fbpx

Ubs: Potrebno je raditi na popularizaciji kretanja biciklom

Urban bike solutions – Ubs

Par entuzijasta i inovatora iz belomanastirske tvrtke Urban bike solutions – Ubs, koja promiče biciklizam razvojem i proizvodnjom urbane biciklističke infrastrukture, nedavno su objavili promidžbenu kampanju.

Ubs

A američka zvijezda filmskog horor serijala Slagalica strave, Costas Mandylor u glavnoj je ulozi u reklamnom spotu. Spot možete pogledati na linku. Tim povodom razgovarali smo s predstavnikom tvrtke Ubs.

Scena: Kako je došlo do ideje za proizvodnjom opreme za biciklizam i razvojem urbane biciklističke infrastrukture?

Vodili smo se od početka vlastitim entuzijazmom i stavili smo se u poziciju cikloturista, rekreativaca i onih koji će to tek postati. Vrlo jednostavno, voziš se, nailaziš putem na prepreke i nedostatke, a zatim timski razvijaš ideje o tome kako ih otkloniti, kako taj put poboljšati i učiniti ga primamljivim za svakog biciklista. Dakle, možda zvuči sebično, ali krenuli smo od vlastitih potreba. U konačnici se to pokazalo produktivnim široj zajednici i našim klijentima. Cilj je bio napraviti proizvod koji kvalitetom izvedbe neće zaostajati ni za jednim sličnim proizvodom u svijetu te unaprijediti sve naše proizvode u odnosu na konkurenciju.

Ubs

Scena: Što je to urbana biciklistička infrastruktura?

Urbana biciklistička infrastruktura je sve ono što biciklistima kao turistima ili kao građanima omogućuje ugodnu vožnju biciklom. Staze, odmorišta, stanice za popravljanje bicikala, vizualizacija i digitalizacija staza i destinacije. Cilj je razvijene infrastrukture privući na bicikl sve one koji radije sjedaju u auto. Pokazati im da mogu bolje, zdravije, a jeftinije doći od točke A do točke B. U širem smislu, sve ono što grad, mjesto ili općinu čini poželjnom i vidljivom destinacijom za bicikliste i cikloturiste.

Scena: Što sve vaša firma nudi u svom programu za pojedinca, a što za razvoj gradova i razvoj biciklizma uopće?

Gradovi, općine, turističke zajednice su generatori ovog, rekao bih, stila življenja, i to ne samo zbog turizma i turista već prvenstveno zbog zdravlja ljudi koji u njemu žive, povremeno borave, a onda ga i prepoznaju kao poželjnu ciklodestinaciju. Tako su zamišljeni i naši proizvodi, usmjereni prvenstveno prema zajednici, iako smo u svom poslovanju nailazili na upite, pa čak i narudžbe, privatnih osoba.

Ubs

Scena: Koliko je po vama Hrvatska blizu europskom prosjeku uporabe bicikala i razvijene biciklističke infrastrukture?

Studija ECF-a (Europske biciklističke federacije) kaže da smo na 16. mjestu u Europi od 2013. do 2015. po uporabi bicikala i razvoju biciklističke infrastrukture. Mi želimo doprinijeti boljem statusu Hrvatske na toj ljestvici.

Scena: Gdje se sve mogu vidjeti vaši proizvodi i koji gradovi u Hrvatskoj već koriste vaš program?

Unatoč tome što smo mi startup tvrtka otvorena pred sam početak pandemije koronavirusa, u trenutku kad smo bili u jeku razvoja nekoliko tipova svojih proizvoda s kojima se danas predstavljamo tržištu, uspjeli smo ih plasirati u nekoliko gradova u Hrvatskoj i Sloveniji, imali smo puno narudžbi u 2020., ali su projekti zbog trenutne COVID situacije morali biti pauzirani. Sada se u 2021. godini ponovo otvaraju opcije.

Ubs

Scena: Surađuje li tvrtka Ubs s državama izvan Hrvatske?

Trenutno smo u pregovorima s tvrtkama u Španjolskoj, Njemačkoj i Južnoafričkoj Republici oko distribucije i generalnog zastupništva i nadamo se budućoj suradnji, a jedan od prvih modela KIRRE premium postavljen je u Sloveniji.

Scena: Koji su po vama problemi razvoja biciklističke infrastrukture?

Problemi se čine složeni, no zapravo su jednostavni i lako rješivi. Imamo nevjerojatne prirodne resurse, biciklističke terene koji su jedinstveni u odnosu na mnoge zemlje EU, a u isto vrijeme teško je nekomu tko odlučuje o sudbini tih resursa prenijeti širu sliku. Sve što nam treba je sadržaj, a kad je biciklizam u pitanju, mogućnosti je bezbroj, samo se trebaju povezati oni koji imaju ideje i oni koji odlučuju o realizaciji. Jednostavno ili nije? Svaki pravi put je težak, ali cilj nije nedostižan.

