Biraj svoje bitke…
Na mene su borci ostavili dojam silno pristojnih momaka koji su pokazali veliki interes za rad azila Dumovec, kaže Jagoda.
Jagoda Radojčić nekoliko godina radi marketing za azil Dumovec. Iza nje su brojne kampanje, a posljednja kampanja pod nazivom ‘Biraj svoje bitke‘ je snažno odjeknula u javnosti jer su u kampanji sudjelovali borci. U razgovoru za portal Scena.hr Jagoda nam je otkrila kakav su dojam na nju ostavili borci te više detalja o kampanji. Saznali smo i da je Jagoda imala veliku tremu prije susreta s Mirkom Filipovićem.
Scena: Predstavite nam kampanju na kojoj radite i recite nam nešto više o tome?
Već nekoliko godina radim marketing za zagrebačko sklonište za nezbrinute životinje azil Dumovec. Iako jedni od mojih klijenata, peseki su mi definitivno najdraži. U svim aktivnostima promoviramo udomljavanje životinja, odgovorno ponašanje vlasnika kućnih ljubimaca, edukaciju djece. Takav pristup nosi izvrsne rezultate i sve širu podršku građana. Budući da u azil dolaze psi s nekom ružnom životnom pričom iza sebe, često zlostavljani i traumatizirani, željeli smo taj problem učiniti vidljivijim. Jumbo plakati sa snažnim porukama protiv zlostavljanja životinja su tako postavljeni 6. ožujka u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu, dakle od zagrebačke je postala nacionalna kampanja.
Scena: Zašto ste se baš odlučili za borce u ovoj kampanji?
Borci su kod nas često percipirani kao nekakvi agresivci koji se mlate. Nikada u takvu jednodimenzionalnu sliku nisam vjerovala i željela sam razbiti predrasude o njima i prikazati i njihovu nježnu, humanu stranu. Također, s obzirom na naziv kampanje željeli smo ukazati na kontrast između boraca koji se time svjesno bave u ringu i životinja koje su često žrtve zlostavljača koji zapravo svjedoče svoje kukavištvo. Također, borilački sportovi u Hrvatskoj imaju veliki potencijal, ali istovremeno mislim da nemaju tretman koji zaslužuju. Budući da je kampanja počinjala krajem veljače, bilo je logično povezati je s Glory spektaklom. Zahvaljujući prijatelju imala sam se prilike upoznati s Markom Petrakom iz Fight Channela i predstaviti mu svoju ideju. On je odmah shvatio da to može biti super projekt i komplementaran s nadolazećim Gloryjem, i o kampanji je obavijestio gospodina Orsata Zovka. Ono što me posebno oduševilo je da je gospodin Zovko, koji je u to vrijeme imao sto obaveza, bio iznimno susretljiv, strpljiv i zaista sam zahvalna na podršci koju je kampanji dao Fight Channel, time je posao odmah bio lakši.
Scena: Kako je bilo na snimanju kampanje i kakav su dojam na vas ostavili borci?
Što se tiče boraca problem je bio činjenica da su Kujundžić i Jurković izvan Zagreba, da su svi borci u to vrijeme bili intenzivno u pripremama za borbe te smo se zaista trudili da im se prilagodimo s terminima snimanja. Sama atmosfera na snimanju je bila fenomenalna, svi su bili opušteni i borci su se odmah kliknuli s pesekima, vjerujem da se ta pozitivna energija može osjetiti i u materijalu koji smo stvorili. Nakon što su vidjeli vizuale i video materijale, dečki su bili ugodno iznenađeni te im je bilo drago koliko je jaka i pozitivna bila povratna informacija. To je bio najbolji dokaz da su pravi ljudi sudjelovali u ovoj kampanji. Moram spomenuti da oni nisu zaboravili na te peseke završetkom snimanja, već su uložili aktivan napor u pozivanje na udomljavanje pasa s kojima su se snimali, i evo neki su već našli dom, te je ekipa koja je radila na snimanju vidjela da ovu kampanju borci rade sa srcem, profiće ne možete prevariti. Recimo, nitko ne zna da su Jurković i Kujundžić doputovali na snimanje i došli na minutu točno vozeći se od Poreča preko potpuno zaleđenog Gorskog kotara. Na mene su ostavili dojam silno pristojnih momaka koji su pokazali veliki interes za rad azila Dumovec. Mladen Brestovac mi je nekako odmah sjeo, oboje smo purgeri, voli se zezati i bio je jako pažljiv na snimanju prema Thoru, koji je velik momak, kao Brestovac, ali velika maza. Najviše me je bilo strah susreta s Cro Copom. Nisam baš sramežljiva, ali pomisao da ću upoznati jednog od svojih idola me raspametila. Srećom, trema je nestala kad nas je Mirko sve šarmirao u prvih par
