Zagreb…
Popularni kviz Šifra od jeseni dvaput tjedno na Hrvatskoj radioteleviziji
– Sve nas je iznenadila reakcija nakon prvih nekoliko emisija, ali to samo dokazuje da je danas protok informacija nevjerojatno brz. Sve se zna i dobro da je tako. Na nama je zadatak da u drugoj sezoni nastavimo raditi na ovome formatu i njegovoj daljnjoj promociji – rekao je voditelj Joško Lokas.
U novoj jesenskoj programskoj shemi Hrvatske radiotelevizije popularni kviz Šifra emitirat će se dvaput tjedno, i to četvrtkom i nedjeljom na Prvome programu Hrvatske televizije od 20.00 sati. U šezdeset minuta gledatelji će uz Šifru i u ovoj sezoni provjeravati svoje znanje, a pred natjecateljima je zadatak da u nekoliko faza igre uz znanje ispitaju i svoju sigurnost u to je li upravo odabrani odgovor točan. Za kviz Šifru, domaći autorski projekt, zanimanje su već pokazale i televizije država u okružju.
Riječ je o zabavnome kvizu s privlačnim audiovizualnim rješenjima, koji na savršen način spaja strategiju i rizik. Podsjetimo, Šifra je kviz znanja u kojemu natjecatelj odgovara na pitanja općega znanja u tri kruga natjecanja kako bi došao do završne igre.
– Kada smo smišljali igru, vodile su nas dvije osnovne ideje. To su vjera u vlastito znanje i kontekst znanja. Sumnja je ključ naše igre. Ako ne vjerujete u ono što znate, vrlo ćete lako otići u krivome smjeru; isto tako, ako vjerujete u nešto što je krivo, nećete dobro završiti, baš kao i u životu. Tako se i mi u Šifri poigravamo s ljudskom psihologijom i nekim ljudskim osobinama, poput riskiranja i taktiziranja. Ovako napisano zvuči ozbiljno, ali iza svega toga stoji samo igra, pa nam je utoliko lakše. Što se konteksta tiče, mi ga radno nazivamo kurikulna reforma jer od naših natjecatelja tražimo da nam objasne širi kontekst odgovora, što potvrđuje da vladaju temom. Kada ne ide, ili ako vas zatekne pitanje o kojemu ne znate ništa ili znate manje, onda nešto moramo prepustiti i sreći. Negdje mora biti i taj trenutak – ističe Joško Lokas.
U svakome krugu natjecatelj dobiva po pet pitanja. Svako pitanje ima četiri ponuđena odgovora označena brojkama od jedan do četiri, od kojih je samo jedan točan. Redni brojevi odgovaraju svakomu od pet pitanja te u krugu čine peteroznamenkastu šifru. Samo u slučaju točnih odgovora na svih pet postavljenih pitanja u krugu, natjecatelju se otvara sljedeći krug igre. Ako uspješno prođe sva tri kruga natjecanja, natjecatelj dolazi do završne igre u kojoj ga čeka samo jedan zadatak – poredati četiri pojma prema zadanome kriteriju. Riješi li i taj zadatak točno, odlazi kući s najvećom nagradom od pola milijuna kuna.
– Kredibilnost nam je svakako dao broj primljenih prijava. Kad krenete s nečim novim, posebice s game-showom, odmah po broju prijava vidite kako stvari stoje. Nakon prve sezone više od pet tisuća osoba prijavilo se sa željom za sudjelovanjem u emisiji. To je vrlo velika odgovornost i nadam se da će što veći broj njih sudjelovanjem u ovoj našoj igri otići kući s nešto novca. Do sada su u emisiji samo dva natjecatelja otvorila zadatak za 500 tisuća kuna, ali obojica su mudro odustali te je svaki kući odnio 125 tisuća kuna – prisjetio se Joško Lokas.
Budući da igra ima tri kruga, natjecatelji su zatvoreni u tri prstena. Prstenje simbolizira zatvorene krugove koje natjecatelji otvaraju svojim znanjem. Pronalaženjem točne šifre pojedinoga kruga prsten po prsten nestaje. Na taj je način osmišljen središnji element scenografije unutar kojega se i odvija najveći dio igre. Voditelj Joško Lokas podsjeća da su na kvizu vrijedno radili zaposlenici Hrvatske radiotelevizije, scenografi, rasvjetljivači, tehnička ekipa i urednik emisije Igor Grković.
– Velika je stvar što je Hrvatska radiotelevizija pružila priliku potpuno domaćemu autorskom timu. Nakon brojnih licencijskih kvizova, ovo je u cijelosti hrvatski proizvod. Domaći su dizajneri osmislili i vizualni identitet, a domaći autori glazbe cjelokupan audiokoncept. Da vam budem iskren, jedva čekamo da počne. Ljeto je iza nas i krećemo u potragu za onim natjecateljem koji ide do kraja – zaključuje Joško Lokas.
Ove će sezone redatelj biti Danko Volarić, majstor rasvjete Marko Foretić, interaktivna grafika djelo je Freda Terbovca, za scenografiju je zadužen Alen Čadež, a za izbor natjecatelja Suzana Pardačer, kostimografkinja je Nataša Svekler, a producent Siniša Vrbanjac.
– Pozivamo sve gledatelje da budu s nama svakoga četvrtka i svake nedjelje od 20.00 na Prvome programu Hrvatske televizije (HRT – HTV 1) i uživaju u kvizu koji smo im pripremili – poručuju Joško Lokas i Igor Grković.
Foto: Press – Dario Njavro za HRT