Marija Kolb: Ljudi u vezama rijetko su ravnopravni
By Gordana Malašić Lazić On 5 tra., 2014 At 04:39 PM | Categorized As Intervju, Kazalište, Kultura | With 0 Comments

‘Termonuklearna ljubav’…

Predstava govori o fizičkom i verbalnom nasilju u vezi. Sve ih veže termonuklearna, savršena, ali duboko razarajuća ljubav

Nagrađivana glumica Marija Kolb ovih dana ima probe za novu predstavu radnog naslova ‘Termonuklearna ljubav‘ koju radi sMarija Kolb kolegom Matijom Kezele. Premijera je planirana za srpanj u sklopu 3. Kotar FEST -a, kazališnog festivala koji je organiziran u Gorskom kotaru. Osim toga, Marija radi jednu predstavu za djecu u Sceni Gorica koja će izaći početkom svibnja. Režiju potpisuje Damir Mađarić, a igraju Dunja Fajdić i Mirel Huskić. U razgovoru za portal Scena.hr otkrila nam je više o novoj ulozi te svojim ostalim projektima.

Scena: Je li vam kao slobodnom umjetniku ponekad teško uklopiti nekoliko raznih uloga u raznim angažmanima?
Ponekad se dogodi da se termini projekata preklapaju pa se od nečega treba i odustati, ali dobrom organizacijom moguće je to svesti na minimum.

Scena: Glumite u predstavi koja se bavi problematikom maltretiranja u vezi, imate li vi takva iskustva iz bliže okoline?
Predstava ‘Termonuklearna ljubav’ još je u nastajanju, tekst je definiran, a tek smo se nedavno bacili u prostor. Predstava govori o fizičkom i verbalnom nasilju u vezi. Likovi koji pričaju priču različite su dobi, izgleda, miljea, karaktera, imovinskog statusa, preferencija. U vezama su ili površno i odnedavno ili su u dugotrajnim brakovima ili su pak samci s propalim brakovima. Sve ih veže termonuklearna, savršena, ali duboko razarajuća ljubav.

Scena: Što ste naučili kroz predstavu o tome?
Da su ljudi u vezama vrlo rijetko u ravnopravnom odnosu, da je često jedan partner popustljiviji jer se ili ne zna postaviti ili mu je više stalo, dok drugi to debelo koristi. Naravno taj se odnos iz veze u vezu mijenja pa tako jedna osoba u vezi s ‘papučarom’ može biti dominantna, a već u sljedećoj vezi ona može biti taj ‘papučar’. Vrlo je lako pobrkati lončiće.

Scena: Hoće li biti gostovanja s predstavom?
Sigurno i to puno jer je tema jako interesantna i svi se na neki način mogu poistovjetiti.  Nadamo se da će se ljudi prepoznati i nasmijati jer ćemo na sceni postavljati situacije koje je svatko doživio, samo na ekstremniji način. Pokušat ćemo ići do kraja u ogoljavanju tlačitelja i potlačenog u vezi, izvući maksimum komike iz određenih životnih situacija i uživati u prokazivanju protagonista.

Marija KolbScena: Često ste angažirani u predstavama koje imaju neku snažnu socijalnu poruku.
Mislim da glumac bira ulogu (odlaskom na audiciju, razmišljanjem o nekom komadu, samostalni projekti), ali i da uloga bira glumca. Možda baš svi ikad napisani likovi žive u nekom međuprostoru i lobiraju kod redatelja da postavi njihov komad. Nakon toga možda navijaju za nekog glumca da ih utjelovi. No kako bilo, zbog nekih svojih karakteristika jedan je glumac, za određenu ulogu, bolja podjela od drugog. Meni je izuzetno drago da me dopadnu uloge u socijalno angažiranim predstavama jer na taj način učim o samoj temi, a mogu izraziti kroz igru i svoj osobni stav.

Scena: Imate i angažman na HRT-u?
Kao vanjski suradnik na HRT-u radim već četiri godine. Naime, snimam lutkarsku seriju ‘Tajni dnevnik patke Matilde’ koju režira Ivan Miladinov. Na snimanju je super atmosfera jer se svi znamo, kolege lutkari su svi diplomanti Umjetničke akademije u Osijeku, dakle glumci i lutkari. Serija je namijenjena mlađem uzrastu. Poučne priče obrađuju teme bliske djeci pa ona na zabavan način, preko simpatičnih likova, mogu puno toga naučiti. Nedavno sam snimila i ‘Priče za laku noć’ za radijski program.

Scena: Kako ste se snašli na radiju?
Prethodnih znanja o snimanju na radiju nisam imala pa nisam znala što me čeka. Redateljica Stephanie Jamnicky strpljivo me vodila, a i kolege s iskustvom puno su mi pomogle. Nisam znala da je radio tako osjetljiv medij, da se kroz glas svaka misao i svaka emocija naziru i da si pred mikrofonom tako ‘proziran’.

Foto: Stefano Fiorentin

comment closed