Intervju – Zvončica Vucković
S modne piste na kazališne daske
Zvončica Vucković živjela je u New Yorku, Kanadi, a velik dio života i karijere provela je u Parizu, Firenci, Rimu i Milanu.
Nosila je modne revije svjetskih dizajnera poput Armanija, Moschina i Jean-Paula Gaultiera. U svijet mode ušla je još kao tinejdžerica kad je postala članica UMAH – a. I to u vrijeme kad se morala oprostiti od baleta i plesa na kazališnoj pozornici jer je naglo narasla te postala previsoka za profesiju balerine. Iako je tad mislila da joj se srušio cijeli svijet, nije ni slutila da će ono što ju je udaljilo od baleta, upravo biti njezina najveća prednost na svjetskoj modnoj pisti. Dizajneri su obožavali njezino držanje i taj pomalo androgeni izgled.
Modna pista joj je donijela mnogo prekrasnih uspomena, sjajnih poslovnih aranžmana i fantastična druženja. Upoznala je mnoga značajna imena iz svijeta glazbe, filma i mode. Osim što je imala blistavu manekensku karijeru, Zvončica Vucković se ostvarila i kao majka dvoje djece, a sad je već i baka. Zvončica ima četiri unuka. Nakon što je nakratko sišla s modne piste, Zvončica je odlučila pustiti sijedu kosu. Odluka se pokazala kao puni pogodak jer joj je upravo sijeda kosa uz odličan izgled, eleganciju i duge noge, donijela niz novih angažmana.
I sve je traženija. Prošla je sve u životu. Okusila i slatko i gorko, slavu i zaborav. Bila je sretna, bila i ranjena. Uplašena i hrabra. I to sve ju je u oblikovalo u ženu kakva je danas. No u njoj je uvijek tinjala strast za kazališnim daskama. U svaki kutak svijeta, uz kofere, Zvončica je vodila i balerinu u sebi. Nedavno je dobila priliku da se vrati tamo gdje je sve i počelo. Na kazališne daske. Kao djevojčica igrala je u Orašaru u HNK- u, baletu ‘Đavo u sedlu’ te predstavi Aida, a sad u baletnoj predstavi ‘Romea i Julije’ igra groficu Montecchi.
Osim toga, Zvončica Vucković je imala ulogu i u filmskim hitovima ‘Ratovi zvijezda‘, ‘Winnetou & Old Shatterhand‘ te u seriji ‘Dig‘. U intervjuu, za portal Scena.hr, Zvončica Vucković priča o modi, glumi i kako spaja ta dva svijeta u jedan.
Scena: Prije godinu i pol pridružili ste se kazalištu Opera B.B. Kako je došlo do suradnje?
Za Ronalda Brausa veže me dugogodišnje prijateljstvo. Dolazila sam na sve predstave i čak bila na nekoliko gostovanja, tako da poznajem dobro i članove Opere B. B. kao i repertoar. U predstavu ‘Vesela udovica‘ doslovno sam uskočila dva dana prije igranja. Ronald me nazvao u petak, a predstava ‘Vesela udovica’ bila je u nedjelju na Bundeku. Srećom, kostimi su mi stajali kao saliveni, a uz pomoć Branke Cvitković i Dinka Bogdanića kao mentora, svaki u svojem fahu, uspjela sam savladati i interpretirali i tekst i koreografiju.
Scena: Koja je zajednička crta manekenstva/modelinga i glume?
Spaja ih to što se odvijaju pred publikom. Tako da nisam imala neku veliku tremu. Glavna razlika je da sam sad na sceni i progovorila. Moram priznati da je bio šok čuti vlastiti glas. Inače, volim nove izazove jer pomlađuju i motiviraju.
Scena: Na kazališnoj pozornici i filmu prolazite preobrazbu. Postajete ono što igrate u tom trenutku. Kako definirate što i koga predstavljate kad ste na modnoj pisti?
Definira me vrsta odjeće koju nosim i tu se dogodi totalna preobrazba, zavisno je li večernja haljina ili par sportskih hlača i majica. Na modnoj pisti također uđem u ulogu, a glazba diktira ritam i osjećaj. No priprema za glumačku ulogu bila mi je totalna novost, ali imala sam pomoć iskusnih gore navedenih mentora, pa nije bilo teško. Važno je da mi detaljno opišu lik i da osjetim atmosferu. Najvažnija je bila uputa Branke Cvitković da budem svoja i da ne imitiram nikoga.
Scena: U Operi B.B. igrate u opereti ‘Šišmiš‘ te ‘Vesela udovica’. Kako biste opisali ta iskustva? Koje emocije su vas preplavile?
Trema, trema i trema. S tremom dolazi adrenalin, dobar osjećaj, ushićenost i motivacija. Kad krene predstava odem na ‘drugo mjesto’. Na cijelo iskustvo utječu i kostimi koji te potaknu na to neko drsko, uzvišeno ponašanje. Uglavnom, u predstave sam uplivala kao riba u more.
Scena: Igrate i u ‘Romeu i Juliji’.
