Zagrebačka filharmonija za Muzički biennale Zagreb
By redakcija On 11 tra., 2019 At 08:32 AM | Categorized As Događanja, LifeStyle, Tech | With 0 Comments

Zagreb…

ZagrebNaš najveći orkestar u sklopu 30. Muzičkog biennala Zagreb za ljubitelje umjetnosti i suvremene glazbe održat će koncert njemačkog skladatelja i kazališnog umjetnika Heinera Goebbelsa, „Surrogate Cities“, u petak 12. travnja 2019. godine u velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog s početkom u 19:30 sati.
U sklopu 30. Muzičkog biennala Zagreb, u Velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog ovoga petka, Zagrebačka filharmonija pod ravnanjem dirigenta Jonathana Stockhammera izvodit će djelo njemačkog skladatelja i kazališnog umjetnika Heinera Goebbelsa „Surrogate Cities“ .
Vokalist David Moss i jazz pjevačica Jocelyn B. Smith daju glasove narativnim dijelovima.
30. Muzički biennale Zagreb pod sloganom „Glazba.Prostor.-Grad.Zvuk.“ za programski fokus ovogodišnjeg festivala odabrao je temu Grada i glazbe koja je i glavna tema djela Surrogate Cities.
Djelo Surrogate Cities proučava suštinu moderne metropole – njezinih ljudi, struktura moći i njezina mjesta u svijetu koji se mijenja. Glazba je, kao i sam grad, i organska i strukturirana, zamućenje ljudskih i strojno stvorenih zvukova pojačanih s upečatljivim vizualnim efektima. Tekstovi Paula Austera i Huga Hamiltona, dvojice velikih romanopisaca urbanog života, pružaju istančan scenarij. Vokalistica Jocelyn B. Smith donosi vruću intimnost kabaretske pjevačice, a vokalist David Moss donosi eksplozivnu vokalnu izvedbu koja se kreće od lakonske filmske noir naracije do halucinogenih ispada. Kako naš grad nastavlja svoju brzu transformaciju, ova pravovremena izvedba nudi iznenađujuće nove kutove samorefleksije.
Skladba Surrogate Cities koja je uspješno izvođena diljem svijeta od premijere održane 1994. godine, zamišljena je kao slika društva i metafora za grad. Promjenjivi, složen oblik grada može se doživjeti u međusobnom utjecaju temperature i intenziteta glazbe, u njegovoj ponekad bez daha, a ponekad lirskoj arhitekturi, njegovim ritmovima i orkestralnim gestama. Glazba crpi svoje impulse iz tekstova, crteža i mape gradova. Koristi zvukove iz Berlina, New Yorka, Tokyja i Sankt Petersburga.
Skladatelj i redatelj Heiner Goebbels mnogo je puta pozvan da svoje koncerte i glazbeno-scenska djela izvede na najvažnijim glazbenim, kazališnim i umjetničkim festivalima diljem svijeta. Među njegovim djelima su kazališni koncerti, radijska djela, skladbe za ansambl i orkestar (Surrogate Cities, 1994.). Glazbeno-scenska djela koja je napisao od ranih devedesetih prošloga stoljeća su: Ou bien le débarquement désastreux (1993.), Black on White (1996.), Max Black (1998.), Eislermaterial (1998), Landscape with Distant Relatives (2002.), Eraritjaritjaka (2004.), Songs of Wars I Have Seen (2007.), Stifters Dinge (2007.), I Went to the House but did not Enter (2008.), When the Mountain Changed its Clothing (2012.).
Dirigent Jonathan Stockhammer u samo nekoliko godina proslavio se u svjetovima opere, simfonijskog repertoara i suvremene glazbe. Odličan je komunikator, iznimno talentiran ne samo za izvedbu koncerata, već i za rad s raznim izvođačima, bilo da je riječ o mladim glazbenicima i reperima ili zvijezdama poput Imogen Heap ili Pet Shop Boysa. Opera zauzima glavno mjesto u njegovu radu.
Jocelyn B. Smith (New York) održala je više od 3000 koncerata i radila je s vrlo različitim umjetnicima kao što su Lenny White, Till Brönner, Falco, Alphaville i skladateljima kao što su Mikis Theodorakis, Heiner Goebbels i Zülfu Livanelli. Uručena joj je Zlatna ploča za naslovnu pjesmu Disneyjeva filma Kralj lavova 1995. godine.
David Moss ( Berlin ) oblikovao je svoj glazbeni život kroz bubnjeve i pjevanje. Isprva su to bili bubnjevi Cozyja Colea, Bertoijeve zvučne skulpture i dueti s plesačem Steveom Paxtonom. Poslije, pjevanje u Berlinskoj filharmoniji, Lincoln Centru, Carnegie Hallu, na Salzburškom festivalu itd. Ravnatelj je centra Institute for Living Voice gdje i predaje. Pjevao je i glazbu Luciana Berija, Carle Bley, Urija Cainea, Johanna i Richarda Straussa, Gershwina, Neuwirtha, Oehringa, Bacha i Coltranea.
Prije koncerta u petak s početkom u 19.00 sati u predvorju Velike dvorane pozvani ste na predkoncertni razgovor sa skladateljem i redateljem Heinerom Goebbelsom i dirigentom Jonathanom Stockhammerom prilikom kojeg će ugledni gosti podijeliti s vama svoj umjetnički doživljaj ovotjednog koncerta sa Zagrebačkom filharmonijom.

Foto: Press

comment closed