minuta. Bio je srdačan, oduševila ga je Elsa, malena pekinezerica s kojom se snimao, puno me je ispitivao o radu skloništa. Rekla sam da ću mu poslati Elsine slike iz novog doma jer ne sumnjam da će nakon ove kampanje biti sretno udomljena. Svi borci su zapravo pokazali na snimanju ali i u kasnijim medijskim nastupima i svojem osobnom angažmanu da su plemeniti ljudi i džentlmeni. Zato mogu reći da mi je ova kampanja bila jedan od najljepših poslova koje sam radila. Surađivati s ovim borcima je bila velika čast i zadovoljstvo. Nadam se da neće biti zadnje. Ne mogu a da se pritom ne zahvalim jednoj osobi koja mi je pomogla da se ova kampanja ostvari. Marko Petrak je bio taj koji je u ime Fight Channela surađivao sa mnom i ekipom. Istovremeno, radeći neumorno na organizaciji spektakla kao što je Glory, imao je strpljenja, volje i želje da učini sve da ova kampanja bude uspješna. Poznata sam kao radoholičar, ali Markova radna etika i pristup prema ljudima me potpuno oduševio. Mislim da sam konačno u poslu našla sebi ravnog. Budući da borci uoči mečeva nisu bili u mogućnosti medijski nastupati, Marko je njih i Fight Channel dostojno predstavio i vlastitim primjerom pokazao koliko su ljudi u zabludi kad su borci u pitanju. Mislim da smo te stereotipe uspješno srušili. On se također usprkos brojnim obavezama angažirao oko udomljavanja dvaju pasa s kojima je medijski nastupio, te jednog već čeka izgledan dom. To je taj dodatni kvalitet ovakve kampanje, kad surađujete s ljudima kojima je zaista stalo da prenesu jednu plemenitu poruku.
Scena: Koja je poveznica boraca i zlostavljanih životinja?
Željeli smo postići efekt kontrasta, naglasiti snagu boraca i krhkost, nježnost životinja u njihovim rukama. Sam naziv kampanje ‘Biraj svoje bitke’ se odnosi na borce, koji se bore sportski, u ringu, ali i građane koji mogu izabrati ne ignorirati zlostavljanje neke životinje jer uvijek, ako to želimo, možemo nešto učiniti. Pravi muškarci, kao što su naši najpoznatiji borci svojim primjerom jasno pokazuju da je zlostavljanje životinja neprihvatljivo.
Scena: Bili ste na događaju borbi i pratili ih, kakav je osjećaj gledati takav jedan spektakl?
Glory je definitivno jedan veliki spektakl, vrhunska produkcija, show, fenomenalna organizacija gdje se pazilo na svaki detalj. Mečevi su bili prekrasni, predstavilo se mnogo izvrsnih boraca i apsolutno sam uživala gledajući borbe, pogotovo kad su moji favoriti pobijedili. Iako djelujem malo strogo u nastupu, kad gledam borbe jako sam temperamentna. Nažalost, sad više nikako nema šanse da ću se zadovoljiti televizijskim prijenosom borbi. Borci koji su sudjelovali u snimanju kampanje ‘Biraj svoje bitke’ su zaista pokazali da je Hrvatska sila u borilačkim sportovima. Mladen Kujundžić je odradio fenomenalan meč, Igor Jurković je naučio lekciju Duuta. Posebno sam bila impresionirana kad je Mladen Brestovac izveo high kick i sredio Jaffara, koji je slovio kao favorit. Zadnja borba Cro Cop – Remy Bonjaski me je rastužila i vjerujem da je trebalo održati još jednu rundu.
Scena: Kakve kazne bi trebali dobiti oni koji se bave ilegalnim borbama pasa?
