo je ovaj sajam stvoren na strasti u prikazivanju, ali i konzumiranju muške mode koja otkriva kreativnost, poneki puta strogost klasike, naglašene sportske linije ili pak novi pristup koji sve više dolazi s Dalekog istoka, gdje se budi nova generacija mladih dizajnera.
Vrijednosti koje ostaju u trendu
U velikoj ponudi koju su pokazale tisuće izlagača mogu se ipak vidjeti osnovni pravci modnog kretanja. Talijani i dalje drže primat u ponudi klasičnih muških odjela koja su izrađena od visokokvalitetnih vunenih tkanina uz koje se nose pamučne košulje. U dijelu klasike za narednu sezonu svakako će biti zastupljeni i kockasti, karirani dezeni i to u bojama kave, sve do zelenkastih tonova ili boje cigle. Tom stilu pridružili su se i poznati veliki proizvođači kao što je Yoop koji je pokazao svoju dobru klasičnu kolekciju.
Veliki je povratak i prsluka na modnu scenu kao i već odavno provjerena kombinacija dolčevite i sakoa.
Ne smije se zaboraviti ni poznata talijanska pletenina. Tako su razne veste, dolčevite, majice, puloveri na ponudi od vune, kašmira i alpake. Nisu izrađeni u klasičnim bojama, već su u intenzivnim bojama od zelene, sve do plave i narančaste ili tamnocrvene.
Trend zdravog duha i tijela
Sve veći je naglasak i na sportskoj odjeći, no ona je doživjela svoj novi izgled. Postala je drugačija, a tome su doprinijeli novi materijali. To su umjetna vlakna nove generacije koji osim svojstva da dišu, drže tjelesnu temperaturu, griju ili hlade, imaju i drugačija svojstva, da se priljube uz tijelo ili pak da odstoje.
I prezentacija takve odjeće je drugačija, ona je povezana s glamurom jer se današnji moderan muškarac bavi sportom i održavanjem svoje tjelesne forme, a to je svakako dio kulture i načina života. On želi da takva odjeća ima moderan izgled i da ju ne mora koristiti samo za sport.
Sport i glamur hip hop i dobar dizajn
Preokret u poimanju sportske odjeće prikazan je u glamuroznom prostoru Palazzo Pucci gdje je promovirana kolekcija finskog dizajnera Rolfa Ekroth, za kuću sportske odjeće Terinit, osnovane davne 1949. godine. Poznata je po proizvodnji odjeće za hokej na ledu i skijaške skokove. Ekroth je promijenio pristup sportskoj odjeći i u formi i materijalu. Inspirirali su ga njegovi hip-hop idoli. Oni su ne za sport, već su u svojem video spotu bili opremljeni sportskim jaknama Helly Hansen koje je i sam nosio kao dječak dok je provodio ljetovanje s roditeljima na brodu.
U glamuroznom prostoru Palazzo, uz hip hop glazbu, manekeni su u odjeći Terinit igrali stolni hokej, dok je masa uzvanika uživala u vinu i šampanjcu. Tako je mladi dizajner objedinio sport, glamur, hip hop i dobar dizajn koji će na tržištu sigurno imati uspjeh.
Grupi dobro odjevenih muškaraca pridružili su se i oni koji nisu direktni proizvođači tekstila. To je Lamborghini koji uz svoje luksuzne automobile lansira i luksuznu odjeću i modne dodatke. Izvrsna kolekcija gdje je zastupljen visokokvalitetan proizvod muške odjeće za pohvalu je i dizajnom i kvalitetom izrade. U ovom slučaju za cijenu proizvoda se ne pita.
Uvijek se traži novo
Na svakom sajmu traži se nešto novo i drugačije. Ove sezone to su svakako proizvođači iz Koreje. Unijeli su duh novog dizajna sa zavidnim nivoom tehnološke izrade. Otkrili smo dva izvrsna i svježa branda The Art of Scribble koji se svojim duhovitim T shirt majicama probija na europsko tržište. Odlična simpatična koreanska dizajnerica Lee koja poznaje Hrvatsku sa svojom izuzetno dizajnerski osmišljenom muškom linijom kaputa, jakni, hlača koji imaju malu notu oversize, ali s izvrsnom mjerom kao i osjećajem za odabir tkanine koja je jednobojna, ali i kombinirana s karo uzorkom. Tako djeluje svježe i moderno.
Općenito dizajneri s Dalekog istoka ponudili su novosti što se tiče pristupa muškom odijevanju. Od klasičnog sakoa napravili su odjevni predmet novog izgleda i može ga nositi dvadesetogodišnjak ili netko od četrdesete ako ima duha. Njihovo poimanje je udobnost zanimljiv kroj, dodaci krzno, tisak ili kombinacija više vrsta tekstila.
Pronaći će se i modne kuće koje zastupaju određeni stil odijevanja i koje djeluju više teatralno no odjevno. Toj grupi pridodaju se oni koji se odijevaju u stilu Dandy Congo.
Susret s poznatima
Pitti i ne bi bio Pitti da svake godine na ovom modnom događaju ne budu prisutne i poznate osobe. Susreli smo mnoga poznata lica iz modnog svijeta, pa tako i našu Zvončicu Vučković, svjetski poznati model koja je ovom prilikom nosila muška odijela Ivice Klarića. Tu je bio i poznati bloger Josip Grabovac koji je 2015. godine postao jedno od zaštitnih lica Pitti Uomo te talijanski model Marco Consoli koji baš ovi ovih dana krasi naslovnice i tv ekrane talijanskih medija.
U vrijeme održavanja sajma cijela Firenza živi modno, pa se tako održavaju i promocije s koktelima u poznatim buticima. Upravo ‘flow store’ u Via Vecchietti je otvorio svoja vrata novouređenim prostorom u kojem ima široku ponudu kako muške tako i ženske odjeće.
Važno je sudjelovati
Na tako poznatom sajmu nije samo važno biti izlagač, važno je sudjelovati i pokazati dio svojeg imidža. To je razlog da se okupljaju oni koji su došli s razlogom da ih se vidi i slika. S puno strpljenja satima će stajati i svakome stati pred kameru da bi pokazali s koliko pažnje i ljubavi su pripremali svoj outfit.
Tako postoje grupe muškaraca koji su odjeveni u stilu Dapper ili pak oni za koje znamo reći dečki kakve volimo, bradati retro dandy. Ili pak Dandy Congo ili gospoda u godinama koji imaju svoj specifičan pristup muškom odijevanju.
Svi su oni prisutni ovdje gdje se moda konzumira i plasira u cijeli svijet. Ovo mjesto je različitosti i pokazatelj koliko moda ima širok spektar djelovanja i značajan utjecaj na svakog pojedinca.
A kako je bilo na ovogodišnjem Pitti Immagine Uomo pogledajte u fotogaleriji
Piše: Branka Vučetić Atletić
Foto: Branka Vučetić Atletić
Fotogalerija:
[ngg_images source=”galleries” container_ids=”776″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”91″ thumbnail_height=”68″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”5″ ajax_pagination=”0″ show_all_in_lightbox=”0″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]