A ‘Romeo i Julija’ je posebna priča. Prvi put sam s ansamblom pripremala predstavu od početka. Doživjeti taj proces stvaranja bilo je bajkovito. Probe su bile ubitačnog tempa jer je datum premijere već bio određen. Pod vodstvom našeg vrsnog koreografa Dinka Bogdanića, uspjeli smo pripremiti dramu na vrijeme. Timski rad je bio besprijekoran, a bilo je i pregršt smijeha i druženja, koje je doprinijelo i konačnom rezultatu. Potvrdila sam staru izreku ‘samo je nebo granica’. Moja ljubav prema kazalištu i baletu stvarno nema granica.
Scena: Također, tu je i film ‘Murina’ u kojem igrate urednicu brazilskog Voguea. Koji vam je bio izazov u filmu? Na što ste stavili naglasak?
U Murini je uloga mala, ali za mene predivno iskustvo. Nije bilo teško ući u lik jer u modi radim cijeli život. Ne želim previše otkrivati o filmu dok ne dođe u kino dvorane. Reći ću samo da dolazimo na hrvatski otok ogromnom jahtom, raskalašeno društvo bogatuna koje se zabavlja. Smijeh, zabava i bezbrižnost nije teško odigrati. Antoneta Alamat Kusijanović, redateljica filma, uspjela je prikazati tu suprotnost dva svijeta na suptilan način.
Scena: Imali ste i uloge u Ratovima zvijezda‘, ‘Winnetou & Old Shatterhand‘ te u seriji ‘Dig‘ uz oskarovca Richarda E. Granta. Kakvo sjećanje nosite s tih snimanja?
Svaki film je novo iskustvo i priča za sebe. Nekad je zanimljivije kako sam u te filmove dospjela. Za ‘Ratove zvijezda’ mislim da je bilo stvarno najzanimljivije. Sjedila sam u kafiću u Dubrovniku, a neka djevojka iza mene je pričala o castingu i kako je upravo završio. Mrtva hladna sam se okrenula i pitala za što je bio casting i tko ga radi. Kad sam dobila odgovor, prijateljica iz Dubrovnika nazvala je vlasnicu ‘Ambasy produkcije’, poslala sam slike i bila izabrana. Na snimanju serije ‘Dig’ glumim ženu Richarda E Granta. Na setu sam pričala s Richardom o njegovoj djeci i svojim unucima kao da se poznajemo sto godina.
Scena: Za glumu ste se pripremali na glumačkim radionicama Leona Lučeva. Koje dojmove ste ponijeli sa sobom s tih radionica?
Prije glumačke radionice s Leonom, pozvali su me na glumačku radionicu za žene, ‘Over 50’, koje je organizirao Goran Grgić. Tada već u ludilu pandemije, dobila sam mail od Leona Lučeva da se pridružim njihovoj radionici preko Zoom-a. U prvi mah sam mislila da je neka greška, pa sam i provjeravala da se nije zabunio. Sprijateljili smo se na snimanju ‘Murine’ i on je smatrao da mogu i da sam dobrodošla u radionicu. Koja čast. To su bili pionirski koraci raditi on-line, ali izuzetno korisni – osim svog vlastitog rada, slušaš i pratiš druge kako se muče i napreduju, rade greške i ispravljaju. Učila sam i upijala tijelom i dušom. Baš mi dođe da upišem neki tečaj glume.
Scena: Karijeru ste proveli na svim svjetskim pistama, kako izgleda taj svijet iz sadašnje perspektive?
Meni se čini kao da je to bio neki drugi život. Danas su mnogi od tih ljudi jako poznati i slavni, a onda su bili na početku karijere. Svoj posao ne mogu ni nazvati poslom jer je to za mene ljubav i zadovoljstvo, a uz to donosi i finu dobit.
Scena: Kako je biti žena na modnoj pisti, a kako je ženi glumici?
Žena na modnoj pisti zavisi od modela koji nosim. To ravno držanje dobila sam u baletnoj školi te od dugogodišnjeg hodanja po modnoj pisti. Žena glumica bi trebala ući u ulogu. Još učim.
Scena: I za kraj, kako je surađivati s Ronaldom Brausom i Dinkom Bogdanićem?
Kao prvo, Ronald i Dinko su prijatelji. Kad radimo zajedno nekako uspijem odvojiti to prijateljstvo, pa Dinka doživljavam kao koreografa, a Ronalda kao direktora Festivala Rovinj ‘Art & more’ i osnivača Opere B.B.. To je za mene apsolutno potrebno. Suradnja s Dinkom bila je besprijekorna, iako su mi svi govorili da je zahtjevan i oštar. Kad se radi na nekom projektu, treba čvrsta ruka vodilja i Dinko je u tome uspio. Jer u vrlo kratkom vremenu treba stvoriti zajedništvo i divnu predstavu. Ronaldu se jednostavno divim! Ovu sezonu je radio na predstavama Opere B.B. U nekoliko mjeseci radili su probe za četiri predstave u istom trenutku. Vodio je i smišljao program za Rovinj Festival ‘Art & more’. Veselim se svim projektima na kojima zajedno radimo. Cijeli ansambl je jedna velika obitelj.
Foto: Zvončica Vucković privatni album