To je jedan odvratan biznis gdje se iskorištavaju životinje koje ni na koji način ne mogu utjecati na svoju sudbinu. A psi, koji su tako grozno tretirani od svojih vlasnika, u svojoj prirodi ih vole bezuvjetno i to je ono što mi je najgore. Budući da se radi o veoma unosnom poslu, uopće ne čudi što neki ljudi borbe drže dijelom folklora. Najoštrije osuđujem borbe pasa, te sam za zatvorsku kaznu za sve sudionike – od uzgajivača pasa i organizatora borbi, do svih onih koji prisustvuju borbama kladeći se ili podupirući na bilo koji način mučenje i ubijanje životinja.
Scena: Surađivali ste s GNK Dinamom u prošloj kampanji, koja je prošla bolje?
Teško mi je uspoređivati kampanje jer smo s GNK Dinamo radili materijale za izradu kalendara, bio je dosta natrpan raspored. Ono što mogu reći da sad s već dva ‘sportska’ iskustva definitivno mogu reći da sam u obje kampanje svjedočila iskrenoj empatiji prema tim životinjama i promjenu u onima koji dosad nisu možda bili svjesni problematike napuštanja i lošeg postupanja prema kućnim ljubimcima. Na snimanju s borcima sam jednostavno imala više prilike provesti s njima vrijeme u razgovoru, također, tu sam bila malo više na poznatom terenu, jer su borilački sportovi ono što volim i redovito pratim. I jedna i druga kampanja su bile uspješne, ali potpuno različite i u tom smislu postigle očekivani cilj. Iako, nisam ni u najluđim snovima mogla zamisliti da će kampanja ‘Biraj svoje bitke’ imati takav odjek.
Scena: Po vašem mišljenju na koji način bi trebalo educirati ljude i potaknuti ih na sudjelovanje u takvim kampanjama?
Pa upravo kontinuiranim akcijama educiramo građane i tada nastupa promjena, postaju svjesni da problem zlostavljanja životinja ne mogu ignorirati, okrenuti glavu, jer su možda baš oni taj spas. Vjerujem da samo treba biti uporan. Što se tiče zagrebačkog azila Dumovec, ovdje je sreća što postoji velika podrška Grada Zagreba i gradonačelnika za takve aktivnosti.
Scena: Imate li vi kućnog ljubimca ?
Donedavno sam imala prekrasnu crnu labradoricu Sonju koja je nažalost uginula, sada je sam ostao moj mačak Marko. Ne vjerujem da ću još dugo izdržati bez psa u kući, a kad odlučimo da smo spremni, psa ćemo definitivno udomiti.
Scena: Ova kampanja je humanitarnog karaktera, na koji način se mogu ljudi uključiti u kampanju i pomoći?
Za potrebe kampanje je napravljena web stranica www.birajsvojebitke.com, gdje građani na jednom mjestu mogu pronaći korisne informacije kako se uključiti u kampanju i pomoći. Edukacija i savjetovanje građana o proceduri prijava zlostavljača, zakonskoj zaštiti zlostavljanih životinja i komunikaciji s nadležnim službama rezultirala je boljom osviještenošću i povećanim brojem prijava, kao i promjenom zakonskih propisa te osudama zlostavljača. Građani mogu pomoći prijavama u sankcioniranju napuštanja, zanemarivanja i ostalih oblika zlostavljanja životinja.
Scena: Hoće li se kampanja širiti te tko je bio uključen od osoba s javne scene u vaše kampanje?
Otkad radim marketing za azil Dumovec dosta je poznatih osoba podržalo rad azila: poznate osobe su se snimale za kalendare, dolazile na naše akcije kako bi podržale rad azila, najpoznatiji hrvatski modni kreatori poput ELFS, Luke Grubišića, Zigmana, Zorana Mrvoša kreirali su dizajnerske majice od čije se prodaje kupila vrijedna veterinarska oprema, poznati likovni umjetnici su donirali svoja djela, zahvaljujući senzibilitetu organizatora u više navrata smo sudjelovali na modnim revijama, filmskim premijerama, izložbama i slično. Upravo takvim nerutiniranim pristupom smo doprli do ljudi koji možda ni ne bi čuli za azil Dumovec te smo postigli veliku prepoznatljivost na području cijele Hrvatske. A sad zahvaljujući kampanji ‘Biraj svoje bitke’ Glory International je pronio glas o zagrebačkom skloništu po cijelom svijetu.
Foto: Press