Scena: Prati li i biciklistička infrastruktura u Hrvatskoj povećani broj biciklista?

Da bi ostvarili iskorak u ovom pravcu, moramo postaviti infrastrukturu, a pri tom ne mislim samo na ciklo opremu. Kako bi netko poželio voziti bicikl po Hrvatskoj, mora znati pronaći je karti. Turističke zajednice trebaju promicati digitalnu vidljivost svih destinacija. Za sada smo, u tom smislu, u fazi buđenja. Mi i sami često tvrdimo da nije rješenje postaviti 5000 stanica za popravljanje bicikala, već postaviti ih tamo gdje treba. Ukratko, još uvijek, nažalost, ne, ali smatram da smo uočili problem i potencijal i da se stvari pokreću nabolje.

bike

Scena: Postoji li grad ili država u EU koja bi bila primjer razvijenog biciklizma i infrastrukture koja ju prati?

Recimo da je Nizozemska država s najviše bicikala po stanovniku u Europi, a Kopenhagen koji nosi titulu najbike friendly grada na svijetu.

Scena: S kojim problemima se susrećete u radu i imate li potporu općina, gradova…?

Mi smo relativno kratko na tržištu tako da s mnogima tek ostvarujemo prve kontakte, ali nailazimo na mahom pozitivne reakcije. Neki nam priznaju da su bili skeptični, ne znajući isprva što im nudimo, no vrlo su otvoreni za suradnju, osobito nakon što iz prve ruke prezentiramo svoje proizvode. Vjerojatno je jedan od razloga i to što su naši proizvodi proizvedeni u Hrvatskoj, a želim vjerovati da ih pridobijemo i kvalitetom proizvoda.

stanica

Scena: Što je potrebno za bolji i brži razvoj biciklističke infrastrukture u RH – kako poboljšati sigurnost vozača bicikala, kako se može osigurati prostor za odlaganje i sigurnost bicikala te opreme, te kako promijeniti i poboljšati svijest o vožnji bicikla kao poželjnom načinu prometovanja i ekološki 100% prihvatljivom?

Mogli bismo nadugo pričati o financijama i potrebi promjene zakonskih odredbi, ali vjerojatno odgovor leži tamo gdje sve počinje. Edukacijom u školama. Nikada se nije više pričalo o štetnom utjecaju sjedalačkog načina života koji je osobito je popularan među mlađom populacijom. Klincima je nekad dobar BMX bio statusni simbol, a danas je isključivo nova plejka. Definitivno je potrebno raditi na popularizaciji kretanja biciklom te ujedno edukaciji o sigurnosti u prometu. Infrastruktura i oprema ne vrijede ništa bez onih koji ju znaju sigurno koristiti.

Ubs

Scena: Glumac Costas Mandylor postao je vaše zaštitno lice i predstavljen je i video spot Ubs-a koji pokazuje svu ljepotu biciklizma, kako je došlo do suradnje i odluke da baš američki glumac bude zaštitno lice kampanje?

Sasvim slučajno. Naš dobar prijatelj Vjekoslav Katušin je snimao film u Baranji sa svojom ekipom i predložio nam ovu, u tom trenutku, nama ludu ideju. Nismo ni sanjali o takvoj suradnji, iako smo od početka fokusirani i na strana tržišta. Ovo je bila idealna prilika pokazati svima što radimo i koliko smo daleko spremni ići kad je u pitanju ostvarenje sna.

Scena: S obzirom na trenutnu situaciju s Covid-19 te da je diljem Europe borba protiv pandemije potaknula ulaganja u biciklističku infrastrukturu (primjer Finske, Italije, Francuske..) dali je i HR slijedila taj primjer?

Pandemija je u prvom valu uplašila mnoge. Nedostatak turista, zatvorene granice, ljudi bez posla – sve to utječe i na razvoj infrastrukture. Međutim, kako je biciklizam izravno povezan sa zdravljem i boravkom ljudi u prirodi, svime onime što široj populaciji u ovom trenutku djeluje terapeutski na psihofizičko zdravlje, u konačnici se to prepoznalo tako da mi se čini da nije pretrpio takav udarac kao neke druge grane ulaganja.

Ubs

Scena: Poruka Ubs – a čitateljima?

Još ju je davno izrekao veliki Einstein: Život je kao bicikl, da bi ostao u ravnoteži, moraš se kretati.

Foto: Ubs team